Jihoe, rodeo rijden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Jihoe, rodeo rijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 19:50

toen ik vanmiddeg op stal kwam liep mijn stalhouder met Dominique aan de hand, en laura (hon's verzorgster, rijdt ook weleens pony's van stal) stond er een beetje beduusd met haar cap op naar te kijken.
Wat bleek, Doom was aan het bokken geslagen, en laura (11) was er wel op blijven zitten, maar behoorlijk geschrokken.
DUs mijn stalhouder kwam met het reuze goede idee Haha! dat ik er maar even op moest.
Ok, ik mijn cap gepakt, en eerst een rondje vast gestapt. Ze was redelijk braaf, wel heel erg voorwaarts, maar verder gewoon braaf.
Dus ik zeg, knip haar maar los.
Afijn, stalhouder knipt haar los, en ik stap wat door de bak.
Ineens in de hoek geeft ze een gooi met haar hoofd, gevolg was dat ik mijn teugels half kwijt was, en ja hoor, mevrouw werd onbestuurbaar, en begon heel lollig te bokken. Ok, zo lollig was het niet, ze ging flink te keer, maar ik durf te wedden dat het een lollig gezicht was, poing poing poing.
Ik gaf een grote brul PlingOOM!!!!!!!!!!!!!!* (had geen zweep bij) en gooide mijn benen even flink in de strijd.
Afijn, doom gecorrigeerd, en ze stapte vrolijk, maar heele rg voorwaarts verder.
Bij de B was het weer bingo. Weer poing poing poing, alleen dit x met haar hoofd tussen haar knieen. Ik ben blijven zitten, belande niet eens op haar nek ofzo. Je moet me verder ook niet vragen hoe, maar goed.
Ik afgestapt, opnieuw opgezadelt (misschien zat er iets dubbel ofzo, want ze doet normaal nooit zo) en weer op gestegen.
En ja hoor, daar gingen we weer Poing poing poing de bak door.
Ineens was ik bang dat ze er vandoor zou gaan (bokken en steigeren vind ik niet zo erg, dat zit ik meestal wel uit, maar als ze er vandoor gaan schiet de moed me in mijn schoenen)
Dus afgestapt, afgezadelt, en doom op stal gezet.
's middags heeft ze eerst nog een poos in de bak gestaan, samen met wat andere pony's en flink gecrossed.
Hierna ging een ander meisje doom rijden, en toenw as er niks aan de hand. Waarschijnlijk heeft ze dus gewoon teveel energie gehad.

Ik kan er eigenlijk wel om lachen, en het is ook een feit dat ik er weinig meer om geef als een paard bokt (ben inmiddels ook wat ondeugende geintjes van jamey gewend Haha!)
Ben benieuwd of ik vaker Rodeo mag rijden Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:59

Haha! Lollig. Dat soort paardjes kom ik niet zo heel vaak tegen. Onze shetjes zijn ZO braaf *LOL* *LOL* . Dien is ook te lief en Nimber gaat meerstal 'alleen maar' de verkeerde kan op en huppelen. Bokken komt niet in ons woordenboek voor. Soms wel jammer, vind het ook wel eens lollig. Maar dan liever wel op pony's, bij paarden vind ik het minder worden.