Negatief koopadvies na kl.keuring,wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Negatief koopadvies na kl.keuring,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 08:58

Mijn vriendin en ik zijn bezig geweest met een supergaaf paardje te kopen(Andalusier)
Zij zou hem kopen en ik zou hem gaan bij rijden.
Alles was perfect:hij is mooi,lief,rijdt superfijn,goede begeleiding van de verkoper,alles toppie zou je zeggen
Dus gister voor de keuring geweest(klinisch).
Het ging allemaal prima tot het draven op de harde volte:toen liep hij niet goed,op de zachte volte in eerste instantie ook niet,totdat hij met z'n neusje over de grond ging,toen liep hij weer als een naaimachientje Haha!
Maar goed,op dat moment kreeg ze een negatief koopadvies.
Uiteraard was het wel mogelijk om dat rechtervoorbeen op de foto te zetten en dan verder te praten,maar wat is nou wijsheid Verward
Als nou blijkt dat hij op de foto goed is,kan ze hem dan kopen zonder finaal op d'r snoet te gaan?
Ze zou het geen bezwaar vinden als hij bijv. een aantal keren naar de fysio zou moeten,maar wil natuurlijk niet voor grote problemen te komen staan.
Ik moet er wel even bij zeggen dat hij in de 3 jaar dat deze mensen hem hebben nog nooit kreupel is geweest.

Dus wat geeft in dit geval nu de doorslag: de niet goede kl.keuring of straks de evt. wel goede foto?
Wij weten het even niet meer,zijn helemaal in love Lovers en willen hem echt graag hebben.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:20

Je kunt er ook voor kiezen om hem over 3 wk nog eens te laten keuren, en was hij echt onregelmatig of bleef hij langer gevoelig na een buigproef? Als je hem echt graag wilt hebben zou ik foto's laten maken en neem even contact op met je verzekeraar wat die zou doen... als je hem kunt verzekeren dan heb je iig iets om op terug te vallen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 09:25

Bedankt voor je reactie OK dan!
De buigproeven gingen eigenlijk wel goed,hij was echt op de volte niet helemaal top.,totdat hij zich ging ontspannen en met z'n neusje over de grond ging.
Zou dat erop wijzen dat het in z'n rug zit?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:27

Misschien bij een andere VA een second opinion? Wij hebben gehad dat een VA een paard finaal afkeurde, wij naar een andere VA en die keurde hem goed. Rondom op foto's gezet en alles in orde!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 09:50

We gaan nu vrijdag naar Bodegraven voor een second opinion en een foto.
Als dat allemaal goed is moet ik die eerste keuring dan maar vergeten en er vanuit gaan dat het wel goed zit?

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:57

Ik zou het paard niet kopen. Ik heb teveel mensen zien uitwijken naar een andere dierenarts en datie uiteindelijk toch op dat ene been kreupel is geworden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:59

als de sec.opinion goed is, dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Maar als daar ook twijfels zijn... Dan zou ik het niet doen. Als ze dan voor hoge kosten komt te staan is dat niet leuk en als ze het paard ooit wil verkopen, komt ze er nooooooit meer vanaf.
Zie dus maar wat de tweede VA zegt
Gr @nnemiekie

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:00

Klinisch vind ik belangrijker dan foto's: als hij klinisch niet oke is kunnen de foto's geweldig zijn maar zou ik m nooit kopen. Een vriendin van me heeft dat gedaan en bleef met een onverkoopbaar paard achter.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:05

Ik zou hem ook laten staan, je laat hem per slot van rekening niet voor niks keuren. Als je laat keuren moet je ook de consequenties nemen, anders kun je net zo goed ongekeurd kopen.
t Is ook niet het enige superpaard in NL denk ik dan.....

Goedgekeurd onderschrift :)

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:10

ik zou hem ook niet kopen
ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad.
een pony 2 weken op proef en toch nog even laten keuren.
en toen was de buigproef positief.
Ik was ook helemaal gek van dat paardje, maar wanneer ze na bijv. een jaar toch last zou krijgen van dat been, is het allemaal nog veel moeilijker. wat moet je dan? hoge rekeningen van de dierenarts. een paardje met pijn..
Het is natuurlijk aan jou de keuze maar ik zou het niet doen..

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:16

Ik zou de foto's laten maken, en dan niet alleen van dat been, maar idd ook van de rug. En dan deze goed bespreken met de da, en zijn advies daarna opvolgen. Maar wel met de huidige eigenaar afspreken dat deze kosten voor hem zijn, als de foto's toch niet goed zijn.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:08

Foto's maken hoeft niet uit te sluiten dat het paard niks mankeerd, als het in de weke delen zit vind je het nooit op de foto. Niet goed is niet goed............

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:39

Niet goed is bij mij niet kopen.
Ik heb nu al twee keer op mijn stal meegemaakt dat mensen een paard toch kochten. De ene is nog steeds "goed", maar daar wordt ook vrijwel niets meegedaan. De andere had een rijtje mankementen en als dat paardje nu correct gereden wordt loopt ze volslagen bagger. Het ligt aan alles en iedereen, maar de eigenaar wil niet zien dat het paardje gewoon niet goed is. Hmmm...misschien beetje oftopic? Sorry hoor.

Voor jullie komt er vast wel een ander paard dat net zo lief is en wel in 1x goedgekeurd wordt.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 11:42

Foto's maken hoeft niet uit te sluiten dat het paard niks mankeerd, als het in de weke delen zit vind je het nooit op de foto. Niet goed is niet goed............

Dat snap ik wel,maar misschien was dit een (slechte) moment-opname Verward

I.i.g. gaan we vrijdag naar Bodegraven en dan zien we wel wat er uitkomt.
Aan de hand daarvan zullen we beslissen ......

Misschien willen jullie toch duimen dat er niks aan de hand blijkt te zijn Cool

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:03

Is het niet iets in de rug, aangezien hij beter liep toen hij ontspande?
Een chipje op een foto daar kan ik nog overheen kijken maar in jou geval zou ik de gok niet wagen!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:18

Je gaat naar hofland neem ik aan?
Dat is wel een goeie da. Maak aan hem wel duidelijk wat jullie van het paard willen verwachten. Voor de recreatie kan ie misschien prima zijn maar wil je echt de sport met hem in misschien wel niet.
Van wie ga je de anda kopen?

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:41

Ik zou het paardje ook laten staan , niet goed is niet goed. Wat is de reden dat het paardje verkocht word? O ja..... De verhalen van de verkoper zal ik maar met een grote korrel zout nemen , tuurlijk is ie nooit kreupel geweest.

kruimel10
Berichten: 38
Geregistreerd: 15-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:14

Ik zou ook heel voorzichtig zijn hoor, want ze kunnen zoveel zeggen....

Maar leuk voor je hoor misschien weer rijden, en hoe is het met je eigen paard der been.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:46

Over een paar weken opnieuw laten keuren lijkt me geen slecht idee. Ik zou in dit geval ook de conditie van het paard mee laten wegen. Kan me voorstellen dat een paard dat al een tijd stil staat eerder een stukje onregelmatig loopt dat één die gewoon lekker in het werk staat. Een klinische keuring is natuurlijk ook een beetje een momentopname.

There is no reality, only perception.


Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:34

Een paard moet je kopen zonder problemen, de problemen komen vanzelf! Een dierenarts doet niets lieverd an een paard goed te keuren. Blije eigenaar, blije nieuwe eigenaar. Als je veearts een negatief advies geeft (maakt niet uit of het paard voor sport of recreatie gekeurd is) moet je dat niet met een korreltje zout nemen! Vaak weet de arts ook achtergrond. En een eigenaar kan heel makkelijk zeggen dat het paard nooit kreupel is geweest. Wie kan dat controleren. Als je het paard echt graag wil, zou je met de arts kunnen overleggen wat de mogenlijkheden met het paard zijn, het toekomstbeeld, te verwachte problemen, enz. En natuurlijk minder geld bieden aan de eigenaar.

Succes ik hoop dat jullie eruit komen, want een droompaard laat je niet snel schieten.

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:57

Als het advies is niet kopen op klinische keuring, dan is dat niet aleen gebasseerd op slecht lopen op de volte, dan is er meer aan de hand,anders had de DA gezegd nu loopt hij niet goed, check m over 3 weken nog eens.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:00

Op de foto laten zetten, als daar iets op is te zien, niet kopen. Zijn de foto's schoon: doen.
Klinische keuring desnoods over drie weken laten herhalen. Het is en blijft een momentopname. Ik ken veel paarden die kreupel liepen op de buigproef en daarna nooit meer een stap verkeerd hebben gezet. Je kunt een paard ook kreupel buigen.

Je suis Charlie.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:04

Mettetje schreef:
Een paard moet je kopen zonder problemen, de problemen komen vanzelf!

Die vind ik goed!

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:10

Niet kopen.... het lijkt me stug dat hij nooit kreupel is geweest bij die mensen en dan toch plotsklaps bij de DA kreupel loopt.

Kopen met een negatief aankoopadvies is vragen om moeilijkheden, want die mensen zijn ook niet gek, die nemen hem dan echt niet terug, als het zo mocht zijn dat hij niet weer beter wordt.

Toos paardloos

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:22

Ik begrijp dat het tegenvalt als het paard waar je gek van bent niet goed loopt tijdens de keuring.

Wat ik niet begrijp is het vragen van een second opinion Verward

Je zegt zelf ook dat hij niet goed liep!!! Wat zoek je, een slechte veearts die een oogje dicht knijpt en zegt: joh, valt wel mee, koop maar

Wie hou je dan voor de gek?

En elke verkoper zal zeggen dat het paard nooit kreupel loopt!

Dat je hem over een paar weken nog een keer laat keuren lijkt me een prima idee, dan krijgt het paard een eerlijke kans. Maar dan wel door dezelfde veearts!!! Want die heeft in mijn ogen niks verkeerd gedaan en zal extra kritisch naar dit been kijken.

Maar koop aub geen paard wat al niet door de klinische keuring komt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hokke, lauralarissa en 80 bezoekers