hengstenuitdrukking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Erik_SoLo
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-05-04

hengstenuitdrukking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:15

okay dank jullie allemaal. jullie moeten weten dat ik niet echt into de paarden ben. IK heb dit nodig om iemand te helpen voor school kunnen jullie me ook vertellen wat dan echte hengstenuitdrukking zijn, wat een jong gecastrereerd pard dan mist.

bij voorbaat dank

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:16

Pffffffffffff moeilijk, een hengst heeft zowiezo meer spieren op de nek, te vroeg gecastreerde ruintjes kunnen een vrij iele nek hebben. Ook hebben hengsten meer behang en manen als ruinen.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:44

en hengsten zijn vaak groter, daarom laten de meesten mensen die n groot paard willen hun paard wat langer hengst en ruinen missen op den duur hun natuurlijke dek-gevoelens!!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:07

Hengsten blijven vaker kleiner ienna Knipoog
een hengst groeit vooral in de breedte, niet in de hoogte
Het is juist omgekeerd.
En als een hengst niet dekt, weet die niet wat hij mist Lachen

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:15

Zo heb ik het inderdaad ook begrepen, ruinen wordt groter, hengsten breder en eh, stoerder als het ware. Meestal meer manen ook. Weet iemand eigenlijk of wel/niet dekken ook invloed heeft op de groei? Dat het invloed heeft op het machogedrag, sowieso, maar verder?

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:43

bij ons op de manege stond een hengst die jaren lang gedekt heeft en op zijn 10e pas gecastreerd is, (hij is nu 12 ofzo) hij loopt sinds dien braaf in de lessen mee tussen alle merries die hij vroeger gedekt heeft en tussen zijn eigen kinderen. op de wei loopt hij samen met een zoon (ook ruin nu). maar hij zal wel een uitzondering zijn dus?

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:43

en wat die hoogte betreft, zo heb ik het altijd geleerd, maar dan dus fout geleerd!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:46

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, er moet toch iets zijn om de regel te bevestigen Haha! Het gaat er natuurlijk om hoe het over het algemeen is..

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:15

Nog steeds is niet bewezen dat hengsten kleiner blijven dan vroeg geruinde paarden.
Ieder paard heeft gewoon een eindhoogte, het enige verschiol tussen ruin en hengst is dat een hengst zijn energie in meer dingen moet stoppen en de kans dan bestaat dat hij wat later is uitgegroeid, maar de hoogte van een paard staat al vast op zijn 2e, dan weet je hoe groot hij ongeveer gaat worden, zowel hengst als ruin.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:09

hengstenuitdrukking:een mooie brede (gespierde) nek,en een bepaalde "stoere" uitstraling!
bij ons op stal hebben ze een 5 jarige,die is een half jaar gelden gecastereerd,nieteens zo laat,maar hij heeft nog echt die uitstraling,ook in z'n gedrag hoor! hij weet volgens mij nog niet ,dat hij nu wat mist!? Verward

Erik_SoLo
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:31

Okay hij heeft een gespierde nek das wel duidelijk maar een stoere uistraling vind ik nog wle rdelijk vaag. Verschilt hij op andere punten niet dan. Ik kan me voorstellen bij zijn geslachts deel ofzo.

of de manen. :S

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:56

Erik_SoLo schreef:
Verschilt hij op andere punten niet dan. Ik kan me voorstellen bij zijn geslachts deel ofzo.

of de manen. :S


een hengst heeft ballen en een ruin niet....

zoek eens op google naar hengsten en ruinen op de foto´s kan je dan zelf de verschillen zien. kijk anders eens of er bij jou in de buurt een hengstenhouder is en vraag of je daar een keer mag komen kijken. dat is veel duidelijker dan geschreven woorden.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:26

haha idd en een hengst is qua karakter niet zo makkenlijk als een ruin..

Hengsten willen zich vaak bewijzen en tonen zich dan groter om te imponeren