stelletje koeienmoordenaars.....niet om aan te zien!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:20

Ow wat erg!! Boos! Verdrietig Huilen

Ik zag laatst op 1 of andere buitenlandse zender strierenvechten dat vind ik ook zo afschuwelijk... die stieren worden gewoon op gruwelike wijze vermoord....de stierenvechters steken om de beurt een pijl (o.i.d) n de stier Huilen Boos! Huilen

Waar ik nou zin in heb is: een pijl in een stierenvechter steken

Boos! Huilen Boos!
Misselijk Misselijk
Huilen



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 16:25

Zulke dingen gebeuren overal hoor alleen verdwijnen veel zaken in de doofpot. Ooit wel een gelzen hoe slachtpaarden naar Italie worden vervoerd? En dat het in de varkenshandel gebruik is om na het laden een stukje emt het vee te rijden en dan plots op de rem te gaan staan zodat de handel nog een stukje aanschuift!

Maar nu aan jou de vraag: Wil jij meer betalen voor een stukje vlees van koeien die lekker hebben kunnen grazen en op de boerderij zelf geslagt worden. Zo lang je nog vlees uit de supermarkt koop ben je hier zelf ook indirect schuldig aan.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 16:47

Jasses...
Ik bedoel, oke misschien is het wel verboden, maar de rechter ziet het toch zelf wel hoe die mensen met die beesten omgaan! Echt walgelijk..

Dat stierenvechten vind ik ook. Ik zag laatst een programma en daar gingen ze met de hele familie naar zo'n stierenvecht-Arena, Leuk, zo'n familie uitje...

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 17:24

Extreme duivel Boos! Misselijk waarom doen ze dat die sukkels Misselijk Boos! Extreme duivel
waarom laten ze die beesten nooit eens met rust! Extreme duivel
en vrijspreken dat zou IK nooit doen!!!!!!! Extreme duivel Boos! Extreme duivel Boos! Extreme duivel

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 17:32

Jippie schreef:
Zulke dingen gebeuren overal hoor alleen verdwijnen veel zaken in de doofpot. Ooit wel een gelzen hoe slachtpaarden naar Italie worden vervoerd? En dat het in de varkenshandel gebruik is om na het laden een stukje emt het vee te rijden en dan plots op de rem te gaan staan zodat de handel nog een stukje aanschuift!

Maar nu aan jou de vraag: Wil jij meer betalen voor een stukje vlees van koeien die lekker hebben kunnen grazen en op de boerderij zelf geslagt worden. Zo lang je nog vlees uit de supermarkt koop ben je hier zelf ook indirect schuldig aan.


misschien eet ik wel geen vlees, weet jij veel

maar jij praat erover alsof het normaal is! dat gaat mij te ver hoor! oke het gebeurd veel.... dan moet er juist toch wat tegen gedaan worden!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 17:37

WHAAA wat vreselijk... ik heb de tranen in me ogen Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig ik wordt hiet zo verdrietig van.... gelukkig worden de koeien bioj ons op de boerderij goed bhandeld... ik wordt echt misselijk van zulk soort mensen Misselijk Misselijk

en wij eten ook duur vlees, dus van de scharrelslager...(we eten al heel weinig vlees) en de eieren kopen we op een boerderij waar je de kippen kan los zien lopen en de eieren waar je bij staat uit het nest worden gehaald... ik ben blij dat mijn moeder er zoveel voor over heeft om goed vlees/eieren te krijgen, maar nu de rest van de wereld nog Verdrietig Verdrietig Verdrietig Misselijk

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 18:42

Dat was inderdaad erg, heb die beelden hier vaak op tv gezien, en het is echt rot dat ze vrijgesproken zijn doordat die beelden zogezegd geen bewijs waren omdat het niet mocht... grrr... stomme wet eigenlijk... dan hebben ze het bewijs recht voor hun ogen, dan spreken ze die ***** nog vrij...

Maar ik denk dat er zoals iemand hier nog zei, er veel meer van die dingen gebeuren, zonder dat er ooit maar iets over gezegd wordt

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:16

afgrijselijk......
ik heb die beelden niet gezien , maar ik kan ze zo voor mijn geesteoog halen.
jippie , dat van die italiaanse slachtpaarden heb ik gehoord. ik ben sinds dat ik dat hoorde , veel minder vlees gaan eten.

ontzettend wreed allemaal wat zij die dieren allemaal aandoen.
ik kan uit mijn hoofd nog wel een paar voorbeelden opnoemen van dierenmishandeling/behandeling , bijvoorbeeld hoe greyhounds ( windhonden , van die renhonden ) behandeld worden ...... Boos!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:42

oe daar kan je zo boos om worden om z'n mensen die dat doen Boos!
ik had ook een keer z'n programma gezien waar ze koeien slachten
en een z'n man moest dan z'n zielig koetje een stroom schok geven.
en die man van dat programma ging met die andere man praten die de koeien stroom schrokken moet geven en dat waren kleine stroom schrokkjes steeds op een z'n koe dat die door moet lopen maar dat kon niet want daar moest die koe ergens in vallen als die was vermoord Boos!
ik kon het gewoon niet meer aan zien Huilen . die vuilak zat gewoon dat beestje steeds stroom schrokjes te geven Boos! wat zit de wereld toch oneerlijk in elkaar voor z'n beestjes Huilen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:48

Ik heb alleen het staartje van het programma gezien ,en vandaag de herhaling ook gemist Frusty
Indertijd heb ik er wel van gehoord maar nu viel ik erin op het moment dat ze een koe op een barbaarse wijze(touw om een poot) een laadklep van een vrachtwagen opsleurde.Volgens mij stierf de koe tijdens deze handeling Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
Ze zijn niet veroordeeld omdat er in Belgie de wet op privacy werd aangehaald(van de veehandelaren),en niet het welzijn van de dieren Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Kijk verder op www.8stedag.nl

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 00:22


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 13:32

ja ik had het nog ff gezien! echt vreselijk!!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:43

Ik word hier zo misselijk van en heb de tranen in mn ogen!!!
Walgelijk, wat ze die arme lieve dieren aandoen!!! Van mij mogen ze hun hetzelfde aandoen!!!
Ik eet weinig vlees en liever duurder vlees, ik wil dat een dier normaal aan zijn einde komt en trouwens een dier achter een vrachtwagen hangen maakt het vlees toch niet goedkoper!!!
Ik walg van de mensen (nou ja, ik kan het geneens mensen noemen)!!!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:58

Laten we maar hopen dat ondanks dat die handelaren vrijgesproken zijn, dat het genoeg ophef heeft gemaakt waardoor de regelgeving veranderd gaat worden.
Hier in Nl moet een koe zelf lopend het slachthuis binnen komen, anders wordt ie niet geaccepteerd, en krijgt de boer dus geen centjes. Bijv. een koe met een onherstelbaar gebroken poot wordt dus niet alsnog op een vrachtwagen gesleurd om vervoerd te worden, want hij wordt niet geaccepteerd op de slachterij. Dat wordt dus een spuitje. Strop voor de boer, maar humaner voor het dier.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 09:43

Die rechter zal wel geen haar beter zijn dan die veehandelaren. Het is overigens GAIA die dit aan de kaak heeft gesteld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dayanara, hel1 en 9 bezoekers