Wat nu weer? Pijn bij het eten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Wat nu weer? Pijn bij het eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 22:39

Van de week schreef ik al dat Dar was gestruikeld:
[VvdD] en toen lag ze weer op haar neus.... (foto)
Vandaag kwam ik bij Dar, beentje bekeken, zag er goed uit, dus ik besloot om gewoon te gaan rijden, bij het opzadelen wilde ze het bit niet direct innemen, maar daar zocht ik verder niks achter, gewoon lekker op buitenrit geweest, los teugeltje, niks aan de hand.
Toen we terug kwamen kreeg Dar d'r gewoonlijke eten: wat brokken en muslie, 'n wortel, 'n appel en een paar sneetjes droog brood, normaal duikt ze in haar eten, zo ook vandaag, ze pakt een boterham uit haar emmer en laat hem weer net zo hard vallen, dit is dus niks voor haar, ik heb haar met pijn en moeite wat uit de hand kunnen laten eten, maar elke keer als ze een hap nam, draaide ze met haar hoofd, alsof ze pijn had, samen met een stalgenoot getracht in Dar d'r mond te kijken, maar we konden niks zien, met het idee dat ik vanavond wel even terug zou gaan kijken, heb ik ze op wei gezet, nog even gekeken of ze ging eten, wat dus niet het geval was. Vanavond weer terug geweest, haar op mooi groen gras gezet, en weer wilde ze niet eten, slobber gemaakt en ook dit wilde ze niet, ook kwijlde ze enorm, alsof ze het speeksel niet door slikte, ik ben nu toch wel erg bezorgd, wat het zal wezen, ik heb haar kaak en hals afgetast, hier gaf ze geen reactie op, later bedacht ik me zelf, toen ze dus donderdag gestruikeld was en weer was opgestaan, stak ze haar hals vreemd in de lucht, ik ben er toen direct afgesprongen, maar toen was "het" weer over, misschien heb ik wel een snok aan de teugels gegeven toen ze struikelde, maar dat weet ik niet meer, ik kan me het niet herinneren, ik heb al gemaild met een paardentandarts, en die wil evt. deze week nog komen, maar ik denk dat ik dat te laat vind, als het morgen niet verminderd is laat ik denk ik de DA maar even komen, iemand enig idee wat het is?


Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:19

Is je paard op zijn/haar hoofd gevallen?Misschien een kaakfractuur?
Trouwens dat vallen heeft mijn paard ook jaren gedaan voordat ik eindelijk een dierenarts vond die erachter kwam wat het was-een verschoven nekwervel en een licht beschadigd zenuwstelsel,lichte ataxie dus.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 13:59

Nee, ze is niet op haar hoofd gevallen, vandaag ging het al een stuk beter, ze leek geen of in ieder geval een stuk minder pijn meer te hebben, ze ging weer lkeer eten en ik ben met d'r wezen fietsen en ze had er wel zin in, een stalgenoot dacht dat ze mss. wel was gestoken door een of anders beest, in d'r mond.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:02

Onze pony heeft iets soortgelijks gehad een paar weken geleden.
Wilde nauwelijks eten,pakte het wel aan,maar slikte het niet door en kwijlde enorm.Via Kim,hier ook op het forum,kwam ik erachter dat het een virus moest zijn.Hij heeft een antibiotica kuur gehad en is daar goed van opgeknapt.
Wat voor virus precies,weet ik ook niet,bij onze DA was het ook niet bekend.Zijn gebit is uitvoerig bekeken,maar daar was niks geks aan te zien.Ik denk dat het verstandig is dat je je DA even inlicht.
Onze pony was een erg sloom en helemaal niet fit.
Ik moest goed in de gaten houden of ie wel genoeg dronk.

Sterkte ermee! Knipoog

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 14:07

Duurde dat bij jou enkele dagen, ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken, ze was gisteren avond echt beroerd, en nu lijkt ze bijna weer de oude, zoals ze nu is, ga ik de DA niet storen op een zondag, als ze nou vandaag net als gisteren was, had ik zeker de DA gebeld.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:03

Tja,lastig.Ik heb het een middag aangezien en hij knapte toen niet op.
Toen toch maar onze DA gebeld.Die is toen geweest en wist in eerste instantie niet wat het was.Later dus via Kim erachter gekomen dat het een virus was.Misschien kun je toch het beste even bellen.Kan toch geen kwaad lijkt me?Hij kan altijd telefonisch consult geven wat je het beste kunt doen en als hij het nodig vindt,langskomen,ook al is het zondag.
Is je paard nu nog hetzelfde?
Onze pony heeft eerst Quadrisol gehad,dat is een onstekingsremmer,toen ging het al veel beter.Het heeft wat langer geduurd voordat ie echt helemaal beter was,omdat we niet direct een goeie diagnose hadden.
Na de antibiotica was het heel snel over.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:54

Zou virus kunnen zijn of toch wat dikke klieren die het slikken moeilijk maken. Als het al beter gaat en ze gewoon eet, zou ik het even in de gaten houden, mits ze geen koorts heeft. Zou haar in ieder geval niet te veel laten doen, zodat haar weerstand niet minder wordt. Laat je nog even weten hoe het gaat met haar?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 19:16

Ze heeft geen koorts, oogjes staan helder, ze is vrolijk, ze glimt, kortom ze komt over als een gezond paard, ben vanavond nog even geweest, ze eet nog steeds een beetje voorzichtig, maar ze eet in ieder geval.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:11

Ja,die koorts was ik idd vergeten,dat hoort er ook bij.
Fijn dat het nu goed gaat,maar hou haar in ieder geval de komende dagen nog even goed in gaten.Let op of ze genoeg drinkt.(alleen als ze op stal staat tenminste,anders wordt dat een beetje lastig).
Het niet drinken stond weer in verband met een verstopping geloof ik,daar dacht onze DA ook nog aan toen.

Hoop dat het goed blijft gaan,laat je nog even weten hoe het verder gaat na verloop van tijd?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:22

ik zou eerst even de DA laten komen


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:49

Hoi,

Hoe gaat het ondertussen met je paard/pony?
Toch nog de DA gebeld of niet?
K was effe nieuwsgierig Haha!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 13:17

Het gaat weer helemaal goed, ik ben echt super opgelucht, de DA is niet meer geweest, maar volgende week komt ze toch voor de inenting, dus dan vraag ik gelijk wat zij denkt dat het is geweest, ze is maar een dag echt beroerd geweest en de volgende dag leek het nog wat gevoelig en de dag daarna leek het helemaal over, bedankt voor je belangstelling OK dan!

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:53

Goed om te horen Lachen
Zieke paarden zijn toch altijd weer zorgenkindjes...
Mocht je DA een verklaring hebben,hoor ik het graag.
Onze pony heeft het dus ook gehad,maar wat voor virus het nou precies was is onduidelijk.Misschien heeft jouw DA er meer kennis over!

Succes verder met je paard! groetjes

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 17:03

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn: het gaat weer helemaal goed met Dar, de DA is vandaag geweest voor de inentingen en zij dacht, gezien de syptomen, ook dat ze door een of ander beest is gestoken.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:00

Mooi!Goed om te horen.
Succes verder met paardje Knipoog

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:18

kunnen het geen haken op haar kiezen zijn? Ik weet het niet hoor maar het kan wel

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:19

srry ik zga het berichtje later
srrysrrysrrysrry

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers