leuke uitspraken van instructeurs..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

leuke uitspraken van instructeurs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:18

Tijdens de les moet ik zelf vaak hard lachen met mijn instructeur da's en goed teken dacht ik zo!! Op welk niveau je ook les hebt of traint.. beetje lol is af en toe wel wenselijk.
Laatst zat ik met een medebokker te chatten over de meest grappige uitspraken van instructeurs. We hebben er erg om gelachen!! Veel instructeurs (instructrices of lesgeefmensen) hebben ook zo van die vaste uitspraken.. ik ben erg benieuwd wat jullie meemaken..

Een paar voorbeelden van mijzelf (soms moet ik mij hard schamen):

Instructeur :" zeg normaal kan je best leuk rijden, wanneer wilde je daar vandaar mee beginnen?" Bloos

of

Instructeur "zeg heb je nog verkering?"
ik: "nee...?????"
Instructeur:"Oh... dus je zat niet aan je liefje te denken toen ik zei links en je gewoon stug naar rechts ging??"

Bij ons in de springbak hangen geen letters, dus als hij zegt bij de K van handveranderen vergis ik me weleens dus de vorige keer zei hij..
"zeg wil je de volgende keer als ze de letters in de bak weer verplaatsen dat mij ook even vertellen"
Haha!

Het ergste was geloof ik de vorige keer.. "dat paard van jou heeft voorlopig meer verstand van springen dan jij, dus als jij nou eens wat minder nadenkt komst het ooit best helemaal goed!"
Het gaat allemaal met een knipoog natuurlijk.. ik moet er zelf altijd wel om lachen..

ben benieuwd of er nog meer grappige lesmomenten zijn onder de bokkers (mischien heb ik er nog wat aan.. enuuuhhh... bokkers die bij mij lessen mogen niet reageren! Tong uitsteken )


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:21

Riant schreef:
Instructeur :" zeg normaal kan je best leuk rijden, wanneer wilde je daar vandaar mee beginnen?" Bloos

ge-wel-dig Haha!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:22

Nou, ikzelf niet echt, maar een vriendin van mij is eens gigantisch voor de gek gehouden door haar instructeur. Ze reed toendertijd L2, en bleef daar een beetje hangen. Dipje..

Dus die instructeur op een dag: zo, vandaag doen we het eens zonder paard..
Vriendin: Bloos!
Instructeur: Nou, (bloedserieus) kom! Dat is goed voor je richtingsgevoel bla bla, heel overtuigend verhaal vertelde hij
En zij echt zo van: het zal wel?
Die instructeur zo'n verhaal opgehangen over dat ze in Frankrijk trainden zonder paard in de bak, een of andere methode.. Dus zij de bak in, en nog rennen ook...

Het lukte hem maar 20 seconden zijn gezicht in de plooi te houden geloof ik Haha!

Kun je nagaan hoe die vriendin zich voelde toen ze besefte dat ze wel énorm voor de gek werd gehouden.. Wordt ze nog steeds mee gepest en is al 6 jaartjes geleden Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:27

Misja schreef:
Nou, ikzelf niet echt, maar een vriendin van mij is eens gigantisch voor de gek gehouden door haar instructeur. Ze reed toendertijd L2, en bleef daar een beetje hangen. Dipje..

Dus die instructeur op een dag: zo, vandaag doen we het eens zonder paard..
Vriendin: Bloos!
Instructeur: Nou, (bloedserieus) kom! Dat is goed voor je richtingsgevoel bla bla, heel overtuigend verhaal vertelde hij
En zij echt zo van: het zal wel?
Die instructeur zo'n verhaal opgehangen over dat ze in Frankrijk trainden zonder paard in de bak, een of andere methode.. Dus zij de bak in, en nog rennen ook...

Het lukte hem maar 20 seconden zijn gezicht in de plooi te houden geloof ik Haha!

Kun je nagaan hoe die vriendin zich voelde toen ze besefte dat ze wel énorm voor de gek werd gehouden.. Wordt ze nog steeds mee gepest en is al 6 jaartjes geleden Haha!


hahahaha, geweldig OK dan! , hoewel ik denk ik ook er in zou trappen Bloos

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:29

Ik vind het een goede tip !! Misja...kijken of ik dat ook een keer kan flikken, moet ik wel hopen dat niet een van mijn stalgenoten dit voor donderdag leest....

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:29

hmmmm, denk dat Ineke2 en sily er ook nog wel een paar weten over mij.....

maar het meest moet ik in mezelf lachen als ik braaf zeg tegen de ruiter Haha! Haha! Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:32

Hahahaha Ja da's leuk gijsenkim.. ik moet laatst ook serieus "sorry" zeggen tegen mijn paard omdat ik corrigeerde terwijl mijn paard het goed wilde doen... dus ik heel braaf : "sorry Riant".. ligt hij helemaaal dubbel natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Janski op 01-06-04 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:33

Geweldig topic dit *LOL*
Ik kan zelf zo snel even niets bedenken, maar ga nog even verder denken Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:35

Leuk topic, maar ik verplaats dit even naar PP.
Daar komt het vast nog beter tot z'n recht Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:38

Oh sorry ik zat al te twijfelen waar ik hem neer zou zetten.. in iedergeval bedankt!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:43

Misja, geweldige actie *LOL*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:51

Ik heb nu pas 3 lessen van gijsenkim gehad dus er is nog niet zoveel gebeurd Haha! Ik was aan het galopperen en het was de bedoeling dat ik aandreef met mn binnenbeen. Blijkbaar leek het niet op aandrijven want kim zei "wat ben je nou aan het doen joh, je zit heel hard te tikken met je been" (iets in die trant, weet niet meer precies wat ze zei). Ik moest ook in galop volte verkleinen en zorgen dat mn paard wat meer terug kwam. Dat lukte niet omdat het de moeilijke kant van mijn paard is. Ik was de hele tijd aan het proberen maar er was geen resultaat te zien, kim maar wachten en ging toen lachen omdat het niet ging lukken, toen kon ik het ook niet serieus meer proberen Haha!

Niet echt van die leuke uitspraken als eerder genoemd in dit topic... Kim, vertel morgen eens iets leuks Knipoog *LOL*

Gamble

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:55

Zal het proberen Haha! Haha!

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:56

Arti is vrij flegmatiek aangelegd zo ook met de galop...Dan galopeer ik aan...en is het: Kom benen der aan want hij galopeert niet, hij maakt de beweging wel maar hij galopeert niet! Verward Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:59

Een oude instructrice zei altijd iets van doe je borst maar naar voren, de mensen mogen best wel zien wat je in huis hebt...

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48229
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:11

"Paardrijden is net als bakken en braden met croma... voor het beste resultaat moet je er even bij blijven..." Haha!:D:D

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:39

Mmm heb zojuist nog les gegeven. Haha!
Het enige wat ik me nog herinner (omdat de ruiter in een deuk lag erom) is dat zij met enorm opgetrokken hakken ging zitten en ik vroeg, ga je die pootjes nog omlaag doen vandaag, want je kunt er haast mee in je neus peuteren.

Verder wat ieniemienie opmerkingen als, dat letterbordje bijt niet.
Goed vasthouden.
Zij: Hij zit me te pesten; Ik: Terug pesten dan. (in de trant van, hier is de les bezig dus laat hem eens opletten)

Tallie1979
Berichten: 22727
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:42

ik zal ook nog wel gekke dingen hebben gezegd Haha!

Kan er allen niet meer op komen Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:44

Misverstand alom:

Instructeur: "Schouders naar achteren en borst naar voren!"

Ik: "dat lukt me niet ..... (met veel bla bla bla daarachter aan)"

Instructeur: "wat zei je?" (hij verstond me niet)

Ik: "dat lukt me niet"

Instructeur: (kennelijk nog steeds niet verstaan) "Ja ik weet ook wel dat je niets hebt, dat kan ik ook wel zien"

En bedankt! Knipoog Haha!

Ik nog: Hey! Dat zei ik niet!!!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:47

Euuh..2 Jaar geleden ongeveer...Of ik steenpuisten op mijn kont had..Omdat ik niet echt bleef zitten tijdens het galopperen Schijnheilig

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:48

Ineke2 schreef:
Arti is vrij flegmatiek aangelegd zo ook met de galop...Dan galopeer ik aan...en is het: Kom benen der aan want hij galopeert niet, hij maakt de beweging wel maar hij galopeert niet! Verward Haha!


Hihi die is grappig.
Ik heb dat met het laag en rond rijden. Ik maak daar graag een spelletje van. Ruiters waar ik mee begin denken al gauw dat hij al laag en rond genoeg is, maar ik niet, dus roep ik altijd, zolang hij niet zijn knieen aanraakt is het niet goed. Je ziet ze proberen, en als ze er dan bijna zijn roep ik, daarzo moet ie lopen, nooit meer vergeten. (die knieen raken ze niet, maar het is zoveel makkelijker als je er een spelletje van maakt)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:51

Had ie maar geen paard moeten worden Clown

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:26

Ik hoor een instructrice wel eens tegen een aantal ruiters zeggen: Op het onderste gedeelte van je rug zitten.

Ik begin wel eens het melodietje van pipo de clown te neuriën als er kapstokjes te zien zijn. Clown

Je paard loopt echt wel daar hoef je niet voor naar de hoeven te kijken

En soms word er tegen mij gezegt van ik laat jou eerst wel ff prutsen ben zo wel bij je terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:29

Bij een paard dat niet zo fijn in de bovenlijn gebouwd was:

"He's like a banana the other way round" Haha!

Wij spreken engels, maar daar worden allerlei termen doorheen gemixt. Af en toe heeft ie echter zo'n bui en dan gaat ie overal de correcte engelse termen voor gebruiken. Ten eerste ken ik die lang niet altijd omdat je dat nooit gebruikt, ten tweede komen ze er niet in het engels maar in het Zwengels uit en dat levert dan de volgende dialoog op:

"Then in the warm-up do a little leg-gelding* for the outside leg"
[* Zweedse uitspraak op het Engelse woord leg-yielding = wijken]
"what???"
"leeeeeeg-gelding"
"what???????"
"LEG-GELDING!!!"
"What the hell do you want???"
Boos! "waiken!"
Boos! "Nou zeg dat dan!!"

Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:32

Mijn instructeur leeft zich altijd helemaal in. Dan staat hij mee te rijden op de plaats en soms maakt hij er rare geluidjes bij Bloos! Knipoog

Zelf valt het me op dat ik altijd nèèètjes zeg. Echt rare uitspraken heb ik geloof ik niet Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, ElinaSK, jitskenienke, Maritelisab, Natascha en 16 bezoekers