Wat kan ik hiervoor vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Wat kan ik hiervoor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 10:08

Hallo

Sinds kort ben ik weer op zoek naar een verzorgster voor mijn 2 paarden.
Maar ik vind het altijd een beetje raar om een vergoeding te vragen aan de ene kant, omdat diegene je paard verzorgt. Maar aan de andere kant, diegene kan wel paardrijden en leuke dingen doen, wat ze ook zouden doen met een eigen paard... Wat kost lessen tegenwoordig wel niet??

Ik betaal voor 2 paarden € 300,00 in de maand.
Daar zit alles bij in, behalve het mesten, dat doe ik zelf.

Mensen hebben de mogelijkheid om:

* Elke dag te komen
* 4 a 5 keer een paar uur de bossen in te gaan in de week
* Of in de bak te rijden, kan ook savonds, want er zit verlichting bij
* Er is een stapmolen en wasplaats
* Mensen kunnen mijn paarden beschouwen als hun eigen
* Wedstrijden rijden met mijn andere paard is mogelijk op den duur
* Je kunt gaan springen, hindernismateriaal is aanwezig
* Je kunt uren rijden hier in de bosrijke omgeving, echt heel mooi

Dierenartskosten, ontwormingskosten en hoefsmidkosten zijn uiteraard voor mijn rekening.

Wat kan ik hiervoor vragen? Diegene kan zo vaak komen als ze maar wil, doen wat ze wil, zolang paard en verzorgster maar plezier hebben.

Groetjes Linda


Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:12

Jouw aanbod klinkt meer als verleasen, dan dat je een verzorgster zoekt. Als ik mijn paard een keer of 5 per week door iemand anders laat doen, dan is dat toch niet meer verzorgen of bijrijden? Maar goed dat is jouw keus.

De mogelijkheden die je opnoemt zijn best uitgebreid, dus ik denk dat € 100 - € 150 niet een heel raar bedrag is?

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 10:29

Ja ik snap dat het meer klinkt als leasen, maar dat is niet helemaal wat ik wil. Zelf wil ik graag 1 a 2 keer in de week rijden, dat is ook wat ik nu doe. Ik heb het druk met andere dingen, maar er komt een tijd dat ik meer tijd krijg, en tegen die tijd is mijn andere paard 3 en kan ik beginnen met zadelmak maken en inrijden.

Het is dus gewoon verzorgen, niet leasen, al is het verschil niet zo groot!

Groetjes Linda

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:37

Monday schreef:
Jouw aanbod klinkt meer als verleasen, dan dat je een verzorgster zoekt. Als ik mijn paard een keer of 5 per week door iemand anders laat doen, dan is dat toch niet meer verzorgen of bijrijden? Maar goed dat is jouw keus.

De mogelijkheden die je opnoemt zijn best uitgebreid, dus ik denk dat € 100 - € 150 niet een heel raar bedrag is?


mee eens. dit kan je best vragen

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:48

na ik vind dat je best een redelijk bedrag van 150 mag vragen, ze mogen alles doen, hoeven alleen geen de en hoefdsmid te betalen. dan vind ik 125 150 een goed bedrag.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:56

Ja, ik vind dat 150 idd moet kunnen.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:12

150 moet kunne ja, ze hebbe zelfs 2 paarden tot hun beschikking... of niet?

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 11:12

Ja? Ik zit echt ontzettend te twijfelen..
Ik heb het onderstaande getypt om op te gaan hangen bij supermarkten, ruitersportzaken enzo. Is dat wat? Of moet ik nog wat aan passen?
Sorry, maar ik vind advies best wel belangrijk! Jullie zijn tenslotte paardenmensen, dus een beter advies kan ik niet krijgen Lachen

Verzorgpaarden aangeboden omgeving Doetinchem/Zelhem

Ik ben op zoek naar iemand die het leuk vindt mijn 2 paarden te verzorgen. Het zijn 2 KWPN ruinen van 9 en 2 jaar. Je hebt veel mogelijkheden wat betreft rijden hier in de bossen! Je kunt je uren vermaken. Ik zoek iemand die minimaal 16 jaar oud is en voldoende rij-ervaring heeft. De paarden staan tussen Doetinchem en Zelhem vlakbij het bos.

Je mogelijkheden zijn:
* Je kunt komen wanneer je wilt, 7 dagen per week
* Je kunt 4 à 5 keer in de week een paar uur de bossen in
* Paard heeft een goede conditie en is lief in de omgang
* Er is een buitenbak met verlichting aanwezig
* Ook een wasplaats, stapmolen en hindernismateriaal
* Kortom: Je kunt ze beschouwen als je eigen paarden, zolang jij en de paarden er maar plezier in hebben!

Altijd al een eigen paard willen hebben, dan is dit je kans!
Ik vraag een vergoeding van € 125,= in de maand.
Andere bijkomende kosten, zoals dierenarts-hoefsmid en ontwormen zijn uiteraard gewoon voor mijn rekening.

Groetjes Linda

F_Orumster

Berichten: 15319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:26

hier even een bericht waar je niet zoveel aan hebt hoor Lachen
Ik ben heel erg op zoek naar iets als dit, helaas woon je veel te ver weg voor mij. Maar voor wat jij biedt heb ik echt wel wat 'inleg-geld' voor over! Vind het dus logisch dat je er wat voor vraagt Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:56

als het paarden zijn,waar je ook echt makkelijk alles mee ken doen(wat karakter betreft) dan zou ik daar € 100,- per paard voor vragen!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:35

Wow, wat een luxe Wow!
€125 is een hele mooie prijs...(eerder te weinig...) Lachen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:43

ja voor 2 paarden, 125 vind idd ook erg weinig, straks als die 2 jarige ingreden zou kunnnen worden mogen zei dat dan ook doen ? voor de zelfde prijs ? je zou al richtig de 1,50 kunnen vragen voor 2

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:49

Ik weet het niet hoor. Ik vind eigenlijk dat je die 2-jarige niet voor vol mee kunt tellen. Mest je wel uit op de dagen dat die verzorgster komt of hoort dat er ook bij? Mag er ook gelesd worden?

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 14:27

Als de verzorgster gaat rijden, dan liever ook even mesten.
Ik moet er bijna 30 minuten voor rijden om even een stal te doen.
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik doe het graag, maar ik denk toch dat als je een paard rijdt het ook niet erg vind zijn stal te doen. Dat hoort er toch gewoon bij, denk ik?! Als ik een dag ga rijden, mest ik ook. In de zomer staan ze dag en nacht buiten, dus hoef je daar niet naar om te kijken.
Het gaat om ongeveer 6 tot 8 maanden ( maximaal ) dat er gemest moet worden.

Lessen mag altijd, geen probleem. Op den duur mag diegene ook wedstrijden rijden, dat kan ook.

Groetjes Linda

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:46

nou als ik jou was zou ik 125/150 euro vragen.
ik vind het echt heel leuk wat je aanbied ze mogen er echt alles mee doen, zelfs lekker mee naar buiten, je paard heeft een goedeconditie, echt een droom van iedereen die een eigen paard wil , maar niet alle kosten kan betalen.
en dat mesten is echt niet zo'n probleem hoor, dat hoort er gewoon bij..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:04

Kimnor schreef:
Als de verzorgster gaat rijden, dan liever ook even mesten.
Ik moet er bijna 30 minuten voor rijden om even een stal te doen.
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik doe het graag, maar ik denk toch dat als je een paard rijdt het ook niet erg vind zijn stal te doen. Dat hoort er toch gewoon bij, denk ik?!


Ja tuurlijk, het was gewoon een vraag.

Ik neem aan dat jij 150 euro per paard moet betalen, met de 2-jarige kunnen ze eigenlijk niets doen. Ik zou 100 euro vragen. Dat is 150/7*5 en dan afgerond naar beneden.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 15:11

Ik betaal inderdaad 150 Euro per paard ( volgend jaar ).
Dat is dus 300 Euro per paard waarbij ook nog eens de hoefsmidkosten, dierenartskosten en ontwormingskosten komen. Vierkant beslaan kost al gauw 65 Euro, dus die kosten die erbij komen, is ook niet niets!!

Mijn 2 jarige staat momenteel nog op wei, die haal ik eind dit jaar/begin volgend jaar op. Lekker op wei, ik laat hem nog lekker jong zijn, zoals het hoort vind ik! Daar betaal ik z on 40 Euro in de maand voor nu, maar daar betaal ik straks ook 150 Euro voor.

De bedoeling is dat het op het moment hoofdzakelijk gaat om mijn 9 jarige ruin. Ik wil ook met mijn nieuwe verzorgster straks mijn andere paard gaan inrijden. Dat hij aan ons beide went. Ik wil gewoon een leuke tijd tegemoet gaan met iemand en de paardjes. Als het klikt weet ik zeker dat diegene het erg naar de zin zal hebben!

Ik denk dat ik gewoon 125 Euro vraag, dus straks ook als de mogelijkheid er is om ook op mijn andere paard te rijden.
Dat is wel reeel toch?!

Groetjes Linda

Roosch

Berichten: 36634
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:26

ik zou hem toch verleasen: voor 5 dagen in de week dan kun je de rest zelf doen en idd 150 is een heel redelijk bedrag! Lachen

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:33

Ik zou vaste dagen afspreken i.p.v. je kunt 7 dagen per week komen, wanneer je maar wilt. Daar kan je niet op bouwen.
Houdt er rekening mee dat een goede bijrijdster moeilijk te vinden is en goud waard is. Iemand die je paard verzorgt zoals jij dat fijn vind en ook nog komt wanneer dat is afgesproken.
Als ik € 150,- zou moeten betalen, dan kocht ik zelf wel een paard. Dat kost het bij ons ook, all in, ook uitmesten.
€ 50,- komt meer in de richting, dat wordt bij ons op stal ook gemiddeld gevraagd. Moeten de bijrijders 1 keer per 14 dagen les nemen en mogen 3 keer per week rijden, ook naar buiten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:59

In dat geval vind ik 125 euro wel reeel. Ik zou het niet betalen om dezelfde redenen die klien geeft, maar dat is een ander verhaal. Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:53

125 zou wel een goed bedrag zijn. dat zou ik er wel voor over hebben. 50 euro is gewoon belachelijk weinig.. je weet zelf ook wel hoe duur het is als de smid langskomt en de dierenarts.. om de entingen en ontwormingen ook nog mee te tellen.. die betaald kimnor zelf.. daar koop je niet zelf een paard voor!! een gemiddeld smidbeurtje kost je al 80 euro(vierkant beslagen) en dat boven op die 125 euro is een heel stuk meer Tong uitsteken

nu heb je voor zeg maar 125 euro een beesie waar je nog mee op wedstrijd mag ook.. een gouden kans voor iemand die daar naar op zoek is, maar zich geen eigen paard kan permiteren

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:05

het ligt er natuurlijk aan wat voor iemand je zoekt, want bv een tiener, 16 jaar ofzo, kan dat natuurlijk nooit opbrengen €150,-

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:06

Ik zou zo'n 100 euro a 125 euro vragen. Je verzorg(st)er mag wel mee op wedstrijd en heeft goeie rijmogelijkheden voor als hij/zij even geen zin heeft om zwaar te dressuren! En goede wasplaats, bak met verlichting enzovoort.. Het licht er wel aan wat voor paarden je hebt. Als het een paard is dat wel iets in zich heeft is het helemaal perfect voor iemand die niet een paard kan kopen maar wel wil... Veel succes met het zoeken naar iemand!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:12

Super de mogelijkheden die jij iemand biedt OK dan! Maar..... ik zou persoonlijk geen E150,- aan een bijrijdpaard uitgeven per maand. De reden waarom ik geen eigen paard heb, is dat ik het financieel (en ook wel kwa tijd) gewoon niet redt. Dan zou ik het dus ook nooit redden om E150,- per maand mee te betalen.
Ik rijd nu een paard voor iemand, waar ik dezelfde mogelijkheden mee heb, behalve dat ik geen bos in de buurt heb (ik hoef niet eens te mesten) en daar betaal ik helemaal niets voor.
Een bijrijdster moet natuurlijk ook nog haar lessen en evt. wedstrijden zelf betalen, en dat is ook niet goedkoop.
Je moet het verder zelf beslissen, maar ik vraag me af of je iemand vind die bereid is zoveel te betalen per maand. Zo'n 50-60 euro zou ik een haalbaarder bedrag vinden.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:15

ik heb er absoluut geen verstand van hoor, maar het lijkt mij wel een reeêle prijs voor een soort van leasen.
Maar een verzorgpaard zou ik het dan niet direct noemen, want dat doen mensen meestal voor niets.
En idd zoals LaFunkyJazz zegt, een tiener (ikzelf ben 17) zou dit niet kunnen opbrengen, dus ik denk wel dat je dan al snel een volwassener iemand vindt die wel serieus is.

[edit] Veel mensen die een paard te lease geven, vragen de helft van het stalgeld, in jouw geval 300€:2=150€. 125€ is dus volgens mij niet te veel voor 2 paarden, één om te ridjen, de andere om te verzorgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers