rits in laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

rits in laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 09:27

hallo,

Ik heb nu sinds een tijdje kalfslederen cavallo's, ze zitten super lekker enzo, maar het uitdoen is echt een probleem, zeker als het zo warm weer is..

Nu wilde ik dus ritsen aan de achterkant laten zetten, zodat ze beter uitgaan.

Kan dit? en heeft iemand hier ervaringen mee?

heel erg bedankt alvast voor de reacties, groetjes Cynthia


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:32

Ik heb in mijn Könings laarzen aan de binnenvoorkant ritsen, súper tevreden ben ik ermee. Een héle uitkomst. Zou nooit meer zonder ritsen willen!!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:52

ik zou ze opsturen naar cavallo of bij een goede ruitersportzaak.. een rits inzetten moet geen probleem zijn en wordt meestal netjes gedaan..

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:57

ik heb mijn laarzen (petrie) gewoon aan de schoenmaker gegeven, uitelegd wat ik wilde en voor een redelijke prijs zitten er nu aan de buiten achterkant twee ritsen in die precies lang genoeg zijn om de probleem-zone te dekken. Ik bedoel, nu krijg ik ze goed aan en uit, zonder trekken en kramp enzo! Maar ik zou ze niet aan zomaar een schoenmaker brengen!

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:38

mag je wel dressuurwedstrijden rijden met leren laarzen met een rits of elastiek erin? Mij lijkt dat namelijk ook wel fijn...

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:41

Heb je het ook al met plastic pendelemmerzakken geprobeerd. In mijn oude laarzen had ik ook ritsen, maar mijn kuiten werden iets dikker en toen schoot elke keer die rits open, ik heb ook een paar keer wel de rits kapot getrokken. Deed de rits echt voorzichtig dicht. Op zich was ik wel blij met de rits, nu heb ik ze niet meer omdat mijn andere laarzen goed zitten. Ik heb ook die kalfsleren van Cavallo ze zijn echt schitterend.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:42

joyce B schreef:
mag je wel dressuurwedstrijden rijden met leren laarzen met een rits of elastiek erin? Mij lijkt dat namelijk ook wel fijn...


Ja dat mag, anders zouden héél veel mensen een probleem hebben Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:13

Ik heb ok ritsen in mijn laarzen en ik wil echt nooit meer anders.
Toen ik de ritsen er nog niet in had, kreeg ik het al warm bij de gedachte alleen al dat ik mijn laarzen uit moest doen. Nu rits je ze gewoon open en je stapt eruit alsof je een schoen uittrekt. Echt heerlijk.

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:53

ik heb ook in mijn leren petri laarzen schuin aan de voorkant ritsen zitten, en idd kom je er heel makkelijk in en uit, maar dr zitten ook nadelen aan. De rits gaat snel stroef en als je dan een keer niet oplet, loopt ie uit de rails en ben je een kwartier zoet om m terug te krijgen. Daarnaast is een reparatie aan een rits behoorlijk aan de prijs.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:57

daffodil schreef:
ik heb ook in mijn leren petri laarzen schuin aan de voorkant ritsen zitten, en idd kom je er heel makkelijk in en uit, maar dr zitten ook nadelen aan. De rits gaat snel stroef en als je dan een keer niet oplet, loopt ie uit de rails en ben je een kwartier zoet om m terug te krijgen. Daarnaast is een reparatie aan een rits behoorlijk aan de prijs.


Dat had ik in het begin ook, totdat ik naar de schoenmaker ging en hij mij vertelde dat ik de rits wel af en toe moet olieen Bloos
Dat doe ik nu dus regelmatig en nooit meer last gehad, van stroeve ritsen of dat ze kapot gingen.
Voor mij nooit meer laarzen zonder rits.

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:13

Lijkt mij ideaal die rits.
Ik krijg voor mijn verjaardag (deze maand) ook leren laarzen.
Laarzen met veters, merk je daar iets aan? en mag dat op wedstrijd?

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:22

Heb er rits in laten zetten en bij mijn volgende laarzen pak ik ze standaard, zou het niet meer willen missen !!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:30

Vraagje van een ritslaarzen-fan: hoe houden jullie de rits schoon??? Bij mij zit vooral de onderkant behoorlijk vol troep. Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:38

Ik heb ook ritsen in mijn laarzen gehad en ik heb er veel problemen mee gehad ze ging altijd stuk en dat maken koste altijd redelijk veel en dan nog de tijd dat je je laarzen kwijt bent.Ik doe inplaats van sokken nylons aan tot aan de knie en dan doe ik ze wel over de broek en dan gaan mijn laarzen veel makkelijker uit!Moet je maar eens proberen.

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:24

Ik heb ook cavallo's met een rits, kan dus vast wel *LOL*

Ik vind het alleen maar handig, heb er dus niks op aan te merken.
Alleen zei de ruitersportzaak bij mij toen wel dat er een stukje stevigheid van de laars weg gaat. hoe zeg ik dit Blond

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:27

Dookie schreef:
Lijkt mij ideaal die rits.
Ik krijg voor mijn verjaardag (deze maand) ook leren laarzen.
Laarzen met veters, merk je daar iets aan? en mag dat op wedstrijd?


Op wedstrijden mag je gewoon met laarzen met veters rijden hoor, ik heb aan een ongeluk een zeer zwakke enkel overgehouden, dit was toen voor mij de reden om laarzen met veters te nemen, ze zitten daar soepeler.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:35

ik heb in mijn eerste paar könings laarzen ook op den duur ritsen laten zetten, ik vond het erg fijn, en ritsen hebben toch een beetje een wat stoere look vind ik, nu ik enkel nog dressuur rijd vind ik het niet meer zo mooi, en heb ik geen risten meer, maar het kan wel gewoon, en het is een oplossing

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:59

Ritsen in laten zetten omdat het een stoere look is Verward beetje dom dat meelopen...

Maar ja het zelf ook leren laarzen met rits en het zit perfect en makkelijk uit te krijgen, laarzen zonder rits kreeg ik wel aan maar niet meer uit..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:02

pearl_tje schreef:
Ritsen in laten zetten omdat het een stoere look is Verward beetje dom dat meelopen...

Maar ja het zelf ook leren laarzen met rits en het zit perfect en makkelijk uit te krijgen, laarzen zonder rits kreeg ik wel aan maar niet meer uit..


nee je begrijpt me verkeerd, mijn laarzen werden een beetje te krap en ik vond het zonde om deze weg te doen, dus toen heb ik er risten in laten zetten, maar ikvond het niet erg omdat ik risten in laarzen best stoer er uit vind zien

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:03

Ah zeg dat dan staat er een beetje anders Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:07

pearl_tje schreef:
Ah zeg dat dan staat er een beetje anders Lachen


haha, ik zeg het nu toch Knipoog

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:53

heej echt super bedankt voor al die reacties!!! hier heb ik echt wel wat aan!!!

Ik zie dat ik niet de enige ben met het laarzenprobleem!!

ik denk dat ik ze maar eens weg ga brengen naar de ruitersportzaak voor ritsen Lachen

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:53

orban schreef:
Ik heb ook ritsen in mijn laarzen gehad en ik heb er veel problemen mee gehad ze ging altijd stuk en dat maken koste altijd redelijk veel en dan nog de tijd dat je je laarzen kwijt bent.Ik doe inplaats van sokken nylons aan tot aan de knie en dan doe ik ze wel over de broek en dan gaan mijn laarzen veel makkelijker uit!Moet je maar eens proberen.



ga ik ook proberen Lachen

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:26

mijn vriendin heeft het ook gedaan en ze zegt dat het super handig is.. dus veel plezier van jullie ritsen Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:25

Ik heb petries en daar heb ik ritsen in laten zetten! Ik wil niet meer zonder, ideaal!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 39 bezoekers