Koos de Ronde Nederlands Kampioen vierspanrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Koos de Ronde Nederlands Kampioen vierspanrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:24

Wij hebben van het weekend HEt NK vierspannen gereden in Zelhem. Was een super weekend. Wij rijden met 3 vierspannen dus het is altijd een hele volksverhuizing bij ons. Zaterdag hadden we de dressuur en daar heb ik bij achterop gezeten. Het was best warm in ons apenpakje maar Koos stond na de dressuur 3e en zijn broertje Peter 5e en Pa de Ronde stond 11e.

Zondag hadden we de marathon, weer een warme dag. In de marathon ben ik groom bij Piet de Ronde, vierspan bonte paarden, en wij moesten als eerste van start. Het waren hele moeilijke hindernissen en we hebben aardig wat geraakt maar we zijn er weer heelhuids door heen gekomen. Voordat wij in de hindernissen moesten starten ging Riny Rutjens op zijn kant in de waterbak en gingen zijn paarden er vandoor. Een paar 100 meter verder lagen de paarden op de kant in een greppel. Verschrikkelijk om te zien en de zenuwen begonnen toen wel bij mij even te spelen want als Wereldkampioen tweespan al op zijn kant ging wat gingen wij wel niet doen dan. Gelukkig is alles goed met Riny groom en paarden en materiaal. Wij hebben echt niet hard gereden maar het was wel weer leuk om te doen hoor en lekker veel publiek.
Bij de vet konden we lekker naar Koos en Peter kijken. Peter ging ook weer als een speer alleen heeft hij er 2 keer een groom af gehad en dat tikt aardig aan. Koos was gewoon fantastisch. Hij had op 6 hindernissen de snelste tijd en op 1 hindernis de zelfde tijd als Mark Weusthof. Koos reed dus gewoon Ijsbrand Chardon helemaal weg. Hij heeft echt gewonnen omdat hij gewoon simpelweg de snelste en beste was.

Maar ja toen moesten we de vaardigheid nog. Ik tegen mijn vriendin gezegt ga jij maar achterop want ik kan het niet aan. Piet moest weer als 1 van de 1e en was foutloos had alleen een beetje tijdoverschrijding en Peter was ook foutloos en had ook iets voor tijd. Toen de top 4. Chardon reed er een bal af en had tijd, Mark was foutloos binnen de tijd en Harry de Ruyter ging niet goed. ALs Koos binnen de tijd zou blijven met 1 balletje zou hij NK worden. Op poortje 6 ging er al een bal af, en we moesten nog tot 20, SPANNEND. Hij heeft het gehaald net binnen de tijd en hij mag zich nu Nederlands Kampioen noemen. Broer Peter staat 7e en Vader Piet 9e. Dat zijn toch 3 De Rondes in de top 10.

Sorry voor het lange verhaal maar wij zijn allemaal zo HAPPY.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:43

Ik zag het gisteren op de KNHS site!!

Echt toppie Gefeliciteerd Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:09

Ik heb hem zaterdag in de marathon zien rijden, echt super OK dan!
Nu kunnen ze echt niet meer om hem heem wbt het WK.
IJsbrand was 4e, ik hoop dat hij nu ook eens eerlijk gepunt gaat worden voor z'n dressuur want de 1e plaats voor de dresssuur was niet verdiend.
Dirk en Albert hebben trouwens gewonnen bij de tandems (geen NK).

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 12:04

Ilindra schreef:
Ik heb hem zaterdag in de marathon zien rijden, echt super OK dan!
Nu kunnen ze echt niet meer om hem heem wbt het WK.
IJsbrand was 4e, ik hoop dat hij nu ook eens eerlijk gepunt gaat worden voor z'n dressuur want de 1e plaats voor de dresssuur was niet verdiend.
Dirk en Albert hebben trouwens gewonnen bij de tandems (geen NK).


JA ik heb het tandem ook en paar keer voorbij zien komen. Ik denk dat als ze hem nu voorbij lopen voor Hongarije dat ze dan flink op hun flikker gaan krijgen van half Nederland.

1e plaats van Chardon in de dressuur was zeker niet verdiend, Harry reed het beste van allemaal. Ijs was trouwens 3e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:04

Ienemienie schreef:
Ijs was trouwens 3e.


Ik bedoelde in de marathon, maar dat staat er niet echt duidelijk Bloos!