Konijn binnen of buiten?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Konijn binnen of buiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 17:44

Tsja ik ben eigenlijk best wel een beetje aan het twijfelen ...
Ik heb op het moment een konijn, een pooltje, die binnen zit in zo`n enorme bak van Ferplast... ze vermaakt zich prima hier binnen maar ja een konijn hoort gezelschap te hebben van een ander konijn... nu willen mijn ouders absoluut niet dat ik er nog eentje bij haal en ze binnen hou ...
Nu is dus mijn keuze mijn 1,5 jarige pool naar buiten in een buiten hok en er nog eentje bij nemen (uit het asiel uiteraard) of haar binnen laten zitten...
Tsja de keuze is snel gemaakt denk je nu maar ik heb een zeer dominant knijn... als er een vreemde de hand in het hok steekt dan heb je haar letterlijk in je hand hangen ik heb haar nu eindelijk zo dat ze niet zo reageert op mij.... maar een ander konijn erbij betekend wel koppelen het is een dominant beestje dus dat word erg moeilijk ben ik bang ik heb eventueel nog zo`n kooi van ferplast in de schuur staan om ze aan elkaar te leren wennen...
Maar is het nou verstandig om ze binnen of buiten te koppelen... ze heeft tot nu toe alleen nog maar binnen gezeten dus moet haar er wel aan laten wennen ...
Mijn vader is gelukkig bereid zo`n dubbel deks hok te maken zodat ze wat meer ruimte krijgt ...

wat zouden jullie doen ?!


Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:07

Ik heb net een heel groot buitenhok gemaakt van 3 vierkante meter. 1 vierkante meter is nachthok, en de 2 vierkante meter ren.
Gister zijn ze voor het eerst erin geweest, en ze vonden het heerlijk!
Ze waren als een gek aan het rennen en onderzoeken. Ze waren 's avonds dood op!

Ik raadt je echt aan er gewoon een bij te nemen. Dat vinden ze zooo leuk!

Ik heb mijn tweede konijn er later bij gezet, dat leverde de eerste avond regelmatig een vechtpartij op, nu zijn ze echt onafscheidelijk.

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!


Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:28

wij hebben 2 konijntjes en die hebben een hok met een trapje en ze kunnen zo zelf naar buiten of binnen. Haha!
Maar ze zitten eigenlijk nooit binnen. Als het regent gaan ze onder het hok zitten en als het ijkoud is zitten ze nog steeds buiten.

Hieke: Geen Haflinger maar een Maflinger!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:51

Ik had ook zo'n konijn die dominant was, toen ik een ander konijn erbij zetten was dat hele gedrag over en werd het een poeslief konijn.
Neem er een bij, geloof mij, niet is heerlijker dan twee konijntjes bij elkaar die ontzettend van het leven aan het genieten zijn.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:54

Buiten!!!! En in de winter in het kippenhok met uitloop Haha! Alleen moet ik er wel voor zorgen dat er geen onderaards gangenstelsel komt Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 18:58

tsja ze heeft laatst wel buiten gezeten in haar huidige kooi ... Maar het soort hok dat ik dan eigenlijk in de tuin wil hebben is dit idee:
Afbeelding
daar hebben ze met z`n tweeën wel genoeg ruimte in dacht ik zo ...

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:03

Tja, wij hebben onze konijnen gewoon los in de tuin lopen en kunnen het hok in springen wanneer ze willen ik persoonlijk ben absoluut voor buiten.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 19:08

Tropico schreef:
Tja, wij hebben onze konijnen gewoon los in de tuin lopen en kunnen het hok in springen wanneer ze willen ik persoonlijk ben absoluut voor buiten.



als dat hier mogelijk was dan had ik het ook wel gedaan maar ze kunnen dan overal hier de tuin uit komen en daar voel ik niet zoveel voor eigenlijk ...

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:20

Ik ben ook voor buiten, Maar zou dat onderhok, die ren, niet iets langer kunnen? kunnen ze lekker spelen?!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:30

BeNGeL"]
[quote="Tropico schreef:
Tja, wij hebben onze konijnen gewoon los in de tuin lopen en kunnen het hok in springen wanneer ze willen ik persoonlijk ben absoluut voor buiten.



als dat hier mogelijk was dan had ik het ook wel gedaan maar ze kunnen dan overal hier de tuin uit komen en daar voel ik niet zoveel voor eigenlijk ...
[/quote]


En gelijk heb je je hebt er niks aan als je konijn buiten loop en opeens verdwenen is.

die van ons blijven gek genoeg op het pad dus dat is wel mooi mee genomen wel blijven wij er altijd bij.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:35

Ik ben ook voor buiten en er ééntje bij: kunnen ze samen spelen en genieten. Alleen moet je wel oppassen dat je jouw konijn (dat een binnenhok gewend is) er wel goed aan laat wennen en ze geen kou vat. Ze moeten dus wel een goed schuilhok hebben voor de winter. Maar gelukkig word het nu warmer, dus kan je haar als het goed is de hele zomer laten wennen terwijl het lekker weer is Lachen .

You can either agree with me or be wrong.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 19:39

dat was dus ook mijn idee om nu met het mooie weer naar buiten te laten wennen ... en een buitenkonijn al uit het asiel weg halen ...

alleen iemand ervaringen met het koppelen van een dominante voedster ?! kan ik dit het beste buiten doen of binnen ?! .... ik weet dat het op een neutraal terrein moet ...

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:50

Je hebt kans dat jou voedster wel even van zich laat horen en even laat merken dat zij hier al langer is dan het nieuwe konijn maar het vechten gebeurd eigenlijk vrij weinig en heeft niks te maken met het nieuwe konijn mijn konijnen vechten ook wel eens met elkaar en zijn notabene zusjes.

ik zou ze idd op een neutraal terrein binnen aan elkaar laten wennen want waarschijnlijk voelen ze zich daar allebei beter thuis op dat moment omdat het asielkonijn ook binnen is gewend neem ik aan ??

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:46

Ik zou je trouwens aanraden een gecastreerd mannetje erbij te zetten. Dat gaat vaak beter dan een ander vrouwtje als de konijnen al wat ouder zijn.

You can either agree with me or be wrong.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:58

Eliane schreef:
Ik zou je trouwens aanraden een gecastreerd mannetje erbij te zetten. Dat gaat vaak beter dan een ander vrouwtje als de konijnen al wat ouder zijn.


was ik ook al van plan ...

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:09

Ik heb ook mijn konijnen buiten zitten. had er eerst 1 maar die heb ik laten castereren en heb er toen een vrouwtje bijgezet. Dat vrouwtje was ook dominant maar ging super!
Helaas was vrouwtje niet lief tegen net kunnen vliegende kanaries en hheeft ze 3 babie kanaries vermoord. Aangezien ze bij ons in een voliere zitten en we dus vaker nesten krijgen moest ze weer terug naar waar ze vandaan kwam.
Nu heb ik er een kleine baby meid bij gaat harstikke goed, ze zijn zo leuk samen!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:45

Mijn 2 konijnen zitten altijd buiten. ze hebben eem mega-ren die een kwart van de achtertuin in beslag neemt en vermaken zich prima Lachen

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:59

Ik stem ook voor buiten.
Ik heb zelf ook zo'n vreselijk dominante voedster binnen zitten. IK twijfel heel erg om er 1 bij te nemen.
Bij de opvang waar ik haar heb gehaald, gaan alle konijnen met z'n tweeen weg. Behalve mijn nijn. Ze vertelden me dat ze geen enkel ander konijn kon verdragen.
Maar toch lijkt t me leuker voor haar.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:09

Ik heb mijn konijn (gecastreerd mannetje) ook geprobeerd te koppelen. Hij is thuis heel dominant tegen mensen, maar met koppelen juist het tegenovergestelde! Hij vond het helemaal niks, een ander konijn erbij, en ging zelfs zitten stampen! Dat heb ik hem zelden horen doen.

Hij ging achteraf ook lekker uitgebreid in zijn hok liggen zo van He He, lekker weer alleen in m'n hokkie!

Dus dat ze samen altijd gelukkiger zijn ben ik dus vanaf gestapt...

Ik denk dat buiten altijd leuker is voor een konijn, maar dat het belangrijkste is dat ze lekker de ruimte heeft/hebben zodat ze lekker kunnen rennen. Dat vindt die van mij ook geweldig. Dus buiten ook een ren maken hoor, zodat ze af en toe lekker de benen kunnen strekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, Emita, flooooo, katinker, Keizerinnnn, linoleum, Meliaforever, NadjaNadja, noviceh, Perros, puma, Roosch, Roulette_, Sanet, Schuur_, Thrive, Vaiqua, xPabloBokt, xSannee, Yffiejj en 208 bezoekers