Borg vragen - raar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Borg vragen - raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 23:32

Ik heb een zadel te koop staan. Nou willen mensen die interesse hebben dat zadel passen, uiteraard, geen punt. Maar er haken ineens een hoop mensen af op het moment dat ik vertel dat ik dan wel het aankoopbedrag als borg wil. Dan mogen ze het meenemen, binnen een week onbeschadigd retour als het niet past en dan krijgen ze de borg gewoon terug. Als het wel past houden ze het zadel en ik de borg, zijn we rond.
Is dat nou zo'n belachelijk eis? Ik krijg opmerkingen over gebrek aan vertrouwen e.d. (vind je het gek? Een wildvreemde!) en dat ze heus wel eerlijk zijn. Vraag me af wat nou precies het probleem is, als je gewoon eerlijk bent en dat zadel gewoon weer netjes terug brengt krijg je ook gewoon je borg weer terug, niets aan de hand.
Ben ik nou zo extreem wantrouwend?

Nulla tenaci invia est via


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:35

nee hoor, je bent helemaal niet wantrouwend... ik had het op dezelfde manier gedaan als ik jou was, lijkt me de meest logische oplossing om een zadel goed te verkopen, zodat beide partijen er blij mee zijn

kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:36

Nee hoor helemaal niet. vind het doodnormaal! Gewoon doen. je kunt namelijk tegenwoordig niemand meer vertrouwen! Boos!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 23:44

Ik heb het zadel weliswaar gratis gekregen, maar ik heb er echt geen behoefte aan om het onvrijwillig gratis weer weg te geven!
Ik heb de dames in kwestie even laten weten dat ik het zo doe, en anders niet, aan hun de keus. Vervolgens hadden ze allebei geen interesse meer...... Die waren zeker op zoek naar een gratis zadel!

Kijk, voor een halster of een sjabrakje ga ik niet moeilijk doen, maar een zadel is toch net even wat anders!

Nulla tenaci invia est via

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:47

Je hebt groot gelijk hoor, borg vragen is niet meer dan normaal als het om zoiets als een zadel gaat. Als mensen dan afhaken, weet je meteen dat het waarschijnlijk geen serieuze reacties waren. Het is alleen maar slim, hoe vaak hoor je wel niet dat mensen na een verkoop via internet naar hun geld kunnen fluiten.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:52

Mag ik weten hoeveel je borg is?

Ikzelf zou gewoon het complete aankoopbedrag doen en als het niet goed is dan mogen ze et terug komen brengen en als het wel goed is dan mogen ze het houden en hoef ik nooit meer wat van ze te horen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Borg vragen - raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 23:54

Steef: Knipoog

Margreet schreef:
Maar er haken ineens een hoop mensen af op het moment dat ik vertel dat ik dan wel het aankoopbedrag als borg wil. Dan mogen ze het meenemen, binnen een week onbeschadigd retour als het niet past en dan krijgen ze de borg gewoon terug. Als het wel past houden ze het zadel en ik de borg, zijn we rond.

Nulla tenaci invia est via

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:56

Ik vind het echt niet raar hoor! Dat dwingt de mensen ook om voorzichtig te zijn met jouw zadel als ze het passen. Als mensen dan afhaken, jammer dan, maar er zijn vast wel mensen die het wél begrijpen en er niet moeilijk over doen!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 00:04

Groot gelijk dat je het aankoopbedrag als borg wilt (ligt natuurlijk wel eraan hoe hoog die is...). Er zijn genoeg mensen die niet eerlijk zijn en denken even goedkoop aan een zadel te kunnen komen. En dus nooit, of pas met behoorlijke vertraging met het geld over de brug komen...
Ik zou geen risico lopen en willen lopen. Dan maar te voorzichtig i.p.v. met de brokken c.q. kosten te blijven zitten...

Fool me once: shame on you...
Fool me twice:shame on me...

Als ze het graag willen hebben, betalen ze de borg wel hoor...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-01-02 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 00:11

Nog eentje: Prima, maar mag ik het dan wel een maand uit proberen?
Nee natuurlijk niet! Ik geef ze een week en dat vind ik eigenlijk al best lang! Passen hoef tenslotte niet langer dan een dag te duren. Een beetje een maand mijn zadel afraggen en het dan zeker smerig en beschadigd terugbrengen en dan wel je borg terugwillen? Ja daaaaaaaag!

Ik begin een beetje te begrijpen waarom degene van wie het geweest is geen zin had om het te verkopen....
Maar ik zet door! Het is tenslotte een prettige bijverdienste voor een arme student en het is nog een hartstikke goed zadel van een goed merk (Kieffer) dus die moet ik wel kwijt kunnen raken voor een leuk bedrag.

Nulla tenaci invia est via

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 03:53

Absoluut geen vreemde eis hoor! Ik vind zelfs een week nog wel lang. Ik heb laatst mijn westernzadel verkocht, dat is opgehaald tegen idd betaling van het gehele aankoopbedrag (ja laat je ze 100 gulden borg betalen, zie je ze misschien wel nooit meer terug!) en de afspraak was dat het gepast zou worden en op gereden, en dan niet goed, zadel terug en geld terug. Maar wel binnen 2 dagen.
Heb er ook bij gezegd dat deze terugbreng garantie natuurlijk alleen geldt als het zadel in dezelfde staat terugkomt als waarin ze het meenamen!
Maar goed, het zadel past......(dit terzijde...)

Dus vraag maar gewoon je aankoopbedrag als borg hoor! imo geen probleem. Als je voor een zadel gaat kijken en het past weet je uiteindelijk toch ook dat je het hele bedrag moet betalen?!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 08:30

Ik heb onlangs mijn oude zadel verkocht (voor fl. 300,00) en we hebben niet eens gepraat over borg of terugbrengen. Ik heb het verkocht via marktplaats overigens en best veel reacties (serieuze) gekregen. Ik had het eerst via bokt geprobeerd maar daar waren de reacties nihil.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 08:58

Ik heb overigens nog even naar je advertentie gekeken maar.... fl 900,-- lijkt me ook wel een beetje veel voor dat zadel. En bij zo een prijs is het ook niet handig om dat verhaal erbij te zetten dat je het voor niets hebt gekregen Haha! . Tipje dus: zet het op marktplaats voor een redelijke prijs (fl 500,--?) en je raakt het vast kwijt.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Borg vragen - raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 10:30

Margreet schreef:
Ik heb een zadel te koop staan. Nou willen mensen die interesse hebben dat zadel passen, uiteraard, geen punt. Maar er haken ineens een hoop mensen af op het moment dat ik vertel dat ik dan wel het aankoopbedrag als borg wil. Dan mogen ze het meenemen, binnen een week onbeschadigd retour als het niet past en dan krijgen ze de borg gewoon terug. Als het wel past houden ze het zadel en ik de borg, zijn we rond.
Is dat nou zo'n belachelijk eis? Ik krijg opmerkingen over gebrek aan vertrouwen e.d. (vind je het gek? Een wildvreemde!) en dat ze heus wel eerlijk zijn. Vraag me af wat nou precies het probleem is, als je gewoon eerlijk bent en dat zadel gewoon weer netjes terug brengt krijg je ook gewoon je borg weer terug, niets aan de hand.
Ben ik nou zo extreem wantrouwend?


Ik vindt zoiets niet meer dan normaal hoor. En het aankoop bedrag als borg, als ze het zadel toch al willen kopen is dat geld toch geen probleem? Gebrek aan vertrouwen, tsja...bedankt maatschappij!
Ik geef je groot gelijk hoor! Spreek je ook een bedrag af wat er van de borg afgaat als het zadel beschadigd is?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 10:56

jij verkoopt het, dus jij stelt je eisen. degenen die hier tegenin gaan, kun je kwalificeren als niet serieus geinteresseerd. simpel

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 10:59

Ik vind het een normale eis hoor!
Niet bepaald wantrouwend, maar jusit goed geregeld!
Zeker als je het aan vreemde verkoopt!
Ze zijn juist wantrouwend tegen over jouw... alsof je de brog niet terug geeft ofzo!

Ik zou er geen probleem van maken hoor!

Maar voor een zadel passen, kun je beter meerdere keren gerede hebben, en dan bedoel ik niet een maand maar een week is lang zat! Geef je ze de tijd om er allees mee te proberen...

Dus ze moeten niet zo zeuren! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 11:00

astridh schreef:
Ik heb overigens nog even naar je advertentie gekeken maar.... fl 900,-- lijkt me ook wel een beetje veel voor dat zadel. En bij zo een prijs is het ook niet handig om dat verhaal erbij te zetten dat je het voor niets hebt gekregen Haha! .


Dat staat er niet bij hoor in de advertentie! Ja, hier op bokt en dan nog niets eens in de advertentie, maar daar verwacht ik toch ook niet zo heel veel serieuze reacties van (al is het natuurlijk het proberen waard).

Het is minder dan de helft van de nieuwprijs (kale nieuwprijs) en het ziet er nog hartstikke goed uit, er mankeert echt niets aan. Is nog hartstikke soepel. Je kunt zien dat het gebruikt is, maar je kunt ook zien dat er heel netjes mee omgegaan is, zit echt nog geen stikseltje los. Bovendien is het een richtprijs, ik ben best bereid iets te zakken als iemand een fatsoenlijk bod doet, maar ik probeer het gewoon voor een zo hoog mogelijk prijs te verkopen en als het dan niet lukt kun je later altijd nog zakken, het eet geen brood tenslotte en ligt bij mij ook niet in de weg.
Overigens heb ik al iemand die geïnteresseeerd is.

Nulla tenaci invia est via

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 11:00

Echt niet vreemd hoor, zo heb ik het ook gedaan.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:19

stef had deze vraag toen ook gesteld.

maar 900 valt toch wel mee??

gewoon je borg vragen als ze het niet willen betalen hadden ze foute ideeen want als het wel past moet je toch ook betalen

dus DOEN!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:49

Margreet, je hebt groot gelijk! En ik vind Fl 900,- niet te duur voor een Kieffer zadel dat in een goede toestand is! (misschien gaat het makkelijker weg als je het zadel in € aanbied Verward *LOL* , uiterste "pijngrens" 400 € ??!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 15:55

De prijs in de advertentie staat ook in euro's hoor! Dan lijkt het wel alsof het bijna voor niets is *LOL* 900 piek is net alsof je een emmer leeggooit, maar 400 euro is bijna gratis! *LOL*
Ik heb de prijs iets laten zaken € 350, maar veel lager ga ik echt niet! Het is het gewoon waard.

Nulla tenaci invia est via

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 16:25

Nee hoor niet vreemd. Ik ben zelfs nog verder gegaan. Ik heb een contract opgesteld waarin stond dat de koper het binnen een week terug kon brengen mits het in dezelfde staat verkeerde als bij afgifte. Ook stond de prijs er in etc. Die hebben we toen beide ondertekend. Zo had de koper de garantie dat het zadel teruggebracht kon worden en mijn garantie was dus dat het in dezelfde staat en binnen een week zou zijn. Op deze manier heb je als koper en als verkoper allebei je voordeel. O ja, ik had zelfs nog het merk zadel en het nummer van het zadel erin gezet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 16:33

Hee! Maar dat is interessant! Heb je dat contract nog? Zou ik daar een kopie van kunnen krijgen om te gebruiken als leidraad, is helemaal niet zo'n gek idee!

Nulla tenaci invia est via

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 16:53

Heel normaal hoor borg vragen! Zou ik ook doen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:05

Ik vind dit heel redelijk, ik heb mijn zadel ook via internet en ik heb dat meisje zelf het aankoopbedrag als borg aangeboden zodat zij zeker wist dat ik te vertrouwen was. Als zij niet eerlijk was geweest had ik het zadel voor veel meer door kunnen verkopen als het niet gepast had (past wel) want zij vroeg er niet veel voor.

Ik heb zelf mijn oude zadel ook verkocht via internet en die vrouw heeft mij ook het aankoopbedrag als borg gegeven, ik snap niet wat daar erg aan is.

En dat zij dat niet redelijk vinden betekend i.m.o gewoon dat ze zelf niet te vertrouwen zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler en 111 bezoekers