(*) epileptie? of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tarzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-01-02
Woonplaats: 't soete waasland

(*) epileptie? of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 11:26

Ik had een vraagje over mijn 1 jarige merrie.
Afgelopen zomer (toen had ik haar net gekocht) liep ik het weiland in en zag ik haar liggen. Nou, niks aan de hand, want ze ligt wel vaker, maar als ik dan dichtbij kom staat ze meestal wel weer op. Deze keer dus niet. Ze ademde langzaam en zwaar. Ze zag me wel, maar was wel afwezig. Een paar minuten (misschien zelfs wel korter) later stond ze weer op alsof er niks aan de hand was. Daarna heb ik het nooit meer gezien. Wat kan het geweest zijn?! epileptie?
Het is best wel een tijd geleden, maar ik maak me er toch nog zorgen om. Is het verstandig om hem nu alsnog na te laten kijken?
Een half jaar geleden is ze wel al klinisch gekeurd en alles scheen goed te zijn....

Dees

Berichten: 18912
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:39

Heb je zelf niet eens meegemaakt...dat je zo diep in slaap was dat je hele lijf zwaar en log aanvoelde toen je half wakker werd gemaakt.....
Dan ben je niet in staat om zo 1 2 3 op te staan...dan moet je eerst rustig de werkelijkheid tot je door laten dringen....
Soms slapen dieren ook zo intens diep. Toegegeven, voor een vluchtdier is het niet erg handig, jij had toch ook een poema kunnen zijn!, ze voelt zich kennelijk erg veilig.

maar eh... het is een keertje gebeurd, ik zou er nou niet meteen iets ernstigs achter zoeken. Als het nou vaker voorkomt zou ik er een diernarts naar laten kijken, toch, bedenk, sommige paarden zijn ou eenmaal zo....

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:34

Dennis heeft ook een keer zo diep geslapen dat Tamara echt geen contact kreeg. Later werd hij heel rustig wakker. Hier was ik zelf dus niet bij.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:44

Soms kunnen ze heel diep in slaap zijn. Denk dus niet dat dit een epileptische aanval was.