lope with a forward motion

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

lope with a forward motion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:24

nou wat vinden jullie van deze regels en worden ze volgens jullie toe gepast door de jurry ?
ik denk dat er over deze regels nog wat mis verstanden zijn dus denk dat het eens nodig is om er over te praten !

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:27

Volgens mij was Blaze net bezig op zijn haverkist te klimmen Haha!

Ja, ondanks dat de regels nu duidelijker gesteld zijn aan de jury's is het blijkbaar moeilijk er ook naar te handelen. Jammer.
Misschien dat men de jury's hiernaar eens moet vragen. Wellicht geeft dat meer duidelijkheid.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:30

Ja inderdaad Belgje vertel mij eens hoe jij er over denkt Cool

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:31

En vergeet vooral je eigen mening niet Blaze Lachen

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:34

wat mij dus opviel op de aqha show in eersel als men zei extended jog dan ging gewoon iedereen race he (er werdt immers geen trot gevraagt ) dus bij een extended jog moet je enkel verruimen van pas en niet versnellen van gang , wat ik, dus wel heel veel zie gebeuren .

en als er lope with a forward motion werdt gevraagt man man man wat gingen ze dan vliegen zeg . dit is helemaal de bedoeling niet je moet gewoon zien dat je paard goed onderin komt met zijn achterhand en dat de 1-2-3 1-2-3 1-2-3 er telkens in blijft .

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:43

Sugarmiss schreef:
En vergeet vooral je eigen mening niet Blaze Lachen

die wil ik ook wel weten Cool

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:44

Men moet niet vergeten dat het beoordelen van een Pleasure proef niet alleen het beoordelen van de lope inhoudt.
Het is niet altijde 'de beste' die wint, soms (vaak zelfs) is het de 'minst slechte'.
Als er 'lope with a forward motion' gevraagd wordt, maar degenen die dat doen hebben in de jog of met aanspringen of waar dan ook al fouten gemaakt, of het paard is wel forward, maar komt omhoog met z'n hoofd, dan zal toch degene die het meest constant is winnen.
Want dáár gaat het in de pleasure om: een constant plaatje van een paard dat in élke gang constant loopt en constant de gevraagde hoofdhouding vast houdt. En ja, als de meest constante dan toch een paard is wat iets minder 'forward' is, dan wint die ja... maar dat wil niet zeggen dat dát is wat de judge het liefst ziet...

Je moet daarnaast ook niet vergeten dat de meeste judges uit Amerika komen en wat wij hier langzaam en 'hakkelen' vinden is voor Amerikaanse begrippen nog snel. Het gaat daar echt nog een stuk langzamer... wat dat betreft zijn we hier dus gelukkig niet zó diep gezonken en keert het tij op tijd voor ons.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:49

'forward' (mag ook geen race zijn ) je mag zelfs bijna niet versnellen !!
ik denk dat de paarden in amerika niet alleen trager lopen als hier maar ook een stuk zuiverder !!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:51

Nou... dat betwijfel ik ten zeerste Haha!

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:53

Sugarmiss schreef:
Nou... dat betwijfel ik ten zeerste Haha!

nou ik niet hoor Scheve mond kijk maar naar de world show of de congres Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:54

Sugarmiss schreef:
Nou... dat betwijfel ik ten zeerste Haha!

en ik met je Cool heb laats proeven gezien van de WS opgenomen door een GP ruiter en dat was me toch ff onzuiver Tong uitsteken heb zelden een paard zo kreupel zien lopen Cool
Deze GP ruiter had zoiets van,is dit een show voor gehandicapte paarden????? Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:55

belgje schreef:
nou ik niet hoor Scheve mond kijk maar naar de world show of de congres Cool
done that Cool
maarja als je eigen paard ook op die manier wordt getraind dan kan ik me voorstellen dat je het anders bekijkt Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 01-06-04 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:00

Blaze"]
[quote="belgje schreef:
nou ik niet hoor Scheve mond kijk maar naar de world show of de congres Cool
done that Cool
maarja als je eigen paard ook op die manier wordt getraind dan kan ik me voorstellen dat je het andes bekijkt Cool
[/quote]ik denk niet dat mijn paarden slecht getraind wordt zeker niet anders zou ik niet op zo veel show aan de top rijden he Schijnheilig
als je de pleasure youth hebt gezien in eersel dan zou je dat ook hebben kunnen zien en die heb je ook gezien maar je vondt de plaatsing niet goed Bloos! dan vraag ik me af welke plaatsing er volgens jou moest zijn ?
dit zijn maar gewoon vragen hoor want wil dat toch eens weten !

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:07

belgje schreef:

ik denk niet dat mijn paarden slecht getraind wordt zeker niet anders zou ik niet op zo veel show aan de top rijden he Schijnheilig
als je de pleasure youth hebt gezien in eersel dan zou je dat ook hebben kunnen zien en die heb je ook gezien maar je vondt de plaatsing niet goed Bloos! dan vraag ik me af welke plaatsing er volgens jou moest zijn ?
dit zijn maar gewoon vragen hoor want wil dat toch eens weten !

Wie zegt dat je paarden slecht worden getraind????? je paard loopt heel erg mooi heel constant en erg rustig
En als je over 3 jaar nog op deze wijze rijd wordt je zeker nooit meer 1e(mits ze gaan toepassen wat er in de regels staat)
Ja ik heb de jeugd gezien en nee ik was het niet eens met de plaatsing.
Clint had 1e moeten zijn en jij 2e.
Maar ik wil nogmaals benadrukken dat je paard super loopt zolang er wordt gejureerd volgens de oude normen Cool

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:13

Ik heb er niks van gezien maar wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik blij ben met die nieuwe regels en hoop dat ze juist worden toegepast/nageleefd. Ik vind zo'n "kreupele" galop geen gezicht!

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:16

Blaze"]
[quote="belgje schreef:

ik denk niet dat mijn paarden slecht getraind wordt zeker niet anders zou ik niet op zo veel show aan de top rijden he Schijnheilig
als je de pleasure youth hebt gezien in eersel dan zou je dat ook hebben kunnen zien en die heb je ook gezien maar je vondt de plaatsing niet goed Bloos! dan vraag ik me af welke plaatsing er volgens jou moest zijn ?
dit zijn maar gewoon vragen hoor want wil dat toch eens weten !

Wie zegt dat je paarden slecht worden getraind????? je paard loopt heel erg mooi heel constant en erg rustig
En als je over 3 jaar nog op deze wijze rijd wordt je zeker nooit meer 1e(mits ze gaan toepassen wat er in de regels staat)
Ja ik heb de jeugd gezien en nee ik was het niet eens met de plaatsing.
Clint had 1e moeten zijn en jij 2e.
Maar ik wil nogmaals benadrukken dat je paard super loopt zolang er wordt gejureerd volgens de oude normen Cool
[/quote]ha ha sorry hier moet ik even mee lachen hoor ik vindt clint een goede ruiter en babe een goed paard maar sorry hij ging gewoon vliegen in de lope en de jog was ook niet echt supper deze keer . als je nu keek naar mijn paardje en naar die van clint dan denk ik dat er toch een groot verschil was tussen die paarden he Scheve mond die van clint liep niet echt verzameld en bij elkaar en ik denk toch dat die van mij toch wel de 123 123 123 123 had in de lope en jah de jog van die van mij ja dat is gewoon supper *LOL* zowals ook al velen hebben gezegt . en ik denk dat ik zo blijf rijden en zo goed mee ga met de tijd dat ik nog zeer veel zal winnen en hopelijk kan ik dat deze week al bewijzen op de jomm .
maar blijkbaar is jou stelling helemaal anders dan de mijne

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:26

Ok mijn opinie op het geheel Cool

NA
gaat gejureerd worden met handhaving van de nieuwe regels.
waarom
omdat hier ruiters rijden die nog geen gerenomeerde naam hebben maar wel de toekomst zijn

A
Gaat mondjes maat gejureerd worden volgens de nieuwe regels.
de echte voorwaartse paarden worden wel geplaatst maar vaak niet in de top 3.
waarom
Omdat er teveel ruiters inzitten die gerenomeerd zijn en het heel slecht is voor de sport en zeker voor de paarden op nu opeens iets te vragen wat jaren taboe is geweest.

Y
Bijna eender als A met de uitzondering dat voorwaartse paarden wel in de top 3 komen en de ene keer de voorwaartse op 1 komt en de andere keer de *langzame*
waarom
Om hier duidelijk te maken dat er een aanpassing moet gaan komen

O
Deze class is het moeilijkste hier rijden trainers en eigenaren van paarden die of heel erg veel geld hebben gekost en/of ter dekking staan en het alles behalve slim zou zijn om hier de nieuwe regels op toe te passen de eerste paar jaar.
waarom
alle goede ruiters gaan alleen nog maar rijden daar waar men de nieuwe regels nog niet toepast(bv de NSBA) dus zien we nog maar weinig pleasure in nederland. Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:29

belgje schreef:
ha ha sorry hier moet ik even mee lachen hoor ik vindt clint een goede ruiter en babe een goed paard maar sorry hij ging gewoon vliegen in de lope en de jog was ook niet echt supper deze keer .
oh daarom was hij 2e Cool
je doet maar wat je niet laten kunt
Vind wel dat je niet erg sportief praat over je mede ruiters Cool

trouwens vraag me af waarom je dit topic bent gestart???
het enigste wat je tot nu toe doet is jezelf verdedigen inplaats van ,zoals je zelf in je starters bericht aangeeft,praten over de nieuwe regels.
Cool

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:39

Ook ik vond die "hakkel-galop" vreselijk om te zien, echt de bibbers over mijn rug ......... En meerderen met mij, want heb 3 dagen langs de bakrand gestaan en heb het ontzettend vaak gehoord dat mensen daarover klagen. Prachtig paard die no. 1 Jeugd is geworden, dat wel. Het was trouwens niet het enige paard dat zo raar liep. Kim van Manen werd ook 1e in een Pleasure onderdeel, maar ook haar paard vind ik zo'n rare galop-gang hebben. Maar ik vond bijvoorbeeld dat no. 1 Jeugd tijdens het inrijden ontzettend met haar handen aan het bit zat te trekken .......... jammer dat jurys dat niet zien. Ik zag ook liever Clint rijden en no. 1 worden. We wachten af wat er tezijnertijd gebeurd met de LOPE .........
Succes voor iedereen toegewenst.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:40

Blaze"]
[quote="belgje schreef:
ha ha sorry hier moet ik even mee lachen hoor ik vindt clint een goede ruiter en babe een goed paard maar sorry hij ging gewoon vliegen in de lope en de jog was ook niet echt supper deze keer .
oh daarom was hij 2e Cool
je doet maar wat je niet laten kunt
Vind wel dat je niet erg sportief praat over je mede ruiters Cool

trouwens vraag me af waarom je dit topic bent gestart???
het enigste wat je tot nu toe doet is jezelf verdedigen inplaats van ,zoals je zelf in je starters bericht aangeeft,praten over de nieuwe regels.
Cool
[/quote]
ik kom met alle youth rijders supper over elkaar en als er wat mis is dan zeg ik het ook meteen want alleen daar leer je van dat doen ze ook bij mij en daar leer ik ook elkekeer van bij . en ik ben deze topic gestart om de mening van meerdere mensen te horen want ik denk dat nog steeds veel mensen het niet begrijpen ! en in de nsba worden ook nieuwe regels toegepast hoor Scheve mond maar ik hoop dat nog meer mensen even reageren zo dat oedereen eens kan zien hoe ze over de nieuwe regels denken .
en verdedigen hoef ik mijn eigen heus niet hoor want ik weet van mijn eigen dat ik goed bezich ben zoals nog een aantal youth rijders die ook de top zullen bereiken . nu weet iedreen ondertussen hoe ik over deze regels denk *LOL*

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:42

Blaze schreef:
Ok mijn opinie op het geheel Cool

NA
gaat gejureerd worden met handhaving van de nieuwe regels.
waarom
omdat hier ruiters rijden die nog geen gerenomeerde naam hebben maar wel de toekomst zijn

A
Gaat mondjes maat gejureerd worden volgens de nieuwe regels.
de echte voorwaartse paarden worden wel geplaatst maar vaak niet in de top 3.
waarom
Omdat er teveel ruiters inzitten die gerenomeerd zijn en het heel slecht is voor de sport en zeker voor de paarden op nu opeens iets te vragen wat jaren taboe is geweest.

Y
Bijna eender als A met de uitzondering dat voorwaartse paarden wel in de top 3 komen en de ene keer de voorwaartse op 1 komt en de andere keer de *langzame*
waarom
Om hier duidelijk te maken dat er een aanpassing moet gaan komen

O
Deze class is het moeilijkste hier rijden trainers en eigenaren van paarden die of heel erg veel geld hebben gekost en/of ter dekking staan en het alles behalve slim zou zijn om hier de nieuwe regels op toe te passen de eerste paar jaar.
waarom
alle goede ruiters gaan alleen nog maar rijden daar waar men de nieuwe regels nog niet toepast(bv de NSBA) dus zien we nog maar weinig pleasure in nederland. Cool


Als ik het goed lees zou dus een onbekende jury een andere uitslag geven?

Maar als (alle goede) ruiters alleen nog maar nsba zouden gaan rijden kun je daar natuurlijk ook een dik vraagteken bij zetten.
Kunnen zij niet met de nieuwe regel overweg!!!!!!! dan is er dus iets goed mis met de gevestigde trainers als zij deze regels niet kunnen toepassen.
Want dat zou betekenen dat we hier dus niet verder komen met de pleasure behalve als er nieuwe pleasure trainers bij komen die wel de regel kennen en toepassen.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:43

Irene K. schreef:
Ook ik vond die "hakkel-galop" vreselijk om te zien, echt de bibbers over mijn rug ......... En meerderen met mij, want heb 3 dagen langs de bakrand gestaan en heb het ontzettend vaak gehoord dat mensen daarover klagen. Prachtig paard die no. 1 Jeugd is geworden, dat wel. Het was trouwens niet het enige paard dat zo raar liep. Kim van Manen werd ook 1e in een Pleasure onderdeel, maar ook haar paard vind ik zo'n rare galop-gang hebben. Maar ik vond bijvoorbeeld dat no. 1 Jeugd tijdens het inrijden ontzettend met haar handen aan het bit zat te trekken .......... jammer dat jurys dat niet zien. Ik zag ook liever Clint rijden en no. 1 worden. We wachten af wat er tezijnertijd gebeurd met de LOPE .........
Succes voor iedereen toegewenst.


ach jah ieder zijn mening al ben ik blij dat ik beter weet
Laatst bijgewerkt door belgje op 01-06-04 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:55

sflj schreef:
Ik heb er niks van gezien maar wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik blij ben met die nieuwe regels en hoop dat ze juist worden toegepast/nageleefd. Ik vind zo'n "kreupele" galop geen gezicht!

ik ben blij dat jij het ook vindt want ik ben ook zeer blij dat de nieuwe regels zijn toegepast OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:56

Waarbij anderen dus zeggen dat ze niet zijn toegepast Verward

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:58

volgens mij worden ze idd niet altijd toegepast maar dat zal in de loop van tijd wel komen . maar over eersel kan ik wijnig zeggen want ik denk dat daar de ruiters de regels wat verkeerd verstonden