Vasco: waarom nix te vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Vasco: waarom nix te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:04

Ik kan echt niets vinden over de hengst vasco....
niet hier op bokt en ook niet via zoekpagina's!

als iemand me kan helpen aan een plaatje, graag!!!
Vasco: Kwpn
Half gelders geboren 1979

alvast bedankt!

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:05

o ja zijn kwpn nummer is 79.2349

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:40

Vasco is naar Amerika gegaan. Vandaar denk ik.
Ik heb een Vasco x Ecrasiet. Foto's in mijn profiel.
Ik heb ook informatie gekregen van Vasco van MisH dacht ik. Maar dat heb ik thuis. Ik zal daar eens naar zoeken voor je.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:14

Jongen uit mijn klas had een Vasco E-pony, is net verkocht, had die in het Z springen, loopt nu onder een meisje, ook in het Z springen, veel prijzen weg.

Ik weet dat het een Gag (v. Mourne) x Darwin (v. Odin v. Wittenstein) is.
Gag is een volbloed.

Vasco is bruin, en 1.68 m hoog, voor de rest weet ik er zo niets van.

Ik zou voor een foto even op school voor je in het hengstenboek kunnen kijken.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:39

Vasco 79.2349 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 20-03-1979
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.68 m
Pijpomvang: 22 cm

Verrichting 1986
Karakter 9
Stalgedrag 9

Fokker: R. Hagedoorn, Wierden

Gag xx x Jolanda Keur Pref Prest van Darwin x Rosetta Ster Kern van Leopold x Illassica van Jimbo x Classica van Gregulus.

Moederrapport
Dit rapport werd gemaakt toen Jolanda 18 jaar was. Het is een niet te grote, soortige merrie die wat typischer rijpaard moest wezen. Ze is attent en toonde een aangenaam karakter. Het beenwerk is kort, maar edel en correct gesteld met forse gewrichten. De stap is ruim en krachtig, maar bij de draf kon ze haar leeftijd niet verbergen. De schouder zou wat meer lengte kunnen hebben en de ligging moest wat schuiner zijn. Verder is de rug wat lang en de croupe plat. Vermeldenswaard is nog de mooie lange nek. Deze merrie wist beslag te leggen op alle bestaande KWPN predikaten.
Stokmaat: 1.57 m

Gedragsonderzoek Ermelo 1986 (21 dagen)
Aanhankelijk, vriendelijk, gehoorzaam, attent, blij en eerlijk met een uitstekend humeur. Vasco verkeert graag bij mensen. Bij begin onderzoek al geheel aangereden. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed. Veel bereidheid om te werken, werkt met plezier. Levendig orenspel, zeer looplustig. Bij aankomst goede voedingstoestand, is tijdens onderzoek eerst schraler geworden. Nadat hij meer voer heeft gekregen en in een andere box is geplaatst, is hij weer gegroeid. Zeer rustig stalgedrag. Eet normaal.

Afstammelingen 1987 (veulens)
Deze hengst toonde een uniforme collectie, voldoende rijtypische veulens, die goed ontwikkeld waren. De veulens deden -met name in de geprikte groep- wat hoogbenig aan. Het hoofd is lang maar heeft voldoende uitdrukking; de nek is lang. De hals is nogal eens arm bespierd, met name bij de geprikte veulens. In beweging is het gebruik van de hals zodanig dat de bemerking die in stand moet worden gemaakt (iets opgestoken) vrijwel wegvalt. De schoft is praktisch zonder uitzondering best ontwikkeld en loopt opmerkelijk lang door. De schouder is doorgaans kort en recht; een opmerking die vooral de geprikte veulens aangaat. De bovenbouw is enigszins week, terwijl de overgang van de rug naar de croupe harmonischer kon verlopen; de lendenpartij doet wat gedrukt aan. De croupe is goed van vorm, best gespierd, maar zou meer lengte kunnen hebben, terwijl de broekspieren wat langer door mochten lopen. Het voorbeen is goed gesteld, maar dikwijls ingesnoerd onder de knie, die overigens goed ontwikkeld is; de koten zijn van goede lengte. Het achterbeen is over het algemeen vrij sterk gehoekt, waarbij sprake is van een arme schenkel en een lang pijpbeen. De spronggewrichten zijn goed van breedte en lengte. De stap heeft weinig ruimte; de schoudervrijheid wordt daarin nogal eens gemist. In draf zou iets meer schoudervrijheid gewenst zijn, terwijl het achterbeen meer ondergebracht zou moeten worden; cadans en elasticiteit zijn over het geheel genomen voldoende aanwezig. Enkele veulens bewegen zich uitgesproken goed. In één geval is ernstige overbijt geconstateerd.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, enigszins hoogbenige rijtypische veulens met goede schoftontwikkelinge en een elastisch drafmechanisme.
Getoond: 18 veulens uit 101 dekkingen.

Tevens dressuurpaard (KNF) 5Z+11; springpaard (NHS) 12 wp, levenswinsom f. 300,-; (KNF) Z+10

1994 (oktober) overleden aan koliek

Competitie
1986/1987 Dressuur Cat. C -- 479 punten, 3e plaats
1986/1987 Springen Cat. C -- onvolledig
1987/1988 Dressuur Cat. C -- 626.9 punten, 1e plaats
1988/1989 Springen Cat. C -- 64 punten, 2e plaats

Dekstations
1986-1991 L. v. Vliet, IJsselstein
1982-1994 Stal Variabel, Kootwijkerbroek

Fokregistratie
Totaal ... veulens uit 646 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Foto kan per mail; kwpn.hengstenfan@12move.nl

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:10

Je kunt bij het KWPN met zijn naam en levensnummer de informatie opvragen. Krijg je thuisgestuurd met een zwart/wit fototje erbij. Overigens een superhengst. Ken meer nakomelingen van hem (hij was nogal populair hier in de regio). Heb zelf ook een Vasco-merrie.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 12:37

dank je allemaal! vasco is de vm van my way, vandaar dat ik het vroeg. Haha! omdat hij zowel niet op zijn vader als op zijn moeder lijkt dacht ik dat dit misschien een kanshebber was... *LOL* wie weet! ga snel op verder op zoek naar foto's! Cheese!