Internet, wel online, geen verkeer mogelijk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Internet, wel online, geen verkeer mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 11:24

oke, ik had dit weekend een probleempje en ik vraag me af of de mensjes hier weten wat er aan de hand was. Ik heb een ADSL internetverbinding via Wanadoo.

Afgelopen donderdagnacht zat ik nog gewoon lekker te surfen. Ik doe de computer uit en ga op bed. De volgende ochtend wil ik weer op internet en bel, zoals ik dat moet, in. Dat gaat goed. Vervolgens doe ik MSN aan, maar die zegt dat ik geen contact heb met internet, terwijl ik toch duidelijk contact heb met internet. Dus ik probeer een site, en er kan geen pagina worden weer gegeven. Alle mogelijke manieren die er zijn om contact te krijgen met het internet worden uitgeprobeerd, maar ik kan niets. Er is geen dataverkeer met Internet mogelijk. Dus ik bel Wanadoo, mijn provider. Die snappen er niets van, van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Na een aantal tests wordt ik doorverwezen naar KPN. Maar na een consult van hun wordt ik weer doorverwezen naar Wanadoo. Ze snappen beide niet wat er aan de hand is, omdat ik bij beide binnen kom. Ze zien me online komen, maar ik kan gewoon niets. Daarna nog wat geprobeerd met Wanadoo, maar geen resultaat. Ik zou zo spoedig mogelijk terug gebeld worden door de technische dienst van Wanadoo, maar dat is nog niet gebeurd.

Het komt er op neer dat er iets op mijn computer tegen hield dat mij de toegang tot Internet verbood. Ik heb mn virus scan er overheen gehaald, maar die wees niets uit. Toen heb ik mijn hardeschijf maar geformateerd en alles opnieuw ingeinstalleerd en ben dus nu weer online.

Maar ik vraag me nu toch af, wat is dit geweest en/of komt dit bij 1 van jullie bekend voor?

Fryslân Poppe!


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:27

kans bestaat dat je gewoon bij je internet-instelling iets had moeten veranderen

gebeurt bij ons thuis ook af en toe: opeens kan je niet meer surfen, niet meer msn'en, en dan blijken de instellingen plotseling veranderd (niemand weet hoe of wat)

weer terugzetten, en alles is weer in orde

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 11:29

ben en met KPN en met Wanadoo alles afgeweest, maar we konden niets vinden. Ook hebben we toen alle cookies en TEMP Internet Files gewist, just in case

Fryslân Poppe!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:29

Ik heb het ook wel eens gehad. Kon niet surfen, niet op msn, maar wel op icq en kazaa.
Ik heb toen de router even uit gezet, en toen ik em weer aangezet had deed alles het weer Verward

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 12:43

heb geen router...

Fryslân Poppe!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:12

belt ie iedere keer onder hetzelfde ip-adres in? bij ons gebeurt eens in de zoveel tijd (om de maand ofzo) dat het ip adres wat wordt opgegeven wordt veranderd in een windows 98 ip. niemand weet hoe of waarom, maar het gebeurd en dan kan je idd het internet niet meer op, terwijl je wel gewoon verbinding hebt.
wat bij ons dat moet gebeuren is gewoon alles resetten van modem/router etc en de XP instellingen er weer in, en dan werkt alles weer voor een tijdje.
ik weet niet of zoiets ook kan gebeuren als je geen router hebt? bij ons is het gecombineerd dus het is gewoon 1 apparaatje...

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 13:19

ja, hij belt telkens met hetzelfde Ip adres in. Maar het is nog nooit eerder gebeurd en ik ben nu al een half jaar online met ADSL. En als dit vaker gebeurd, dan zal zoiets ook wel bekend zijn bij de providers en KPN

Fryslân Poppe!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:01

Misschien tijdelijk een probleempje gehad met DNS servers?

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 18:36

zou je wel denken, maar KPN of Wanadoo kon mij ook niet helpen. ik hoop dat wanadoo-techneutjes me morgen ofzo nog ff bellen, wat het mogelijk geweest kan zijn

Fryslân Poppe!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:03

'techneutjes' kun je beter zeggen... vaak zijn de mensen van de helpdesks niet al te snugger, en weten ze eigenlijk niet meer dan computers en de verbinding dan wat het boekje je ook kan zeggen....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:47

ligt eraan syph, de helpdesk van xs4all is erg competent kan ik je zeggen en hebben genoeg doorgewinterde systeembeheerders verder geholpen (waaronder ik Haha! ).

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:49

SuperPepeijn schreef:
ligt eraan syph, de helpdesk van xs4all is erg competent kan ik je zeggen en hebben genoeg doorgewinterde systeembeheerders verder geholpen (waaronder ik Haha! ).


Maar dat is meer uitzondering dan regel Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:50

Plus het feit dat ik op Demon zit, dus XS4ALL zal niet zo blij zijn mij te moeten helpen Tong uitsteken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:50

Sorane schreef:
Maar dat is meer uitzondering dan regel Knipoog
ligt eraan of je bij een goede provider zit. planet valt daar niet onder Knipoog

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:54

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
Maar dat is meer uitzondering dan regel Knipoog
ligt eraan of je bij een goede provider zit. planet valt daar niet onder Knipoog
[/quote]

En Wannadoo ook niet Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:58

Sypheron schreef:
Plus het feit dat ik op Demon zit, dus XS4ALL zal niet zo blij zijn mij te moeten helpen Tong uitsteken.


Hmm deze reactie heb ik geplaats toen ik dacht dat dit het andere topic van Kojack was waar ik in wilde posten, niet op letten dus Bloos .

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:26

mmmmm
leuke uitdaging:)

Stomste opmerking ooit, maar ik vraag het altijd: ZIT DE STEKKER ERIN? van je utp (netwerkkabel) die loopt van modem naar je netwerkkaart in je pc.
tevens kun je kijken of je WEL kunt PINGEN. wil dat wel, dan hebben ze een DNS storing. Kun je dat niet, of instellinen, of je kabel. Staat modem wel aan ?

Assumption is the mother of all fockups...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:55

Ligt er natuurlijk aan hoe je pingt... als je met een URL naam pingt schiet het natuurlijk niet op als hij een time out krijgt. Als je wel kunt pingen met een ip adres dan ligt en niet met een URL naam dan is er idd een DNS probleem Lachen.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:01

ok je hebt gelijk, je legt het net ff duidelijker uit. Zolang ze maar geen 127.0.0.1 gaan pingen, dan blijven we bezig Lachen

Assumption is the mother of all fockups...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:04

Loopback Haha! Schiet niet op nee Knipoog

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:07

Nope, maar lachen is het wel, als weer de een of ander belt om elf uur 's avonds. En maar laten pingen. Tja ik weet het ook niet hoor, bel de HELLDESK morgen maar Lachen

Assumption is the mother of all fockups...

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 17:18

alle stekkers enzo zaten er in. Modem stond aan, anders kan ik natuurlijk niet binnenkomen bij KPN en Wanadoo Lachen URL pingen kan niet, toen kreeg ik een Onbekende host melding en IP adres pingen, toen kreeg ik een timeout bij de 3e rij.

Fryslân Poppe!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:19

DNS server ligt plat en je verbinding is brak... waarschijnlijk Tong uitsteken

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 17:40

naja, ik heb de compu geformateerd en toen deed ie het weer normaal. en mijn verbinding is best goed. Nooit eerder probs mee gehad en is nu ook weer top

Fryslân Poppe!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:45

Hmm vaag Verward Weet niet wat zich dan allemaal op jouw computer genesteld had Tong uitsteken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers