betalen voor eenverzorgpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

betalen voor eenverzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 16:01

wat vinden jullie van betalen vaan een verzorgpaard Lachen

Tong uitsteken I LOVE COCO Tong uitsteken


kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:04

logisch, als je ook leuke dingen mag doen...
voor alleen mesten enzo zou ik geld toe willen...

* 3 juli *

EngeltjeS

Berichten: 16629
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:06

ik hoef niet te batalen...
ik heb sinds in mn vxzpaard verzorg 45 euro gekregen...
omdat ik een schaap heb gered, enomdat ik de prijzen mocht uitgeven voor de paasvee in schagen..
xxdevica


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:08

Vind ik zottigheid. Een bijrijdster helpt mij, dus daar ben ik dankbaar voor. Ik zou d'r geen cent voor willen hebben. Sterker: een bijrijder krijgt van mij regelmatig een attentie, mag mee op paardenvakantie op onze kosten etc. Terecht, want iemand die je voor 100% kunt vertrouwen als je zelf eens niet kunt of wilt, is z'n gewicht in goud waard!

Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 16:08

ja ik mag er 1x per week of meer op rijden omdat de eigenaresse elke dag moet werken tot 10 uur.

Tong uitsteken I LOVE COCO Tong uitsteken

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:10

Kijk, als je iemand er echt mee uit de brand helpt, ja dan zou ik er ook niets voor vragen..
Maar als je kijkt wat bijv rijden op een manege kost, dan is het weer heel reeel om voor een verzorgpaard een kleine bijdrage te leveren

* 3 juli *

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:54

ik betaal nu nog 50 euri...straks wanneer sjors gaat verhjuizen dan niet meer aangezien ik dat dan al wel aan benzine kwijt ben...

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:10

tsja de eeuwige discussie wie bewijst wie een dienst ...

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:27

Het ligt eraan, wat je met dat paard mag doen...
Voor alleen wat poetsen en buitengooien ofzo, ja daar kan je tog bijna geen geld voor vragen!
maar ik snap heel goed dat sommige mensen dat doen...

Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:12

Als een bijrijdster 6 dagen per week op mijn paard mag rijden en doen, wedstrijden mag starten etc. het dier mag behandelen als het hare, dan wil ik er toch wel wat geld voor hebben Haha!

Zolang zij mij 2 keer in de week een vrije avond geeft hoef ik er niets voor te hebben, lekker geregelt toch zo?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:20

Ik vind dat het verschilt per regio. In zuid-holland zijn er nou eenmaal veel meer mensen die een verzorgpaard willen dan mensen die er een aanbieden. het klopt misschien niet helemaal, maar ik begrijp het wel dat er soms een bijdrage wordt gevraagd. is gewoon het verschil in vraag en aanbod

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:24

Ik zou best willen betalen voor mijn verzorgpaardjes, maar dan moeten wel de hoeven en het tuig in orde zijn! Ook vind ik dat je dan, doordat je meebetaald wat meer vrijheid moet krijgen. Dat je bijvoorbeeld niet van te voren steeds moet melden dat je naar de paarden toe gaat of dat je ook de bossen in mag gaan.

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:25

Ik vind het wel logisch dat je moet betalen voor een verzorgpaard/pony.
Op een manege moet je toch ook betalen om te mogen rijden.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:38

Sonja schreef:
Vind ik zottigheid. Een bijrijdster helpt mij, dus daar ben ik dankbaar voor. Ik zou d'r geen cent voor willen hebben. Sterker: een bijrijder krijgt van mij regelmatig een attentie, mag mee op paardenvakantie op onze kosten etc. Terecht, want iemand die je voor 100% kunt vertrouwen als je zelf eens niet kunt of wilt, is z'n gewicht in goud waard!


top OK dan! dat zal ze heel fijn vinden Lachen

ikzelf verzorg twee paarden, mag vijf keer in de week rijden, de eigenaar wil me overal naar toe brengen en ik mag zo'n beetje alles met ze.
ik moet in ruil daarvoor wel 60 euro per maand betalen en de bijkomende kosten van les ed.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:42

ik vind het wel zo redelijk maar dan moet je natuurlijk ook mogen rijden enzo niet alleen maar uitmesten maar als iemand 3 keer in de week rijd ofzo vind ik het wel redelijk en dan mag je er best wat voor vragen of ligt dat nou aan mij de eigenaar heeft toch ook zijn kosten zoals stal en de rest van het onderhoud

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:51

Ik weet niet wat ik ervan vind. Ik heb nog nooit voor een paard dat ik bijreed moeten betalen. Wel voor de lessen dat ik ermee nam (allez en dat zelfs niet voor iedere eigenaar). Meestal reed ik paarden voor mensen die zelf de tijd niet hadden (soms zelfs hele maand niet komen), mensen die een paard kochten voor een kind waarvan uiteindleijk kind bang werd omdat paard het op een loopje nam met hen (is twee maal gebeurt, ik snap niet dat zo'n mensen niet een brave leerpony kopen maar kom). En verder heb ik ook voor een meid van mijn leeftijd een paard gereden. Ze had twee maal op een paard gezeten en kocht toen een iets dominanter paard dan de doorsnee manege braverik. Paard werd erg dominant tegenover haar, ze werd er echt bang van en het rijden ging van geen kanten... dus dan kwam ze ook maar zelden en stond paard zeer vaak op stal... al die mensen hebben mij zelf gevraagd of ik aub hun paarden wou rijden (omdat ze als ze iemand wilden dat dit deed ze ervoor zouden moeten betalen). Ik vroeg geen geld ten eerste omdat ik niet vind dat ik daar goed genoeg voor rij, ten tweede omdat ik er zelf ook voordeel aan ondervond. Denk dat ik van al die paarden meer heb geleerd dan van de echte manegepaarden. En de paarden hadden er voordeel aan omdat ik wel dagelijks naar hen toe ging (ja het is ooit gebeurt dat iemand paard langere tijd gewoon in stal heeft laten staan, en die persoon heb ik zelf opgebeld of ik eventuuel het paard buiten mocht zetten als ik er toch was). Kijk om voor een van deze paarden te betalen had ik nooit gedaan, ik had genoeg anders te rijden als ik wou, deed het meer voor die mensen en voor die paarden, daar hoor ik bijvoorbeeld niet voor te betalen, toch? Sommige eigenaren hebben mij zelfs iets gegeven, zoals een t-shirt, een halvewedstrijdoutfit, lessen, wedstrijd betaald, lesjes betaald... moest van mij niet, maar ik vond het wel erg lief

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:54

ik heb nooit hoeven betalen, maar ik reed zelf maar een beetje. ikzelf zoek een verzorger en die hoeft ook niet te betalen voor het verzorgen, maar wel voor de lessen die ze (verplicht) moeten volgen. ik zoek juist iemand voor het rijden van mijn shet, en mesten enz hoeft niet.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:38

Hey

Ik hoef niks te betalen voor Lady, maar.......

Ik betaal eigenlijk alles wat op stal ligt. Er liggen zo onwijs veel dingen van mij, die zijn ook gebruikt. Volgens haar betaal ik in goederen en diensten.
De goederen: hoofdstellen/dekjes/medische dingen.
De diensten: Ik zorg dat er altijd is uitgemest als ik geweest ben (en dat is 6 keer per week ofzo) zorg dat Lady haar beweging krijgt enz.

Zij ziet het meer als mijn paard die zij betaald dan als haar eigen paardje die ik rij. Tja, het is zo en ik geloof dat het niet snel zal veranderen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:04

Ja, ik betaal wel. Ik kan 4x per week op een leuk paard rijden, waar ik veel van leer, niet alleen qua rijden maar ook qua wat er allemaal komt kijken bij het hebben van een paard (handig voor later *LOL*). Ik krijg les en ga er binnenkort ook wedstrijden mee starten.

Voor een verzorgpaard betalen, dus een paard wat je mag poetsen/buitenzetten en dan af en toe eens rijden, vind ik not-done. Zag een advertentie staan van iemand op mijn manege, die dacht serieus dat daar iemand voor ging betalen!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:28

ik hoefde eerst ookj nooit te betaalen voor mijn verzorgpaard maar naar drie en een half jaar moest ik weel in eens betaalen dat was echt balen

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:30

ow sorry vriendins ze account gebruikt. help haar met bokt.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:37

Ik heb nu voor vier dagen in de week een verzorgpaard, daarnaast is er nog een jongen die haar twee dagen doet en dus blijft er voor de eigenaar maar een dag in de week over. En zelfs dan doet haar vriend het vaak. Nou is dat haar eigen keuze, maar ik zou dan geen paard kopen. Vorige week woensdag stond ze op drie benen en ze is pas zaterdag wezen kijken. Ik denk dat het juist andersom is en dat ze blij moet zijn dat ze twee hele goeie verzorgers heeft, maar gelukkig is ze dat ook Haha!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:49

Ik mag rijden wanneer ik wil, en hoevaak ik wil, de eigenaar rijdt er met de kar mee, en ik rijdt altijd buiten eigenlijk. Maar dat vind ik ook leuk Haha! Ik betaal er niks voor, ik lever een dienst aan de eigenaar (ik geef zijn paard beweging) en hij voor mij (ik kan paardrijden Haha!) Ik vind het wel goed geregeld. Als er iets gekocht moet worden ofzo,voor het rijden dan doe ik dat want hij rijdt er niet mee.. Ik vind het wel eerlijk verdeeld zo Lachen

Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 22:35

ja zo doe ik het ook ja als b.v. het hoofdste kapot is ofso koop ik een nieuwe.
Maar ik mag gewoon mijn eigen spullen gebruiken want een ander meisje doet hem ook.
en dan mag ik zelf weten of ik wil dat ik alleen mijn eigen spullen gebruk of dat gewoon iedereen ze mag gebruiken!
us dat is wel mooi en ik mag ook met het paard in de lessen rijde maar die moet ik wel zelf betalen.
En het is daar wel op die stal heel erg mooi en ik mag gewoon doen wat ik zelf wil met dat paard.

Tong uitsteken I LOVE COCO Tong uitsteken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:13

Annetje schreef:
Ik zou best willen betalen voor mijn verzorgpaardjes, maar dan moeten wel de hoeven en het tuig in orde zijn! Ook vind ik dat je dan, doordat je meebetaald wat meer vrijheid moet krijgen. Dat je bijvoorbeeld niet van te voren steeds moet melden dat je naar de paarden toe gaat of dat je ook de bossen in mag gaan.


Hmmm, een bijrijdster krijgt bij mij niet meer vrijheid omdat ze nou toevallig mee betaald.
Er zijn regels waar ze zicht aan te houden heeft, zo heb ik een bijrijdster gehad die mee betaalde (overigens vroeg ik erg weinig hoor, ging meer om het idee) maar mijn paard absoluut niet onder controle kon houden, dan zou ik haar de bossen in moeten laten gaan omdat ze nou toevallig wat betaald? Lijkt mij dus niet he, volgens mij ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk dus dat lijkt mij geen goed plan Als ik niet genoeg ervaring heb en het is niet verantwoord mag ik op een manege ook niet zomaar naar buiten en daar betaal je meestal toch nog wel even wat meer voor dat voor een bijrijdpaard (hoewel er zat maneges zijn die mensen zomaar naar buiten laten gaan, maar een goede doet dat dus niet)

Overigens woonde ik toen in het westen waar de bijrijders staan te dringen om je paard te rijden, dan denk ik dus als je op een manege rijdt betaal je ook dus doe je dat bij mij ook (nogmaals, weinig, gaat meer om het idee)
Nu woon ik in Drenthe en een bijrijdster betaald bij mij nu niets, is hier ook niet nodig, wel vraag ik enige hulp op stal, dat vind ik er absoluut bijhoren

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers