Is mijn veulen goed gebouwd????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Is mijn veulen goed gebouwd????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 11:00

13 op 14 Mei 2004 is er bij ons een super leuk hengstenveulen geboren, One In A MilionXKing Nero

Ik zou wel graag willen weten of hij goed gebouwd is voor een veulen, hij is heel levendig en speels, dus gebreken heeft ie verder niet, is verder ook helemaal gezond maar zou toch echt willen weten of dit een echte jongen kan worden later.

Afbeelding

Op de volgende foto is hij nog maar een paar uurtjes oud, dus staat daar nog niet al te makkelijk op de beentjes:

Afbeelding

En hier onder het lieve hoofdje van Zensation:

Afbeelding

Ik zou dus graag reacties hier op willen of het een mooi gebouwd veulen is.

Groetjes Simone


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:18

hij is denk ik wel erg jong op die foto's, niet?
hij heeft daar iig een beetje X benen voor..
verder zijn de foto's heel erg slecht te beoordelen
maar ik doe een gooi :
hij heeft lange ,erg weke koten
schuine schouder, normaal van lengte
halsvorm is wat minder, hij lijkt wat horizontaal en wat ingestoken, maar nogmaals de foto's zijn niet ehct te beoordelen

bewegingsfoto's zouden ook wel welkom zijn
ik vind het zeker geen lelijk veulen
vind m alleen wat grof gebouwd.en kromme beentjes
maar als ze erg jong zijn , is dit ook niet goed te beoordelen, als alles een beetje bijgetrokken is na een maand of anderhalf, dan is het beter te zien Knipoog

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:05

Weke koten hebben heel veel veulentjes en ook de X beentjes hoor ik erg vaak maar een veulen van een paar uur of paar dagen kun je echt niet goed beoordelen.
Eigenlijk moet je kijken als ie een maand of 2 oud is, dan is het objectief.

Ik kan er dus ook niet zoveel over zeggen want als je foto's plaatst over een week of 2 is alles weer anders.
Het is een schattig veulen en mooi van kleur.
Hoofdje vind ik op de foto wat recht overkomen maar dat kan weer anders zijn als je een foto van de zijkant neemt.
Ben benieuwd naar foto's als hij wat ouder is en dan kun je in ieder geval iets beter beoordelen. Lachen
Maar gefeliciteerd met dit mooie veulen Lachen

Elenriel
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:22

Op een paar fotos vind ik niet dat je hierover kan oordelen. Bovendien groeien sommige lelijke, scheve veulens heel mooi uit. Soms krijgen superchique veulens pas gebreken als ze ouder zijn. Ik zou dus nog even wachten voor je kan zeggen of hij helemaal goed gebouwd is.
Bemerkingen zoals x-benen kunnen soms beteren als het veulen ouder word, soms ook niet Lachen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:38

Volgens mij worden alle veulens zensation genoemd?? Er vloog er hier nog een voorbij op bokt.
Het veulen heeft nogal X benen, maar daar is vast nog wat aan te doen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:13

Die X benen die komen nog wel goed hoor. Die van mij had dat ook toen hij net geboren was. Daar is nu niets meer van te zien. Hij heeft super beenwerk zelfs.

mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:33

Hallo,
Allemaal bedankt voor de reacties, over de naam Zensation, heb ik echt zelf zo bedacht, want Zidane en Zazou waren de meest bekende veulennamen van dit jaar, Zensation kwam echt gewoon in mij zelf op, ik zal dan zeker na een paar maanden nog wat foto's van hem erop zetten,

Groetjes SImone


double
Berichten: 1254
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:57

Als je in de BIT (tijdschrift) kijkt van deze maand.. Er staat een stuk in over de bouw van veulens en wat voor type het zal worden! Zelf kan je t beste vergelijken..Met een foto is moeilijK! Succes Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariekeS_, Phonix, Ubermetrics en 53 bezoekers