Net weer bij het graf geweest

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Net weer bij het graf geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 13:03

Vorige week heb ik een enorme terugslag gekregen in mijn verdriet. Hierdoor ben ik een week niet op mijn werk geweest. Vandaag ben ik weer begonnen maar dan nu voor halve dagen.
Het werken ging heel goed vandaag maar eenmaal thuis ben ik meteen naar het graf gegaan.
Door de zon verdroogt alles heel snel dus ik ga elke 2 dagen even de plantjes water geven. De ene keer gaat dat heel makkelijk de andere keer doet het heel veel pijn. Vandaag wa zo´n dag.....
Ik merk dat het me helpt om te schrijven vandaar dit korte gedicht:

Wat is hierna?

Misschien is het afscheid, misschien ook niet,
misschien dat je ons nog ziet.
Zie je me rouwen?
Kun je nog van me houden?
In elk geval hou ik van jou met hart en ziel,
dat maakte dat ik bij je graf op mijn knieen viel.
Blijf bij me, ik ben zo bang,
ik kan niet zonder je zo lang.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:05

Sterkte, juist in deze tijd. Want als het nieuwtje er voor de buitenwereld af is, wordt het moeilijk he?

Vandaag is het vijftien jaar geleden dat ik trouwde met Gerard. Inmiddels is hij ruim 5 jaar dood, ook door een ongeluk. Ik ben hertrouwd, gelukkig, maar deze dag doet pijn. En behalve mijn man, die ook zijn eerste vrouw verloor, lijkt niemand er nog bij stil te staan ....

Meisje, rouw, neem je tijd, het gaat nooit over, maar het krijgt een plekje, ook voor jou.

Webshop - digital art: MoTekent

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:06

Mijn vriend is ook zijn broer op jonge leeftijd kwijt geraakt, dit is een stukje wat in zijn profiel staat, vond het wel passen:

De pijn wordt minder scherp,
het doet iets minder zeer.
Het missen wordt niet minder,
maar steeds een beetje meer


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:07

Meis, blijf het vooral lekker van je afschrijven als dat helpt..... Wij lezen wel Knipoog

Nogmaals sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:18

Goh, wat een mooie gedichten. Word er zelf ook helemaal verdrietig van Verdrietig

Allemaal veel sterkte... Ach gut

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:19

goed van je dat je weer gewerkt hebt

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:24

Knap dat je weer gewerkt hebt ook al zijn het
halve dagen.....Rustig opbouwen Knipoog
Schrijven kan zeker helpen ......... als jij het daarmee beter kunt
verwerken zou ik het zeker blijven doen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:30

Mooi gesproken Monique. Het klopt inderdaad wat je zegt. Ik heb ook heel veel verdriet gehad toen mijn (stief)vader 2,5 jaar geleden kwam te overlijden en ik dacht dat de wereld stil zou blijven staan en nooit meer over mijn verdriet heen zou komen.... nu moet ik af en toe goed nadenken hoe lang geleden het nou is... het lijkt als de dag van gisteren maar aan de andere kant ook weer heel ver weg.

Neem de tijd om te rouwen en verdriet te hebben.. rouw is heel persoonlijk. Bij de 1 duurt het een week, bij de ander een jaar.

Ik wens je heel veel sterkte!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:45

Rustig aan doen he Ach gut Fijn dat je vaak naar het graf toekunt kun je even alleen zijn met hem. Sterkte de komende tijd.

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:06

Neem alle tijd, en doe het rustig aan.
Ik vind het heel knap van je hoe je zo je best doet!
Heel veel sterkte meis!

Eva ons kleine wonder, geboren 28-11-2010!
*RIP* Cupido.. je bent altijd in mijn hart!! Ik hou van je!!
14-05-96 † 19-03-07

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:51

mooi gedicht diana..sterkte meisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:01

Verstandige keus meis, om halve dagen te gaan beginnen. Is genoeg als afleiding en om weer wat op te bouwen, maar ook genoeg om jou je tijd te gunnen om nog alleen te zijn, naar zijn graf te gaan, en verder te gaan met de verwerking van dit verlies.
Fijn dat je naar z'n graf kunt om het mooi te houden. Dan heb je ook een plekje voor nu en in de toekomst waar je misschien met hem kunt praten. Waar het mooi en rustig is, en waar je je emoties letterlijk en figuurlijk de ruimte kunt geven. Ik hoop voor je dat dat plekje een soort van rustpuntje voor je kan worden. Waar je even de rest van de wereld van je af kunt schudden om met je broertje alleen te zijn. Om het even van je af te huilen, maar later ook om eens aan mooie herinneringen te denken en erom te lachen. Gewoon een klein stukje aarde dat er speciaal voor jullie is.

Denk trouwens niet dat als je minder reacties krijgt op berichtjes over je broertje dat mensen je vergeten zijn of niet meer willen of kunnen steunen. Vaak vind men het heel moeilijk om na die drie keer "sterkte" nog wat te verzinnen. Soort van onzekerheid of je het er nog wel over wilt hebben of niet. Maar er zitten hier heel wat mensen die een dergelijk verlies ook meegemaakt hebben, die precies weten hoe enorm je van binnen verscheurd kunt zijn, hoe allesoverdonderend zo'n verdriet is, en hoe lang het duurt voor er een dag is dat je pas 's avonds denkt "He, ik heb er vandaag niet aan gedacht tijdens de normale dingetjes", of dat je tot de ontdekking komt dat je (voor je gevoel 'eindelijk') een dag niet gehuild hebt (aan de buitenkant). Want van binnen blijf je regelmatig huilen...

Ik weet overigens totaal niet hoe of wat je gelooft, maar ik heb zelf heel veel steun en vertrouwen gehaald uit een boek dat "het leven aan gene zijde" heet. Mocht je daar wat over willen weten, dan kun je me PB' en. Misschien kun jij er ook wat aan hebben. Is niet klassiek gelovig, maar heeft met het nut van het leven en het leven na de dood te maken.

Lieve meid, ik wens je wederom weer sterkte toe. Blijf alles maar lekker van je afschrijven, we lezen het graag voor je, en delen je verdriet.

Knuf,
Sonja

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:46

ach de tranen staan in mijn ogen, wat een mooi gedicht. ik hoop dta je ermee leerd leven, en wij bokkers zijn er om je te steunen. suc6 meid.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:58

Ik begrijp het echt wel, ook al heb ik het niet mee hoeven maken..

Ik hoop dat het een plekje bij je krijgt. Het lijkt me vreselijk..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:08

Ik ben één van de lezers die Sonja beschrijft, veel meer dan sterkte weet ik echt niet.

Pas op jezelf, dat nog wel, en veel sterkte met ermee leren omgaan...

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:15

mooi gedicht, heel erg veel sterkte ermee Ach gut
meer weet ik ook niet te zeggen...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:32

Diana, wat een prachtig gedichtje! Echt goed van je dat je vandaag bent gaan werken, maar dat had ik je al gezegd! Zie je vrijdag weer!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:29

mooi gedichtje. Ik krijg altijd kippenvel als ik ze van je lees.
Heel veel sterkte.
Liefs Iris

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:37

Je profiel ook zo mooi... Tranen komen naar boven Verdrietig
Stekte meid..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:57

Oei, meis, je weet de tranen in m'n ogen te krijgen... weer... Ik blijf met je meehuilen. In m'n hart en hoofd draag ik je mee Knipoog

Heel goed dat je voor halve dagen bent gaan werken, het geeft je toch wat afleiding. Maar mochten zelfs de halve dagen teveel zijn, denk dan alleen aan jezelf Knipoog

*KNUF* Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:49

Miss_Petit schreef:
Mijn vriend is ook zijn broer op jonge leeftijd kwijt geraakt, dit is een stukje wat in zijn profiel staat, vond het wel passen:

De pijn wordt minder scherp,
het doet iets minder zeer.
Het missen wordt niet minder,
maar steeds een beetje meer


Wat een mooi gedicht Miss_Petit ... het gemis wordt steeds groter. Ik heb zelf op een gegeven moment gehad dat ik zo boos was en riep: ik ben het nu zat.. je moet terugkomen... de heimwee, ja die gaat nooit over maar met de tijd kun je ook terugdenken met een glimlach en doet het ook iets minder pijn. Hoe hard je ook huilt je haalt die persoon er niet mee terug helaas.

Diana nogmaals sterkte meis en ik leef met je mee en voel je verdriet.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:18

Ellende schreef:
Ik ben één van de lezers die Sonja beschrijft, veel meer dan sterkte weet ik echt niet.

Hoeft ook niet Ellende. Soms heb je helemaal geen lange verhalen nodig, maar steunt het je al enorm als je weet dat mensen met je meeleven en aan je denken. Dat is nou precies waarom een arm om je schouder soms veel meer zegt dan 1000 woorden...

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:47

Heel veel sterkte ermee.
Het gaat elke dag een heel klein stukje beter Ach gut

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:32

Meissie, nogmaals veel sterkte! Ik hoop maaar dat het snel een beetje beter mag gaan met je!! Knuffies!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:55

Heel veel sterkte, ik hoop dat je het over een tijdje een plekje kunt geven Ach gut


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Amandavd, Bielsje, Bloesem21, daaf4ever, GoogleAdsense, hel1, janineskolla, JoyenUnory, Kaetibangsi, kosseh, marleen_usar, Slmt9, Suliko, xCherissa, xLaraaj en 59 bezoekers