Onzeker???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Onzeker???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 21:44

Nou na net een gesprek te hebben gehad met mijn vriend op de msn, gaat het even niet zo goed met me.

Ik ben zo onzeker, mijn vriend zit nooit op het internet en kijkt voornamelijk vrachtwagen plaatjes. Zodra hij online komt denk ik, hey gezellig, maar hij praat even met me en zegt dan, ja ik ga nu plaatjes kijken slaap lekker.
Dan dnek ik dus al, oh jee hij wil niet met me praten, wat heb ik verkeerd gedaan en gezegd. Ik ben nu weer zeer verdrietig over deze gedachte maar kan het uiteraard niet van me af zetten. Ik trek me alles zo persoonlijk aan, en vat het echt altijd verkeerd op.
Mijn vriend is helemaal geen prater, en als ik dan wil praten dan reageerd ie niet echt. Zoals gister wou ik praten over "ons" omdat ik niet lekker inmijn vel zit en daardoor zulke negatieve gedachtes heb, en dan zegd hij, schat het komt allemaal goed je hoeft je geen zorgen te maken.

Weet gewoon even niet wat ik moet, wil echt van die negatieve gedachtes af, maar ik heb er al zo lang last van, en ik val mijn vriend er echt mee lastig en het bederfd onze relatie een beetje.

Weet gewoon echt niet meer wat te doen , wie heeft er tips om wat positiever te gaan denken, het is een hele tijd wel beter gegaan hoor, maar ik loop nu weer volledig vast.


foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:43

Misschien er ff voor gaan zitten en een brief aan je vriend schrijven?
Zo kun je gelijk beter uit je woorden komen.
Als hij je niet serieus neemd of hij toont geen interesse zou ik maar eens goed bedenken en alles op een rij zetten of je deze relatie uberhaupt nog wel verder wilt zetten.....
Heel veel sterkte.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

zotgat
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:49

euhm, persoonlijk ben ik geen expert inzake relaties, maar echt gezond lijkt het me niet dat je vriend geen interesse toont voor je onzekerheid. Hierbij moet ik echter een grote MAAR plaatsen, met name, misschien weet je vriend ook niet direct hoe hij je kan helpen.. zeker als je zegt dat hij niet echt een prater is...misschien interessant om hem enkele internetlinks van een soort van forum door te sturen waar mense met last van onzekerheid hun gedachte neerzette...mss dat hij dan jou wat meer gaat begrijpen en/of je beter kan helpen...ook zou ik als je hierover praat dit in het echt doen en nooit over msn ofzo omdat alles zo anders kan overkomen op msn


veel sterkte

en niemand ziet hoe klein ik ben

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:16

kom je nou aandacht te kort of vertrouw je het niet als ie eens online is?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:27

Heb dit ook een periode gehad met mijn vriend, hij kwam online, ik dacht hey leuk, maar hij wil natuurlijk ook andere dingen doen.

Ik bok, tik een brief, kijk mijn mail na, telefoneer wat en msn tussendoor.
Hij kan dat niet, als hij aan de telefoon zit kan die niet antwoord geven op msn.
Als die met een site bezig is kan die niet msnen tussendoor.

Er is ook ooit een "test" geweest waaruit bleek dat vrouwen veel meer dingen tegelijkertijd konden dan mannen.
Gaat natuurlijk niet voor iedereen op maar mijn vriend is er echt zo 1.
Als ik echt met hem wilt praten moet ik zorgen dat er verders geen afleidingen zijn, dus lekekr op bed of samen op de bank.

Zet ik de televisie aan, of zijn er mensen in de buurt, gaat er een telefoon af of wat dan ook!! Is alles weg want ja, meer dan 1 ding tegerlijkertijd kan die niet.

Heel erg irritant en ik voelde me er ook erg onzeker bij, maar wat kan hij er aan doen?
Hij zou het ook wel prettig vinden als die alles op tijd af kon krijgen en dan ook nog tussendoor op msn en aan de telefoon kon hangen.

Misschien dat dit je er een beetje bij helpt.
En sowieso zou ik eens een gesprek aan gaan, zonder daarbij afleidingen te creeren....je hand op zijn been leggen kan al genoeg zijn * *
Praat gewoon eens duidelijk met hem en maak daarin ook duidelijk dat je antwoord verwacht en interresse, en niet iets om er zo snel mogelijk van af te zijn.
Mijn vriend snapte ook niet dat als die 5 minuten even echt zou praten het hem wekenlange ergernis bespaarde Haha!

Leg het iig niet bij jezelf, ik ken een heleboel mannen met hetzelfde "probleem".

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 06:30

Tja ik denk dat ook wel dat het tijd nodig heeft. Naarmate je ouder word je dit wel leert. Probeer ook goed bij de andere kant stil te staan wat je wel doet als ik het zo lees.
Vertrouw je hem niet?

Zijn die gevoelens puur omdat je die aandacht niet krijgt? Probeer dan te denken van "hij heeft andere dingen te doen" ik zie hem morgen wel weer. Naast jou wil hij waarschijnlijk een nog een leven hebben... zo nu en dan met vrienden weg willen of vrachtwagens bekijken... Moet toch kunnen?

Mijn vriend is ook zo en dat benauwt me een beetje. Ik heb er wel begrip voor maar soms is er voor mij niets aan de hand en dan is zijn hoofd op hol geslagen.... ook mede doordat hij dingen verkeerd opvat.

Probeer je gevoelens duidelijk te maken.... Idd wat Sily schrijft als 5 minuten msn jou van die gevoelens af helpt... is dat toch niet te veel gevraagd?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:51

Ik ken je probleem, ik ben ook heel onzeker. Bij mij heeft dat voor een heel groot gedeelte te maken met zaken die in het verleden zijn gebeurt en die ik duidelijk niet goed heb verwerkt. Ik loop nu bij een psycholoog en dat helpt voor mij heel veel. Ik durf nu opeens wel naar mensen toe te stappen om een praatje te maken, dat kon ik een kleine 2 maanden geleden echt niet! Ik denk dat hij meer interesse in jou moet tonen, maar je moet ook interesse in jezelf tonen. Als hij plaatjes gaat kijken, ga jij iets doen wat jij leuk vindt!
Je hangt nu waarschijnlijk heel erg aan je vriend, maar dat moet je dus niet doen... ga maar leren om van jezelf te houden, dat is nheel belangrijk!

Der Ellmauer Dancing Queen

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:07

heb er eigenlijk niks meer aan toetevoegen. Haha!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 14:27

Oke heb vanmorgen even met hem gebeld, want ik heb het idd niet goed opgevat. Kijk hij internet nooit en als hij internet wil hij het liefste naar vrachtwagens kijken, hij is niet met een computer opgegroeid en kan dus ook neit zo heel erg snel typen, hij moet echt nog zoeken naar de letters zeg maar, dus als we een gesprek voeren over de msn, kan hij gewoon weg geen andere dinegn meer doen op de computer omdat hij maar heel erg langzaam typt en ik juist weer best wel snel.

Hij heeft zeker wel interesse in mij hoor dat is het niet en vaak mag ik ook gewoon zeggen hoe ik me voel en als ik me niet lekker voel heeft hij daar ook begrip voor ofzo.
Heb er zelf vaak aangedacht om hulp te zoeken hiervoor, maar ik denk altijd ik kom er zelf wel uit. Het is wel heel erg dubbel want ik heb mijn vriend wel naar de psych gestuurd en die is ook gegaan, maar zelf voel ik toch een soort schaamte, want heel veel mensen denken dat er niks mis met mij is en dat is er natuurlijk ook niet, maar weet wel heel erg zeker dat ik een heel erg negatief zelfbeeld heb, en daar vooral mijn vriend mee lastig val en dat vind ik best wel erg. Het is wel wat verbeterd maar eht lukt me nog niet op de knop helemaal om te draaien.

En amberto wat leer je dan bij zo'n psych, want misschien moet ik er toch maar eens over na denken. Het is namelijk niet zo dat ik het alleen bij mijn vriend heb, hoormaar ook een gesprek aanknopen met anderemensen is moeilijk.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:30

goed dat je het er met je vriend over hebt gehad, misschien moeten jullie samen naar de psych toe dan kunnen jullie allebei jullie verhaal vertellen waar de psych bij is zodat zei jullie kan helpen. of lijkt dat je niks Verward igg veel succes!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 14:50

Nou kijk ik weet gewoon dat het aan mij ligt, kijk ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend elke week aan zou komen met dingen dat hij zich niet goed in zijn vel voelt en de hele tijd loopt te klagen enzo. En hij moet zelf al naar de psych voor een heel ander probleem en ik wil hem dus ook niet opzadelen met een probleem waar hij in feite niks aan kan doen, ik wil van mijn probleem niet ook zijn probleem maken.
Ben nu wel begonnen een dagboek bij te houden en ik moet zeggen dat ik dan de dingen waar ik erg mee zit veel sneller kwijt ben, ik doe het vaak voor dat ik ga slapen en ik moet zeggen dat mijn nachtrust er nu al stukken op vooruit is gegaan. Ik kijk nog even een poosje aan hoe dit zich ontwikkeld want ik ben nog maar net een week met het dagboek bezig.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:55

als je ooit echt omhoog zit :

[HK] praatgroepje voor mensen met een B.O.

je bent altijd welkom

is niet zozeer voor alleen mensen die overspannen zijn oid, maar ook voor mensen die onzeker zijn , depressief zijn .
tis voor alle mensen die psychisch even een steuntje in de rug kunnen gebruiken !

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 15:02

oke ik zal even een bezoekje gaan brengen, eens kijken of er nog mensen die tips voor me hebben.
Vandaag voel ik me bijvoorbeeld wel weer heel erg goed trouwens hoor, komt dnek ik omdat ik net geshopt heb.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:42

haha ja shoppen is voor mij ook hele goede therapie *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Esther, IASCrawler, Ineke2, MarJon, nick_en_ik, Nustice, Relaxed, scrabbel, spiritfleur, Suky, TessaxQuincy en 46 bezoekers