Nederland wint Landenwedstrijd SuperLeague in Rome

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Nederland wint Landenwedstrijd SuperLeague in Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 18:09

En jawel, we vinden vorm richting de Olympische spelen!

Kregen net telefoontje van Eric en zie het nu ook op internet staan.

Nederland heeft gewonnen!!!

Jikke was als enige van het hele deelnemersveld dubbel nul blijkbaar, maar de exacte uitslagen staan er nog niet.

In ieder geval toch wel geweldige opsteker mag ik zeggen!

Citaat:
De tweede manche van de Samsung Super League Landenwedstrijd is zojuist afgelopen:

NEDERLAND WINT DE SAMSUNG SUPER LEAGUE WEDSTRIJD IN ROME!!!!

Meer nieuws volgt...............

De uitslag van de tweede manche is nog niet voorhandig, volgt zsm.

Uitslag Nederland eerste manche:

Gert-Jan Bruggink - Joël 0

Eric van der Vleuten - Audi's Jikke 0

Jeroen Dubbeldam - De Sjiem 4

Albert Zoer - Lowina 4

Totaal Nederland na eerste manche: vier strafpunten


SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:15

super *LOL*

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:17

Super goed! Helemaal top!!

geen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:28

Goed zo Nederland!! Als ze dit zo vol houden tot en met de OS....

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 19:13

Citaat:
ROME - Het Nederlandse oranje kwartet, bestaande uit Eric van der Vleuten, Gert Jan Bruggink, Albert Zoer en Jeroen Dubbeldam, heeft de tweede wedstrijd in het kader van de Samsung Super League voor springruiters gewonnen. Het was een spannende wedstrijd, waarin tot het allerlaatste moment een beslissing brengende barrage zou moeten worden gereden. Het is voor der 72ste maal dat in Rome op de Piazza die Siena een landenwedstrijd wordt verreden en voor het eerst dat de Nederlandse équipe daar wist te winnen.



In de eerste manche had Nederland al getoond in vorm te zijn. Van der Vleuten reed met Audi's Jikke een foutloze rit, evenals Gert Jan Bruggink met Joël. Albert Zoer met Lowina en Jeroen Dubbeldam met De Sjiem (v. Aram) liepen ieder tegen één foutje aan, waardoor Nederland na de eerste manche met vier strafpunten derde stond, achter de verrassende Duitsers en de Italianen.



In de tweede manche reed Van der Vleuten wederom foutloos. Audi's Jikke (v. Concorde), inmiddels 13 jaar, lijkt nu zij op een hackemore (een soort bit) wordt gereden nog meer aan kracht te hebben gewonnen. Zo moeiteloos als deze kleine merrie over de hoge hindernissen in de Piazza die Siena vloog, was een genot om naar te kijken. Bruggink had de pech dat zijn Joël (v. Ekstein) even op de bovenste plank van de steilsprong leunde, die na hevig wiebelen toch viel. Zoer, die in de eerste ronde tegen een miniem foutje was aangelopen op de eerste van de driesprong, wist met Lowina in de tweede ronde foutloos te blijven. Dubbeldam was heel goed op weg naar een foutloze ronde toen vanuit het publiek werd gefloten om hem tot meer spoed te manen. Dat werd gedaan door Italiaanse supporters, die hoopten dat de Olympisch kampioen door de haast een foutje zou maken, waardoor de laatste ruiter van Italië, dat tot het allerlaatste moment kansrijk was om in eigen huis te winnen, zich ook een foutje kon permitteren. Dubbeldam maakte door het gefluit twee foutjes en besloot toen te stoppen.



De barrage leek noodzakelijk te worden als de laatste Amerikaanse starter, de laatste Fransman en de Italiaan foutloos zouden blijven. Deze drie landen zouden dan ook op acht strafpunten zijn geëindigd. Ze maakten echter alle drie fouten en was die barrage niet nodig. De Nederlandse équipe kon zich laten huldigen als winnaar!



Door dit resultaat is Nederland opgeklommen naar de tweede plaats in de tussenstand, achter Duitsland, dat aan de leiding gaat met 13 punten, terwijl Nederland op 11,5 punten staat. Groot-Brittannië is derde met 11 punten, terwijl de winnaar van vorig jaar Frankrijk vierde staat met 10 punten.



Voor de Nederlandse equipe blijft, ondanks de zege in Rome, het CHIO van Rotterdam van 17 tot en met 20 juni belangrijk. Daar moet het oranje kwartet bij de eerste zes landen eindigen om aan de eis van het NOC*NSF te voldoen om af te mogen reizen naar de Olympische Spelen. "We zijn weliswaar genomineerd, maar óf in Rotterdam óf in Aken moeten we vormbehoud tonen en dat doen we als we bij de eerste zes eindigen. Dat dit lukt, daar heb ik alle vertrouwen in!", aldus bondscoach Bert Romp.



Amerika eindigde op de tweede plaats, voor Duitsland en Frankrijk die de derde plaats deelden. Ierland werd vijfde, Engeland en België deelden de zesde plaats en Italë werd achtste. Ondanks het feit dat er veel foutloze ritten waren bleek aan het einde toch dat slechts vier combinaties van de 32 starters dubbel foutloos waren gebleven.



Voor bondscoach Bert Romp krijgt deze zege nog een staartje. Hij komt kaal terug uit Rome, want hij had beloofd zich kaal te laten knippen als Nederland de tweede wedstrijd in het kader van de Samsung Super League zou winnen.



Quotes:



Albert Zoer:

"Ik kan het toch: nog foutloos rijden!"



Jeroen Dubbeldam:

"Ik moet zelf nog iets in het ritme komen".



Eric van der Vleuten:

"Jikke sprong abnormaal goed".

"Ze heeft in beide manches geen paal geraakt".



Gert Jan Bruggink:

"Ik was zo blij dat ik met beide handen in de lucht na de eerste ronde door de finish kwam".

"Ik kan nu wel twee eikenhouten deuren met één klap doormidden slaan!"



Bert Romp"

"We hebben er voor gevochten en we hebben gewonnen".

"Zie je wel dat we meetellen op het hoogste niveau?"

"Nu in Rotterdam nog winnen, dan komt het helemaal goed".



Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 19:15

Haha die Bert Romp wordt kaal Haha!

Ennu 4 dubbel nullers dus Lachen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:17

banketstaaf joh voor jeroen!! Ikz ou die italiaan &^$%*%%$#!@$^( Boos!

Maar toppie hoor verder!! OK dan!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:21

Wow dat is een goede opsteker!
Heel zonde dat de tweede ronde van Jeroen werd verkloot, aan de andere kant is De Sjiem wel weer in goede vorm en dat zal voor Jeroen ook prettig zijn.

Don't dream your life, live your dreams!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:57

super van de Nederlanders. Erik & Jikke gaan wel erg goed joh! de andere combinaties natuurlijk ook. echt superrr, dat geeft weer meer hoop voor de OS.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 02:16

Jikke is het wereldwonder nr 1, misschien in de manieren niet perfect, maar ze heeft de wil van een echte winnnaar.

Hee Frans...........lekker dat je ons zo lang in spanning liet tijdens het eten, ik sms je niet voor niets het Haha!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:55

Citaat:

"Nu in Rotterdam nog winnen, dan komt het helemaal goed".


Vorig jaar hadden ze toch ook in Rotterdam gewonnen?

Gaaf hoor! Volgend jaar mag Oklund mee!

She's my lady Lovers

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 11:35

Citaat:
Jikke is het wereldwonder nr 1, misschien in de manieren niet perfect, maar ze heeft de wil van een echte winnnaar.

Hee Frans...........lekker dat je ons zo lang in spanning liet tijdens het eten, ik sms je niet voor niets het


Ja sorry , gsm zat in de lader Tong uitsteken

En Jikke springt zeker wel mooi in de manieren, zo is ze ook gebouwd Tong uitsteken

Citaat:
Gaaf hoor! Volgend jaar mag Oklund mee!


Wie weet Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:16

Franske schreef:
Citaat:

Albert Zoer:

"Ik kan het toch: nog foutloos rijden!"


Hahaha wat een grappige reactie.... Maarre een super opsteker voor de Nederlandse ruiters! Ik was al bang dat het helemaal niet meer goed zou komen! Haha!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:23

Hoera. Haha! http://www.samsungsuperleague.com/news.lasso Over een paar daagjes komen er ook foto's op te staan denk ik. (Ze hebben altijd van die mooie grote foto's op die site staan.) Kannan van Michel Hecart is ook een Voltaire, ook een heel leuk paard vind ik.
Kannan


Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:35

Winnen zondag in Luzern weer !!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:36

joehoeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoera!!!!!!!!!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:44

maar de Duitsers hebben een ijzersterk team!!!!!!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 15:09

EN JAWEL!!!!

We hebben vandaag in 'Luzern' ook gewonnen!!!!!! Haha!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:46

Nederland rulezzz Haha!

toppie OK dan!

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers