verslag ervaren iemand op bog laten rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

verslag ervaren iemand op bog laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 19:16

bo door een goede ervaren vriendin (53 jr oud bijna de M uit) laten rijden en is kijken wat zij ervan vond.eerst een half uur gelongeerd...waaruit bleek dat ze op rechts echt super,maar dan ook superstijf was.ze sprong heel slecht van draf naar galop aan en het zag er super hakkelig uit.
dat zei ze zelf ook.toen is ze op bo gestapt en heeft haar is goesd aan hetwerk gezet.na tien minuten overgegaan op de rechterhand waar ze geweldig begon te protesteren,gepaard met veel onverwachtse bokken.
wonder boven wonder bleef zezitten ern ging door.dit herhaalde zich meerdere keren.toen maar afgesapt...conclussie van haar: superstijf op rechts en zeer onnberekenbare pony.je hebt haar handen vol aan haar en je moet bij elke stap diew ze zet op blijven letten..........
Verdrietig Verdrietig Verdrietig


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:19

Misschien is het slim om haar een hele tijd te laten rijden en kijken of het verbeterd? Na 1 keer kan ze dat namelijk nog moeilijk concluderen. Als ze na 4 weken (noem maar iets) hetzelfde zegt, zou ik compleet achter je keuze staan (VERKOPEN!).

Succes ermee! Niet fijn he? Nieuwe pony en dan loopt het niet zoalsn in je dromen... Verdrietig

Maarja, hou vol!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

verslag ervaren iemand op bog laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:25

Sunnylover schreef:
conclussie van haar: superstijf op rechts en zeer onnberekenbare pony.je hebt haar handen vol aan haar en je moet bij elke stap diew ze zet op blijven letten..........
Verdrietig Verdrietig Verdrietig


Als Bo zo stijf is, is het toch logisch dat ze protesteert? Dat doe jij toch als je bijvoorbeeld spierpijn hebt?
Zorg dan dat je haar eerst goed los hebt voordat je gaat rijden. Dat kun je ook aan de longe doen met bijvoorbeeld een pessoateugel of goque...
Bovendien kun je na 1 x niet echt zeggen dat een pony onberekenbaar is Lips are sealed

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 19:29

had de da dit niet moeten vermelden op het keuringsrapport?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:31

het kan zijn dat je boi al goed vast gereden hebt mischien?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:31

Ik sluit me bij Ineke aan.

Als guus stijf is,dan stap ik hem alleen maar.

Wel een uur anderhalf uur lang.

Jij hebt ook geen zin om te rennen als je spierpijn hebt.

Maar hoe komt bo ineens zo stijf dan???

dat komt ook niet zomaar!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 19:36

kijk mij niet aan...en we hadden em eerst gelongeerd en toen leek ie ... ondanks de rechterkant ... goed los te zijn

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:42

volgens mij mankeerd dit paard toch wat, ik kom op mijn vorige berichten toch terug.
Ik zou hem toch eens na laten kijken, door of een DA of een Fysio ofzo.
Als die niks kunnen vinden kun je altijd nog aanpakken gaan.
Haal er wel in vredes naam van die sportbrok af want daar kan het ook van komen. Gewoon een basis brok en verder niks ook geen muesli''s!.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:43

kijk mij niet aan ?????

Het is toch jou paard?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

verslag ervaren iemand op bog laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:47

Sunnylover schreef:
waaruit bleek dat ze op rechts echt super,maar dan ook superstijf was.ze sprong heel slecht van draf naar galop aan en het zag er super hakkelig uit.
........
conclussie van haar: superstijf op rechts en zeer onnberekenbare pony.


Ik krijg echt steeds meer het vermoeden dat die pony het aan zijn rug heeft! Juist de overgang van draf naar galop is een overgang waarbij er spanning op de rug komt te staan en dan protesteert ze dus. Naar links buigen gaat nog, maar als ze naar rechts buigt komt er misschien wel iets van een zenuw in de knel, pony is niet gek, weet dat dat pijn gaat doen en wil niet buigen: stijf. Er wordt toch doorgezet, pony krijgt pijn: (onberekenbaar) bokken.

En dat hoeft niet op een keuringsrapport te staan omdat het toen misschien nog wel helemaal niet aan de orde was, het kan best zijn dat ze bijvoorbeeld iets raars gedaan heeft in de trailer tijdens de verhuizing, of dat ze een keer vastgelegen heeft of....... Daar zijn zoveel mogelijkheden voor! En dat kun je niemand kwalijk nemen, is gewoon domme pech, kan iedereen overkomen.

Als het echt zoiets is, dan kom je daar met rijden niet doorheen, dat moet op een andere manier opgelost worden. (je hebt het nummer van iemand die dat kan!)

Nulla tenaci invia est via

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:02

Zou haar toch maar eens na laten kijken, misschien heeft ze iets aan haar rug. Ze is ook niet voor niets stijf. Scheve mond Trouwens, ik vind het gek dat ze al na een keertje rijden kan zeggen hoe Bo precies is, ookal is ze nog zo ervaren.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:06

wat naar nu, ik denk eigenlijk wel dat margreet gelijk heeft, hoe zij het verteld hoe dat bokken etc komt.
succes ermee en misschien is het handig als je haar laat onderzoeken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:08

die rug heb ik dus van begin af aan al gezegd. Ben blij dat er inmiddels meer mensen zo over denken.
Nu sunny nog

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

verslag ervaren iemand op bog laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 20:36

Margreet"]
[quote="Sunnylover schreef:
waaruit bleek dat ze op rechts echt super,maar dan ook superstijf was.ze sprong heel slecht van draf naar galop aan en het zag er super hakkelig uit.
........
conclussie van haar: superstijf op rechts en zeer onnberekenbare pony.


Ik krijg echt steeds meer het vermoeden dat die pony het aan zijn rug heeft! Juist de overgang van draf naar galop is een overgang waarbij er spanning op de rug komt te staan en dan protesteert ze dus. Naar links buigen gaat nog, maar als ze naar rechts buigt komt er misschien wel iets van een zenuw in de knel, pony is niet gek, weet dat dat pijn gaat doen en wil niet buigen: stijf. Er wordt toch doorgezet, pony krijgt pijn: (onberekenbaar) bokken.

En dat hoeft niet op een keuringsrapport te staan omdat het toen misschien nog wel helemaal niet aan de orde was, het kan best zijn dat ze bijvoorbeeld iets raars gedaan heeft in de trailer tijdens de verhuizing, of dat ze een keer vastgelegen heeft of....... Daar zijn zoveel mogelijkheden voor! En dat kun je niemand kwalijk nemen, is gewoon domme pech, kan iedereen overkomen.

Als het echt zoiets is, dan kom je daar met rijden niet doorheen, dat moet op een andere manier opgelost worden. (je hebt het nummer van iemand die dat kan!)
[/quote]
Dat is pas een reactie waar ik wat aan heb!!!! Thanks margreet!! Lachen Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 20:37

stef schreef:
die rug heb ik dus van begin af aan al gezegd. Ben blij dat er inmiddels meer mensen zo over denken.
Nu sunny nog

euhhh lees mijn topic in pp is waar een slotje op zit beste stef! je zit waarschijnlijk goed!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:54

Ah, dus een rugprobleem is toch niet uitgesloten, en het bokken zou daar een protest op kunnen zijn. Daar heb je iig iets waar je verder op kan borduren.

Misschien kan een fysio er naar kijken? En kun je die rug losmaken aan de longe met bijzet eraan, zonder dat ze er extra druk op heeft van een ruiter. Eventueel masseren met spiergel (cole liniment oid) dat wil bij Iwaldo ook wel eens helpen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:00

Ik zou een kraker erbij halen. Niet meer op rijden voordat die geweest is. En dan zal blijken dat ook de 53 jarige M-amazone het misschien bij het verkeerde eind heeft gehad.

Je suis Charlie.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 21:25

wat is een kraker? Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:27

Iemand die de ruggegraad (geloof ik) weer recht 'kraakt'. dat gebeurt bij mensen ook Lachen
Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:27

Ik zou ook idd een kraker erbij halen. Als Bo last van haar rug blijkt te hebben, zal dat ook de oorzaak voor het bokken kunnen zijn geweest. dat zou dan wel fijn zijn (nouja fijn is niet het juiste woord weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) omdat je dan weet dat Bo een reden had voor het bokken. Misschien dat je dan ook over je angst heen kan komen, als je bij jezelf bedenkt dat ze pijn had. Als je wil kan ik ook bij mij op stal rondvragen naar een kraker, ik weet alleen niet of ze eentje in jouw omgeving weten. Laat in ieder geval de dierenarts alvast naar haar rug kijken. Suc-6 Shalane.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:51

een kraker zet een bot weer recht door middel van duwen, het kan zijnd at zo'n kraker wel een paar maandjes lang komt. Mijn vader is ook bij een kraker geweest en is er erg van opgeknapt.
Een aanrader dus, maar laat er eerst maar een fysio naar kijken.

Ennuh toppie dat je er zo iemand op hebt laten rijden Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:54

Een kraker is een fysiotherrepeut met een speciale opleiding manuele therapie. Die heb je dus ook voor paarden... Bij mij zelf heeft het goed geholpen. Mijn pony ging met rijden heel goed, maar als ik hem meer verzamelde op 1 hand, dus meer druk op binnenbachterbeen, ging hij soms bokken en soms omspringen. Kwam ook doordat hij dat niet aankon op dat moment. Hier heb ik hem ook niet om gestraft. Ik hoop dat je uit kan vinden wat er is. Misschien wordt ze dan weer de oude brave bo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, chinnie, Clmr, Geertema, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Groetje, Ilayla, jaap_2005, Julia_, knockout1, La_Lune, Ruai, Unicorn79 en 142 bezoekers