het is zo moeilijk om een bijrijdster te vinden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

het is zo moeilijk om een bijrijdster te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 11:37

Ik word er echt gek van op marktplaats staat het echt bomvol met mensen die een paard zoeken om bij te rijden maar niet hier in Amersfoort echt erg! Er zijn wel mensen maarja dat zijn allemaal van die pennykindjes en daar zit ik niet echt op te wachten. Hebben jullie hier ook last van?

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012



Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:59

Ik ken het!! Hier in Zeeland is het echt precies hetzelfde. Een vriendin van me is al ongeveer 2 jaar op zoek naar een fatsoenlijke bijrijdster. Het is gekkenhuis. Iedereen die een beetje kan rijden heeft of een eigen paard, if is al ergens anders onder de pannen. Wel weer een geluk voor mij, want sinds ik weer begonnen ben met rijden heb ik nog geen minuut zonder bijrijdpaard gezeten. Mensen zijn je zo dankbaar dat je wil rijden dat ze de gekste dingen doen (ik heb mijn laatse bijrijdpaard nog nooit hoeven uitmesten, daar kwam een pennymeisje voor, terwijl ik het het liefste zelf wilde doen Scheve mond )
Vanavond ga ik weer bij een stel nieuwe paardjes kijken. In ieder geval veel succes, het is jammer dat het een beetje errug ver weg is, anders had ik mezelf wel aangeboden. Mijn schoonzusje is helaas (nou ja, wij vinden het geweldig) zwanger, anders had ik haar gebeld. Maar ja, das lastig rijden met zo'n toeter van een buik. Zij woont namelijk bij jou in de buurt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:04

Heb je wel zelf een advertentie gezet?

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 14:30

ja

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:33

Het is ontzettend oneerlijk verdeeld, in sommige plaatsen barst het van de bijrijdpaarden (ben zelf bijrijdster) maar hier in Woerden is nix goeds te vinden. Plaats massa's advertenties maar in Woerden is eigenlijk nix, terwijl ik wel aanbiedingen krijg vanuit Kamerik, Zegveld, Nieuwerbrug, Houten, Montfoort, Bunnik.... Niet te geloven, overal schijnen ze mensen nodig te hebben behalve hier. Dus nu doe ik samen met iemand anders 2 Friezen in Zwammerdam, niet te fietsen vanaf hier zo ver maar zij heeft een auto dus is het te doen. Maar het blijft niet goed verdeeld, succes iig met het zoeken naar een bijrijdster! Jammer dat ik niet in de buurt van Amersfoort woon! Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:07

Verward en hier in overijsel is het precies anders om je doet er lang over om een paard te vinden..

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:14

heb er nog wel een in de aanbieding hoor.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:12

Ik Driebergen is er ook serieus iemand te vinden! Het is niet mijn paard dus ze moeten betalen en dan haakt iedereen af! grmbl... In m'n eentje houd ik het niet meer vol!

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:32

moet je in volendam eens gaan zoeken.. geen bijrijdpaard te vinden....

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:47

In Amersfoort zijn best wel bijrijders en bijrijdpaarden te vinden Het probleem hier is alleen dat mensen een beetje langs elkaar heen lijken te zoeken.....
Zet een advertentie op markplaats, waarin je duidelijkt aangeeft wat je te bieden hebt en wat je zoekt. Je moet misschien wat geduld hebben, maar geloof me ooit komt er een goede bijrijdster op je pad Knipoog
Je kan ook eens langs wat maneges gaan, en daar een persoon die geschikt lijkt aanspreken....

Mocht ik nog iemand horen, dan zal ik aan je denken Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 09:36

dankje richtje ja het is gewoon zo moeilijk om iemand met veel ervarig te vinden de meesten hebben al een eigen paard

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:23

rossebol schreef:
dankje richtje ja het is gewoon zo moeilijk om iemand met veel ervarig te vinden de meesten hebben al een eigen paard


Tsja, weet je wat volgens mij ook het probleem is ( niet banketstaaf bedoeld hoor! ) maar de meeste mensen die een eigen paard hebben en een bijrijder zoeken, willen iemand met ervaring.Dus niet iemand van de manege, want eerlijk is eerlijk, op de meeste (ik zeg meeste, niet allemaal!) maneges leer je niet echt goed rijden, tenminste, niet goed genoeg om zomaar eens op een privepaard te stappen. Maar als een vrouw met 10 paarden mij 4 jaar geleden niet de kans had gegeven op 1 van haar paarden te rijden en priveles te nemen, was ik nog steeds niet van die manege weggeweest en had ik ook niet al die paarden gereden die ik nu gereden heb. Dus maybe is een manege nog niet zo'n hele slechte oplossing, ga daar gewoon eens langs, bekijk eens wat meiden die daar rijden en als er een meisje bij is die je bevalt spreek haar aan en vraag of ze soms interesse heeft. Je kan haar altijd laten komen en daarna beslissen of ze wel of niet bij jou en je paard past. Geef het een kans, er zijn ook echt wel manegemeiden die goed kunnen rijden, en die zijn vaak hartstikke blij als ze jouw paardje mogen doen! En dat hoeven heus geen Pennymeisjes te zijn, als je naar lessen wat later in de middag/avond gaat, zijn dat vaak wat oudere meiden dus maybe zit daar wel wat tussen. Het is maar een ideetje hoor, maar iig succes!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:05

Ik heb gewoon gekeken naar de meiden bij ons op stal. Er zitten altijd meiden bij die jouw paard helemaal te gek vinden. En zo heb ik mijn verzorgster ontdekt. Ze vroeg er zelf naar eigenlijk. Ik had voor haar een verzorgster en dat klikte niet zo goed.... Maar tot nu toe gaat het geweldig met mijn nieuwe verzorgster. Ze is wel pas 13 jaar, maar ze verzorgt hem heel netjes!
Nu is het bij mijn paard wel heel makkelijk hoor. Hij is apart en heel erg braaf dus iedereen durft er eigenlijk wel op te rijden.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:39

Soms moet je iemand inderdaad gewoon de kans geven, ook al zijn ze nog jong. Als je op een manege kijkt zie je snel genoeg wie er een beetje handig is zeg maar, en wie het misschien nooit zal leren. Ik heb zo ook mijn eerste kans gehad, en heel veel geleerd.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:42

Tsja ik heb t ook gemerkt.. *zie aan de onderschrift Haha!* maar we hebben eeeindelijk nu weer een persoon die geinteresseerd is.. afwachten dan maar..

en ik ben echt wel mee eens met *tamara* ik rij ook op een manege, ik heb ook niet echt de gevoel dat ik veel leer, maar het gaat toch om dat ik rij.. een verzorg/bijrijd paard zit voor mij even niet meer in tenzij iemand doorweeks in groningen een bijrijdster zoekt. * en dan niet in vakantie Haha! *

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:53

Hier is het inderdaad het tegen overgestelde. Ik heb op marktplaats een een advertentie neergezet dat ik een bijrijder zoek. Ik werd werkelijk waar overladen met berichtjes!!

terwijl hier op Bokt het juist helemaal niet wil lukken Verward

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:50

essiedepessie schreef:
moet je in volendam eens gaan zoeken.. geen bijrijdpaard te vinden....


of in Schiemdam.. of Vlaardingen ...

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:56

of in Veldhoven of Eindhoven.. nouw ik ben hier bij ons omgeving Eindhoven ook al tijdje opzoek naar verzorgepaardje maar egt helemaal niets.. Verdrietig ik heb ook advertentie op marktplaats gezet.. wel jammer.. Scheve mond

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:54

In capelle a/d ijssel is ook niks te vinden Boos!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:21

Erg vervelend. Maar ik denk, net als wat tamara zegt, dat je niet teveel eisen moet stellen. Ik zeg niet dat je dat nu doet hoor! Kijk anders eens bij de pennymeisjes wie het minst penny is, om het zo maar even te zeggen. Misschien zitten er wel heel leuke talentvolle meiden bij. Een bijdrage vragen is misschien ook een manier om het kaf van het koren te scheiden, niet dat een betalende bijrijder beter is. Maar als iemand ervoor wil betalen, wil diegene het wel graag. Als ze nog erg jong zijn, blijkt op die manier ook dat de ouders erachter staan.

(voor we de discussie krijgen of een betalende bijrijder beter is; vind ik niet, maar in dit geval misschien een goede indicator)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 22:01

ja weetje wat het probleem is ik zoek gewoon iemand met ervaring omdat mijn paard pas 3 maanden onder het zadel is en ik geen zin heb in iemand die hem helemaal verkloot ik wil het best uitproberen dat hoor je mij niet zeggen maar het is zo moeilijk ik wil namelijk echt niet iemand van 11 er op daar is ze veel te sterk voor

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:22

ik ben het nog niet tegengekomen, ik ga dit jaar beginnen met de BBL opleiding en ik denk er wel over na om een bijrijdster te zoeken die gevorderd is. maar dat zal denk ik ook wel moeilijk gaan dan Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:59

Ik heb nu ook een bijrijster waar ik heel te vreden mee ben! Maar het is idd wel moeilijk om een juiste maar ook een goed bijrijder/ster te vinden voor je paard.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:01

maar stel nou je krijgt heel veel meldingen en je neemt er wat op proef, hoe moet je dan aardig tegen zo iemand zeggen van sorry jou wil ik niet, je gaat te ruig met mn pony om of juist te lief enz.
en hoe moet je beoordelen, die meisjes kennen je pony/paard ook niet en pas net 2 minuten als ze hem/haar voor het eerst zien..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:41

Dan moet je even Klaske pben ze heeft "ervaring" mee want ze heeft al 3 mensjes op bezoek gehad, en ik weet zelf niet hoe ze hen heeft afgewimpeld, dus wil je t weten, haar pben dan Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Benzz, Fly_high, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Sintara en 32 bezoekers