Auto vraagje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Auto vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:14

Ik heb een mitsibishi pajero te koop zien staan. Leuke auto natuurlijk voor mn trailer . De auto is van "92, het is een turbo diesel, alleen het enigste nadeel is dat er al 317.000 km. op de teller staat. Ik heb wel een vriend die heel handig is met auto's, dus dat maakt het iets makkelijker. Maar is het verstandig om zo'n auto met zo veel kilometers op de teller te kopen? Iemand misschien enig idee?


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:21

Het is maar wat je er mee wil, maar ik zou het niet doen. Als er zoveel kilometers op de teller staan kan waarschijnlijk ook onderdelen gaan vervangen. Mijn vriend en ik kochten eerst ook van die oude autootjes en daar reden we dan nog een jaar of wat mee, maar die hadden nooit zo veel kilometeres op de teller. Uiteindelijk is het wel goedkoper dan een nieuwere auto kopen, die je nog jaren moet afbetalen, een dure verzekering voor hebt en vaak ook nog onderhoud aan hebt. Maar als je echt veel rijdt zou ik het niet doen. Verkijk je by the way niet op de prijzen van onderdelen. Ook al heb je iemand die het er voor je opzet. We hadden even een stuk uitlaat nodig voor onze vorige auto (zat een of ander onderdeel aan vast), dus mooi 517 euro. En dat hebben we er dan niet voor over als die auto maar 1000 euro heeft gekost!

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:26

Ik rijdt in principe niet heel veel kilometers op jaar basis. Ik ga er op zich ook op achteruit met wat ik nu heb. Heb nu een fijn autotje uit '95, alleen daar kan geen trailer achter.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:31

Ik zou het ook niet doen, je moet dan binnen paar maanden een flinke zak geld neerleggen voor het vernieuwen van alles Lachen

Ik zou gewoon naar een personenautotje kijken waar je een trailer achter kan zetten...

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:56

Dat betekend dat ik nog een tijdje moet sparen, helaas!

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:11

Je zegt dat je nu een fijn autootje uit '95 hebt dan ga je er toch
geen oudere auto met meerdere kilometers kopen Verward
Zou even verder kijken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:12

Voor een diesel is het wel minder erg dat hij zoveel gelopen heeft. Die hoeft met 3 ton op de teller echt nog niet op te zijn. Als het een benzine-auto was zeg ik nee.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:49

Als die auto nog goed loopt zou ik het gewoon doen.

Ik heb een diesel met nu bijna 5 ton op de teller en hij rijd nog perfect. Ik heb er ooit 1 ding aan moeten vervangen en dat was mijn eigen schuld.

Laat hem gewoon goed nakijken op slijtage. Laat dat doen bij een Mitsubishi dealer. Die zijn daar wat meer bedreven in.

Een diesel kan over het algemeen meer kilometers maken dan een benzine auto. ruim 3 ton is dan ook zeker geen uitzondering.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:23

Justy schreef:
Voor een diesel is het wel minder erg dat hij zoveel gelopen heeft. Die hoeft met 3 ton op de teller echt nog niet op te zijn. Als het een benzine-auto was zeg ik nee.

Mercedes van een kennis heeft het bij 700.000km opgegeven (benzine!) km-stand alleen zegt niet zoveel, meer hoe de auto aan die km is gekomen. Als jou vriendje wrkelijk kennis van zaken heeft dan kan die ook vast wel een goed oordeel vellen over de staat van de auto.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:55

Ik zou ermee naar eimand toe gaan die er verstand van heeft.. hou wel in de gaten dat een diesel veel meer kilometers kan lopen als een benzine..
Verder moet je kijken naar prijs kwaliteit verhouding, en je misshcien ene beetje verdiepen in hetzelfde soort auto's hoe die vn kwaliteit zijn met dat aantal kilometers..

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:09

Sorane schreef:
Als die auto nog goed loopt zou ik het gewoon doen.

Ik heb een diesel met nu bijna 5 ton op de teller en hij rijd nog perfect. Ik heb er ooit 1 ding aan moeten vervangen en dat was mijn eigen schuld.

Laat hem gewoon goed nakijken op slijtage. Laat dat doen bij een Mitsubishi dealer. Die zijn daar wat meer bedreven in.

Een diesel kan over het algemeen meer kilometers maken dan een benzine auto. ruim 3 ton is dan ook zeker geen uitzondering.


Jij hebt het geluk gehad dat hij 5 ton haald...maar voor het zelfde geld gebeurd dat bij haar niet, dit verschilt idd per auto, en net zoals Ikke zegt...hoe hij aan die KM's is gekomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:23

Sundancer"]
[quote="Sorane schreef:
Als die auto nog goed loopt zou ik het gewoon doen.

Ik heb een diesel met nu bijna 5 ton op de teller en hij rijd nog perfect. Ik heb er ooit 1 ding aan moeten vervangen en dat was mijn eigen schuld.

Laat hem gewoon goed nakijken op slijtage. Laat dat doen bij een Mitsubishi dealer. Die zijn daar wat meer bedreven in.

Een diesel kan over het algemeen meer kilometers maken dan een benzine auto. ruim 3 ton is dan ook zeker geen uitzondering.


Jij hebt het geluk gehad dat hij 5 ton haald...maar voor het zelfde geld gebeurd dat bij haar niet, dit verschilt idd per auto, en net zoals Ikke zegt...hoe hij aan die KM's is gekomen...
[/quote]


Dat is waar. Maar het is geen uitzondering hoor. Ik zie in de zaak van mijn vader vaker dieseltjes voorbij komen met zo'n hoog aantal km's.

Ik rijd deze auto vanaf hij ongeveer 100 km op de teller had staan. Ik rijd er nou niet bepaald zachtjes mee. Hij is behoorlijk op zijn staart getrapt.
Het ligt ook echt aan het merk/type en aan de rijstijl. In veel auto's hoef je met mijn rijstijl niets te proberen Haha!


olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 19:37

Die jongen zegt dat ik het beter niet kan doen. Hij zegt ook, als je wat hebt ben je gelijk heel veel geld kwijt. Ik ga dus maar nog even verder sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:38

olga schreef:
Die jongen zegt dat ik het beter niet kan doen. Hij zegt ook, als je wat hebt ben je gelijk heel veel geld kwijt. Ik ga dus maar nog even verder sparen.


Dat is wel waar. Als iets in zo'n ding het begeeft ben je een vermogen kwijt. Maar je weet niet wanneer het komt. Komt het volgende week? Of rij je er nog vrolijk 2 jaar mee rond?

jacob112Jarig

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:41

hangt er vanaf hoe duur de auto is
1 tip mercedes gaat heeeel lang mee!!! kennis heeft 8 ton op de auto en af en toe wat vervangen maar nooit veel !!!

wedstrijden..

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 19:54

hij is € 2900,=. Geen idee hoe het zit met de apk. Ik weet wel dat er nieuwe banden onder moeten, dat is dit geval ook al flink prijzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:09

olga schreef:
hij is € 2900,=. Geen idee hoe het zit met de apk. Ik weet wel dat er nieuwe banden onder moeten, dat is dit geval ook al flink prijzig.



Dat vind ik een hoop geld voor een oude Pajero... Dan zou ik lekker verder kijken inderdaad.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:14

Je kunt beter een auto kopen met (veel) snelweg km's als een met minder km's maar waar je vanuit kan gaan dat er weinig lange afstanden mee gereden is.
De km's zelf zou ik me niet zo druk om maken, wel om de rest. Het is namelijk niet alleen de auto die 3 ton heeft gelopen, ook de onderdelen. En Japans is nou niet bepaald goedkoop Schijnheilig

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 20:22

Tja, maar daar kom je niet achter bij een auto van 12 jaar oud die bij een garage te koop staat Haha! .

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:32

Je kunt altijd voor de zekerheid de auto laten nakijken/keuren door een autobedrijf/dealer of de ANWB. Kost ook wel geld maar als de auto niet goed is weet je dat in ieder geval.

KM-stand zegt weinig, het is idd meer van belang hoe die aan die kilometers gekomen is en het verdere onderhoud (grote/kleine beurt e.d.). Zit er trouwens geen onderhoudsboekje bij?

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 20:41

Ik heb hem alleen nog maar zien staan, heb nog niemand van de garage gesproken. Misschien maak ik zaterdag wel even een proef ritje , kan ik hemn gelijk aan de auto kenners laten zien.

jacob112Jarig

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:49

ik zou zeker voor een ander kijken, auto moet je niet overhaast kopen. daar is het een veel te duur ding voor, net zoals een paard

wedstrijden..

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 21:08

Dat is zo. En ik zit zelf niet zonder, kan meestal wel een auto regelen als ikmet de trailer op pad ga.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:38

laat hem door een ANWB station keuren voor 60 euro ofzo en je weet meteen of de auto een keer schade heeft gehad, of het motorblok nog goed is en welke reparaties je kan verwachten. Een diesel met meer dan 3 ton kan nog goed zijn ... maar ook heel slecht.. ik vind de prijs wat hoog maar ik heb mijzelf door mij auto te laten keuen bj de ANWB al een heleboel centen besaard!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:44

Bijna 3000 euro? Dat is 6500 gulden!!! Daar kun je leuke dingen voor kopen. Kijk voor de gein eens op http://landrover.pagina.nl daar staan een heleboel Land Rovers te koop die waarschijnlijk in betere staat zijn voor die prijs en met wat zoeken zelfs ouder dan 25 jaar = geen wegenbelasting meer. Die auto's zijn bovendien zo simpel dat zelfs iemand met twee linkerhanden ze nog kan repareren *LOL*

Deze bijvoorbeeld, bij Jos Broekaert http://www.landsend4x4.nl/STOCK%20LIST/ ... rdtop.html

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers