discussie : wissels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 13:54

Is dus een vervolg op hoedjes:

Pj heel veel afwisselen, contragalop, vliegende wissel, eenvoudige wissel, wissel door de stap, overgang naar het halthouden, zodat je paard geen eigen initatief meer neemt. Hij moet wachten op jouw hulpen.

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:57

is dit geen topic om bij het paarden gedeelte te zetten??

hihi.. ik begin ook te denken dat ik hier wat te zeggen heb hoor... SORRY!
ik probeer mn mond wel dicht te houden.. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:36

doe ik idd zo lielle, heel hard afwisselen en bijna geen vliegende ! hij gaat echt fijn de laaste tijd , alleen dat ie nu wat raar doet in galop als je hem in contra wilt rijden hehe zondag heb ik de bekerwedstrijd der 5 - jarigen en ik ga voor een eervolle laaste plaats! tja wie vraagt er nu ook verzamelde draf en gebroken lijen wijken en achteruit gaan . in een proef voor 5 jarigen. [***] heeft het niet echt superbegrepen op die zware verzameling dus zal ik sterk moeten doorrijden in de arbeidsdraf dat je het verschilt toch merkt. prfft! jonge paarden zijn zo vermoeiend! *LOL*
En bartje, op algemeen worden de discussies gehouden.!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:38

gheghe okeej Lachen

ik heb dan niks gezegd Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 14:48

pj,

weet er alles van, ik heb een 4 jarige! Ben heel veel bezig met de basis, mooi bevestigen aan mijn hand, schakelen in alle gangen en als afwisseling zijn we nu toe aan wijken en achterwaarts.
Succes in ieder geval met de bekerwedstrijd.
Overigens moet wijken en achterwaarts toch lukken als je al bezig bent met contra en wissels? Dan heeft je paard de verzameling en de beenhulpen al aardig door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:06

Als je paard niet AW kan en niet kan wijken, heeft contragalop geen zin en laat staan de wissels. Hij wisselt waarschijnlijk meer uit evenwicht storing dan echt geregeld.
Gun dat paard een fanta, hij is pas 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 16:44

Hallo ,
[***] heeft geen problemen met wijken en achterwaarts gaan hoor, dat ben ik zelf.
[***] is in alles bevestigd maar ik niet. [***] wordt ook gereden door iemand die de junioren rijdt en bij haar loopt ie alles van de apuyees tot de wissels en de verzamelingen. HEt probleem ben ik zelf gewoon. Achterwaarts gaat goed. Wijken ook als ik train. Probleem: Op wedstrijden verstar ik zelf zo helemaal dat mijn hulpen niet zo netjes zijn en dat ik helemaal ga bommelen.
En lovely [***] wisselst zeker niet uit onevenwicht! hij heeft echt een galop om u tegen te zeggen . Hij loopt in evenwicht en fataal niet sllingerachtig. En als dat zo is zou ik nit met wissels etc bezig zijn he! En als ie onevenwichtig is dan zou de instructrice het al lang gzegd hebben en als je belgisch kampioen bent geweest dan weet je waar je mee bezig bent hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:21

Oke, maar geef m toch maar een fanta, voor de extra sparkles.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 17:27

pj,

dat wist ik niet. Wat wedstrijden betreft, hou jezelf voor dat zenuwen ook een vorm van zelfbeheersing is, en dat je je paard moet steunen want hij vindt het ook eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:54

je moet mij is zien trillen 5 minuten voor ik binnenmoet! brr *LOL* het ius nog erger dan die smiley!tja dit is eigenlijk het eerste seizoen dat ik hem serieus ga starten dus hij zal er wel inkomen hoop ik !
en tja thuis is ie best een engeltje maar op wedstrijden ben ik gewoon te gespannnen. IK heb in mijn ring gekene en heb al besloten dat ik voor een laaste plaats ga! IN mijn ring zitten 5 goedgekeurde dekhengsten , en dan de belgische kampioen van de 4 jarigen van vorig jaar en dan nog een paar bekende jonge paarden hehe ik ben de enigste nieuwkomer!Ik geef hem vast een fanta voor de sparkles lovely dat ie nog extra swingt maare nu hopen dat ie goed gaat! heb gisteren mijn proef gereden en dat ging wat stroefjes maar na een paar keer was het ontspannen. Vandaag heb ik buitengeeden. Morgen longeren en dan zaterdag goed rond en diep instellen enzo wat stelling en zijgangen doen alles kalmpjes en dan het kuvlecht werk en het poetsen van mijn tuig!

ik zal proberen foto's te laten trekken en dan zet ik ze hiern neer!
En tja als ie nu gek doet heb ik volgende week gewoon 1 proefje bij de landelijke. Dan de volgende week weer 5 jaars en dan 2 weken niets dan terug 2 wedstrijden en dan rustperiode voor hem tot in juli!

groetjes

pj

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:29

Hoi PJ, ik voel helemaal met je mee!!
Ik heb precies hetzelfde, thuis gaat het allemaal prima, maar zodra ik op wedstrijd ben verstar ik en vergeet ik te rijden.
De afgelopen weken bv. zonder dat er druk op ligt, liep hij de sterren van de hemel.
Vandaag ga ik proeven rijden omdat ik zondag wedstrijd heb, en het gaat meteen weer helemaal mis. Keertwendingen liep ie super, vandaag is het weer 3 x nix. Balen is dat hoor.
Ik probeer wel steeds meer tijdens een wedstrijd te denken aan de opmerkingen die mijn instructeur maakt. Zo zit ik weleens hele proeven alleen maar te denken 'van je af rijden' *LOL* *LOL* en ik moet zeggen dat dat wel werkt. Dus PJ, probeer te denken aan wat je instructie zegt en concentreer je daarop ipv op de wedstrijd zelf.
Veel suc6 in ieder geval dit weekend!