nog altijd die pees.. denk ik..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

nog altijd die pees.. denk ik..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 15:13

Ik had hier eens een topic geopend over mn verzorgpony die haar pees zwaar overbelast had.

Ze had rust nodig maar ze stond elke dag op de bak of op de wei.

Na een tijdje is de eigenaresse weer gaan rijden en was ze weer kreupel, daarna weer wat 'rust' en nu rijdt ze er ong een kwartier per dag op, om het op te bouwen.

De pony is ontzettend irritant en bokt heel veel, zij zegt dat ze gewoon zit te klieren en uit te testen, maar ik heb gewoon echt het gevoel dat ze nog pijn heeft, ze bokt niet voor niks, dat begon ze pas te doen na dat gedoe met die pees.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, en ik wil ook niemand afkraken of beledigen ofzo, maar hoop dat jullie me wat tips kunnen geven... want ik ga dr niet meer met plezier naartoe..

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:27

Hoe lang heeft ze rust gehad ? Dat ze met een peesklap in de wei of bak staan vind ik persoonlijk beter dan op stal, dus daar zul je mij niet over horen. Wat heeft de DA destijds gezegd ?

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 19:30

ze heeft de 1e x ong een week rust gehad, en de 2e x zo'n 2 weken, DA zei rust, maar niet hoe lang

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:43

Met een peesblessure spreek je met rust al gauw over minimaal 8 weken! Ze zijn vaak na 1 of 2 weken niet meer kreupel, maar zodra je wat doet is het weer bal. Zo'n blessure is ernstig en kost veel tijd om te genezen. Volgens mij is die mevrouw echt niet slim bezig en krijg je zo meer schade.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:51

Da's idd veel te kort voor een peesblessure, minimaal 2 maanden, 1 van mijn paarden moest zelfs 4 maanden "rust"(=weidegang) waar ik voor de zekerheid een half jaar van heb gemaakt !

starlightje

Berichten: 2
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:10

mijn pony heeft 3 jaar geleden ook een peesklap gehad en heb dus ook bijna 16 maanden! mee gestapt alleen op het harde 2 x per dag 20 minuten. en verder box rust. Dus 2 weken stappen kan nooit genoeg wezen. ik zou haar been maar laten scannen bij een dierenarts