Mogelijke oorzaken van dikke benen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Mogelijke oorzaken van dikke benen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 17:24

...en dan bij mezelf Haha!

Ik heb meestal als ik een dag gewerkt heb dikkere benen, zodat ik met grote moeite in mijn laarzen kom. Dus als chaps aangeschaf voor dit soort avondjes Lachen
Maar vanmiddag kwam ik er ook met grote moeite in, dat terwijl ik weinig bijzonders had gedaan (dus iig niet de hele tijd gestaan/gelopen!)

Wie weet meer mogelijke oorzaken van af en toe optredende dikkere kuiten?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:10

komt dat niet doordat je aders groter worden en daardoor je kuiten gaan opzetten?? Doordat je met spieren bezig bent hebben die meer voedingstoffen nodig, en dat wordt aan gevoerd door het bloed.

lijkt me zo, ik met mijn biologie *LOL*

Dit leek met best wel reel.

groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:41

Waarschijnlijk is je doorbloeding niet helemaal goed...door de zwaartekracht stroomt het bloed ook moeilijker terug vanuit de benen. Het kan ook nog met lymfe te maken hebben, namelijk dat het weefselvocht niet goed mee teruggenomen wordt door het lymfe (heel ingewikkeld verhaal) Heb je toevallig wondjes of een kleine ontsteking aan je benen ofzo? Want dan is het dat waarschijnlijk, anders moet je gewoon wat meer bewegen zodat je spieren het bloed omhoog werken!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 03:21

Dat is een bekend verschijnsel van het menselijk lichaam...
Is het overdreven dik na de dag, of is het erg hard, dan moet je er een dokter naar laten kijken.
Maar is het gewoon ietsjes dikker, dat is normaal. Komt van de zwaartekracht. Het is ook de reden waarom je beter niet schoenen kunt passen in de ochtend maar in de namiddag, je voeten zijn kleiner in de ochtend.......

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 03:24

Inderdaad.. ben ik het helemaal mee eens. Maar goed, dat zul je zelf ook wel weten. Ik had alleen ook een periode (net als nu) dat ik echt erg veel last had van opgezette benen. Meer dan normaal bedoel ik dus. Bij mij duidde dit op bloedarmoede. Ben bij de dokter geweest.. kreeg een bloedtest en toen staaltabletten. Helpt wel moet ik zeggen.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 15:01

Als ik op school intensief gegymt heb dan krijg ik opgezette kuiten en kom ik soms met moeite in mijn laarzen.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 00:22

ongesteldheid!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 00:31

Was niet aan de orde Haha!

Hmm... zat nog aan mijn alcoholische versnaperingen te denken van de avond ervoor, heb ik tenminste ooit gehoord dat dat ook een oorzaak kan zijn.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie