ben ik te streng??(bijrijder)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

ben ik te streng??(bijrijder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 20:56

of verwacht ik te veel.

ik heb dus net mijn bijrijder "'ontslagen'' om zo maar te zeggen.
waarom omdat dit de 3e keer is in een korte tijd dat ze afbelt een uur van te voren.
ene keer geen tijd
keer dr op lekker band(naja lekker,daar zat ik dan in amsterdam met hemelvaart terwijl m,n knol buiten stond)
en nu voelt ze zich niet zo lekker.
ok kan gebeuren maar als ik ziek ben ga ik ook wel naar m,n ponny.
het gaat niet zoals verwacht,de afspraak was ik zette haar eerst buiten voor haar zodat ze daarna kon rijden en voor mij op stal kon zetten.
want ik heb meer te doen.
zit ik dus op m,n werk,telefoon vergeten,hoor het pas om 19.30(dat ze niet kon) staat ze nog buiten (met zomerexzeem) alles kapot geschuurd.
tuurlijk ben ik dan hellig!!
heb haar een net mailtje gestuurd(voor mijn gevoel)

ben ik nu te streng geweest?
of verwacht ik te veel?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:09

nou ik vind dat je gelijk hebt!
Zij komt haar afspraken niet na ze kan toch wel eventjes gaan om die knol binnen te zetten?
Nou veel succes met het vinden van een nieuwe bijrijdster (als je die nog neemt)

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:14

ik denk het wel,wil graag dat kimmie iets meer bereden word.
zoiets had ik ook rijden hoeft niet maar binnenzetten kan toch wel even.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:27

Misschien een keer een goed gesprek met haar aangaan over wat nu de verwachtingen van (beide) kanten zijn mbt het paard. Als tenminste het 'ontslag' niet definitief is......
Ik kan me voorstellen dat je er van baalt als er 3 keer op rij afgebeld wordt terwijl jij erop rekend!!

En voor de volgende keer als je een bijrijder hebt, goede afspraken maken en van te voren aangeven wat je verwachtingen zijn.....

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:33

Nee, ik vind dat ze best mag afbellen, ziek zijn kan je tenslotte niks aan doen, maar wel op tijd!! Dit zegt denk ik al vrij veel over haar motivatie...

Ik ben ook weleens gegaan terwijl ik ziek was, paardje binnen zetten en stal mesten is zo gedaan en lekke band is ook niet echt een reden. Ik heb een keer een half uur door de zeikregen gelopen (het regende echt héél hard) om bij 'mijn' paard te komen.
Euh niet dat ik nou zo goed ben hoor, maar even dat niet iedereen om zoiets zou afbellen.

Wat is een 'korte tijd'?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:43

ik vind wel dat je gelijk hebt hoor!
ziek zijn kan gebeuren, een lekker band ook, maar niet zo lekker voelen Verward sorry hoor, slechte smoes als ik me niet zo lekker voel ga ik toch ook gewoon naar mn bijrijdpaardjes? en als ik een lekker band heb, dan loop ik wel! of ik plak mn band of regel iemand die me brengt!

ik zou gewoon een nieuwe bijrijdster zoeken, iemand die zich wel aan afspraken houd!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:55

ja ik vind haar houding ook niet je van het,heb het idee dat ze elke keer maar snel snel snel doet.
heb liever iemand die helemaal gek van kimmie is,en niet zo van jaja zal wel vind het allemaal wel prima.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:29

Ik vind ook dat je gelijk hebt, maar ik vind het niet zo netjes om haar dit via de mail te vertellen.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:35

ja,zij belt ook iedere keer als ze weet dat ik werk.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:00

Ik heb hetzelfde gehad als jou met een bijrijdster.

Alleen zij melde helemaal niet dat ze niet geweest was, hoorde ik achteraf toen ik de volgende dag op stal kwam, paard stond gelukkig wel dag en nacht buiten maar toch.

Keer daarop kwam ze met een stel vrienden en heeft het paard een half uur binnen laten staan terwijl ze zat te kletsen in de kantine.
Daarbij vertelde ze nog doodleuk dat ze zaterdag voor het eerst op Par ging rijden.

Omdat zij dus achteraf bijna geen enkele afspraak nagekomen was en niet de moeite nam netjes te melden als ze niet kon, ben ik ook niet zo netjes geweest en heb ene simpel smsje gestuurt waarin stond dat ze niet meer hoefde te komen.
Op die betreffende zaterdag morgen dus Haha!

Ze had hem ook gelijk door want heb nooit meer iets van der gehoort.

Vond het te belachelijk voor woorden...ik belde haar op omdat ik had gehoort dat ze niet geweest was, krijg ik te horen dat ze ziek was en daarom neit geweest was.
ja dag dan bel je toch even?

Ben het dus met je eens Knipoog

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 02:44

Misschien denk ik dan wel anders maarja je bent altijd nog zelf verandwoordelijk van je eigen paard. Kan iemand niet tja dat is denk je eigen probleem dan..Het is jou paard En als zei normaal gesproken je paardje doet wat wel volgens afspraak gaat vind ik het beetje te hard.
Misschien is een goed gesprek een goede optie Lachen
Ik heb ook een bijrijder voor me paardje en ik bel meestal even hoe het gegaan is en of ze nog gaat Lachen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:12

Ik belde, wel netjes af naar de eigenaar van mijn bijrijdpaardje, in die lange tijd dat ik hem heb verzorgt heb ik maar echt 2 x afgebeld, en dat was dan een paar dagen van te voren al, als ik ziek was, ging ik toch even langs om te voeren. Later moest ik stoppen, door slechte gezondheid van mij Ik vind het heeel slim wat jij hebt gedaan, gewoon een andere bijrijdr zoeken, die wel je paardje rijd en binnenzet.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:31

Ik vind het heel erg goed van je dat vind ik dus het nadeel van een bijrijdster ik heb er ook alleen maar slechte ervaringen mee het is allemaal maar vlug vlug vlug terwijl er zat mensen zijn die super veel om je paardje geven ik zou gewoon lekker op zoek gaan naar een andere die je paardje wel veel liefde geeft.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:07

ik vind dat je har terecht "ontslagen" hebt! Aan zo iemand heb je niets.

Mijn bijrijdster is vorig jaar zelf op gestapt omdat ze ging trouwen en verhuizen enzo, maar ik neem geen andere meer. Als ik zo om me heen kijk op stal, zie ik genoeg....

Ik ga ook naar mijn paard als ik ziek ben en zeg b.v. een personeelsdag af, omdat dat een hele dag en avond is, dat kan dus gewoonweg niet,
vakantie kan ik ook wel vergeten, maar ik heb immers een paard!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:10

Ik geef je groot gelijk.
Ik heb zoiets als verzorgster mee gemaakt. Dat ik er wel bijna dagelijks kwam,maar de eigenaar liet het afweten en nog meer van dat soort rotgeintjes.
Ik ben altijd helemaal gek met de pony die aan mij wordt toevertrouwt. Lovers
Maar goed,blijkbaar is niet iedereen zo.
Veel succes met het zoeken naar een andere bijrijder.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:43

Ik vind eigenluk dat je niet te streng bent geweest....PFF ze voelde zich niet zo lkkr...Gewoon een smoes ofso Haha! ze heeft geen zin misschien

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:43

Ik vind eigenluk dat je niet te streng bent geweest....PFF ze voelde zich niet zo lkkr...Gewoon een smoes ofso Haha! ze heeft geen zin misschien

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:49

ik vind dat je groot gelijk hebt hoor. ik heb een bijrijdster tevens mijn beste vriendin. en ik weet dat ik haar kan vertrouwen met me paardjes. ik weet ook dat zij zo maar niet afbelt. en als ze afbelt is dat meestal een dag van te voren en kan ik zelf nog wat regelen. het gebeurt echt niet veel. als ik haar niet had had ik het allemaal alleen gedaan want heb een hekel aan bijrijdsters die of niet op tijd komen of helemaal niet op komen dagen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:08

Je bent echt absoluut niet te streng Ook een bijrijder moet zich aan de afspraken houden.. Je hebt het beste gedaan Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:15

Nee hoor, als bijrijder moet je je inzetten voor het paard. Heb je geen tijd, dan maak je tijd! Lekke band, dan zoek je een ander vervoermiddel. Voel je je niet zo lekker... tja, dat kan gebeuren. Als er niemand anders naar het paard omkijkt, dan zou ik toch even gaan.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:05

Smurfie schreef:
Misschien denk ik dan wel anders maarja je bent altijd nog zelf verandwoordelijk van je eigen paard. Kan iemand niet tja dat is denk je eigen probleem dan..Het is jou paard En als zei normaal gesproken je paardje doet wat wel volgens afspraak gaat vind ik het beetje te hard.
Misschien is een goed gesprek een goede optie Lachen
Ik heb ook een bijrijder voor me paardje en ik bel meestal even hoe het gegaan is en of ze nog gaat Lachen


Ik vind dat als je vaste dagen afspreekt, dat diegene dan ook moet komen. Als ze ziek is moet ze op tijd bellen en als jezelf dan al ergens anders zit, dan moet ze proberen toch heen te gaan, en als het echt niet kan dan moet ik de stalhouder bellen of iemand anders regelen. Zou toch niet best zijn als iemand voor je paard zou zorgen tijdens jouw vakantie en dan een paar dagen ziek wordt en dat jij terug moet komen? Dan moet diegene wel het verantwoordelijkheidsgevoel hebben om voor een oplossing te zorgen.

GElukkig heb ik het tot nu toe steeds op kunnen vangen als Andrews verzorgster ziek was of plotseling niet kon, en verder staat hij dag en nacht in het land. Dus van 1 dag overslaan zal hij niet dood gaan en een vieze stal hebben we geen last van... Aan de andere kant probeert zij ook voor mij in te vallen als het voor mij heel lastig wordt door spoedvergaderingen of dingen die heel erg uitlopen op mijn werk en bij ziekte... OK dan! Marjolein!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:08

hmmz, beetje dubbel.
Lekke band is overmacht, ziek zijn ook...
Ik kan van het een op andere moment een migraine aanval krijgen, dat weet ik niet een dag van te voren...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:17

nee, dat klopt, maar met een eigen paard moet je toch ook een oplossing zien te vinden. Heb wel eens meiden gehad die wel erg makkelijk afbelden... En dat is heel vervelend! Iemand die zich echt verantwoordelijk voelt voor jouw paard, zal heen gaan tenzij het echt niet kan (zo ziek en zwak en misselijk dat je niet heen kunt fietsen bij wijze van spreken) Als die instelling er is, dan ben je al een heel end en kun je het beiden meestal van elkaar opvangen als het niet gaat. Je kunt natuurlijk altijd bellen, want misschien kon jij alleen even insmeren tegen de mok of jeuk (bij Andrew belangrijk) terwijl de eigenaar ook wel tijd en zin had in een ritje... Overleg is dus belangrijk!!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:03

Inderdaad veel overleg. Erg laat afbellen is heel irritant. Vind ik ook niet kunnen, en zal ik dus echt niet doen. Of het moet echt iets onverwachts zijn (iemand in het ziekenhuis, auto start niet, of zoiets). Maar dat kun je echt niet van tevoren weten.

Duidelijk jouw eisen vaststellen is heel belangrijk. Kun je natuurlijk ook schriftelijk doen. Vind ik zelf als bijrijdster ook prettig. Duidelijke afspraken maken en regels stellen voorkomt een hoop moeilijkheden. Gelukkig ben ik zelf wel zo dat ik dingen vraag en af wil spreken, maar sommigen zijn dit niet.

Ik denk dat je er voor jezelf goed aan hebt gedaan haar te 'ontslaan'. Je moet zelf natuurlijk wel 100% achter een bijrijdster staan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:06

stef schreef:
hmmz, beetje dubbel.
Lekke band is overmacht, ziek zijn ook...
Ik kan van het een op andere moment een migraine aanval krijgen, dat weet ik niet een dag van te voren...


Dat laatste wat je zegt is idd waar.
Maar een lekke band? Er zijn meerdere oplossingen.
A: je plakt hem
B: je leent van iemand anders een fiets, gaat met OV, of vraagt aan iemand of hij/zij je wil brengen

Tja... bijrijden is nou ook eenmaal ook een bepaalde verantwoording dragen.