Sambertino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Sambertino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:13

Wie heeft er nog meer een paard van Sambertino??

Hier wat foto's van Sambertino.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:15

Het is niet de bedoeling dat je zomaar foto's plaatst, het is geen verzameltopic hier.
Maar sambertino staat volgens mij in Engeland te dekking, is hij niet afgekeurd in nederland? Er staat me ergens bij dat er een hengst van samber is afgekeurd/niet goedgekerud in nederland.

- Offline -

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 18:48

Ik vroeg me alleen af wie er nog meer een paard van Sambertino had. De foto's waren alleen ter verduidelijking. En volgens mij is Sambertino niet afgekeurd hier in Nederland hoor. Hij staat nu idd in Engeland ja.

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:01

Toch wel. Is afgekeurd bij het NRPS op zijn afstammelingen. Meer weet ik ook niet helaas. Misschien weet Gomir hier meer over.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:20


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:09

inderdaad dat was Sammartini, ik vind dit een erg mooie hengst , mooi getekend.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:34

oeps, verwarring dan bij mij. Clown Tja die namen gelijken ook wel wat op elkaar.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:14

Even terugkomend op het vorige topic die gesloten is over sambertino, ik ken de eigenaar van sambertino, cheryl, heel goed. Sambertino is toch ECHT een zoon van Samber en absolutely not de vader van Samber!

Sambertino is een Samber x Wellington x Onyx x Obelisk
Voor de goede order, Samber is een Pericles xx (v. Relic xx) x Ordonnans x Romeo.

Sambertino was in nederland niet goedgekeurd bij het KWPN noch het NRPS, hij is goedgekeurd voor het duitsestamboek (en nou heb ik moeite altijd met de volgorde van de afkorting Knipoog ZfdP ?

Hij is in 1999 verkocht naar Engeland waar hij inderdaad ter dekking staat en momenteel staat hij sinds september 2003 in duitsland bij Ecki in training, hij komt overigens ook op ons bontenwarmbloed concours dit najaar.

En die jij bedoelt, sammartini, is een Samber x Ulft, die is inderdaad afgekeurd bij het NRPS stamboek ivm beweging/benen.

Heb je ook een foto van jou sambertino nakomeling? Je kan cheryl wel een mailen voor haar website (www.sambertino.com) Zou ze hardstikke leuk vinden!

Dus karin, jou informatie bij die crosspost klopte niet Knipoog

Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:17

overigens zijn de 1e en 3e foto gemaakt tijdens zijn training in duitsland, die komen van zijn website af...

Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:26

RUBYWHITE schreef:
Dus karin, jou informatie bij die crosspost klopte niet Knipoog


Welke info klopte niet? Want volgens mij zeg ik hetzelfde als jij, behalve dan dat Sammartini ergens anders op is afgekeurd. En blijkbaar staat Sambertino nu in Duitsland. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:39

Karin"]
[quote="RUBYWHITE schreef:
Dus karin, jou informatie bij die crosspost klopte niet Knipoog


Welke info klopte niet? Want volgens mij zeg ik hetzelfde als jij, behalve dan dat Sammartini ergens anders op is afgekeurd. En blijkbaar staat Sambertino nu in Duitsland. Knipoog
[/quote]

excusses ik bedoelde toch echt tinkelbel die het topic starte, las t net door ik dacht al mmm heb even scheel gekeken , sorry

Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:53

Karin schreef:
Dat is niet Sambertino, dat is Sammartini. Die heeft gedekt bij het NRPS en is afgekeurd op afstammelingen. Sambertino staat in de UK en heeft trouwens ook zijn eigen website: http://www.sambertino.com/sambertino



Het paard op deze foto's is wel degelijk Sambertino, die nu in Engeland staat! De tweede en vierde foto zijn gemaakt op het terrein van de gebroders van Manen, op de vierde foto zit Gemma Sas er op, die Sambertino naar het Z gereden heeft voordat hij verkocht werd naar Engeland.

Hij was toen hij hier dekte een ZFDP hengst, en niet een NRPS hengst.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:44

fabienne"]
[quote="Karin schreef:
Dat is niet Sambertino, dat is Sammartini. Die heeft gedekt bij het NRPS en is afgekeurd op afstammelingen. Sambertino staat in de UK en heeft trouwens ook zijn eigen website: http://www.sambertino.com/sambertino



Het paard op deze foto's is wel degelijk Sambertino, die nu in Engeland staat! De tweede en vierde foto zijn gemaakt op het terrein van de gebroders van Manen, op de vierde foto zit Gemma Sas er op, die Sambertino naar het Z gereden heeft voordat hij verkocht werd naar Engeland.

Hij was toen hij hier dekte een ZFDP hengst, en niet een NRPS hengst.
[/quote]

Fabienne beter lezen, karin heeft t niet over dat Sammartini op de foto`s staat....zij doelde op de reactie van petraaken, dat sambertino afgekeurd was bij het NRPS, maar dat was juist Sammartini Schijnheilig

Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:03

Ik doelde idd niet op de foto's, maar over de opmerking over het afgekeurd zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:12

@Ruby en Karin: er stond niet specifiek bij dat het een reactie op petraaken was, dus dan ga je ervan uit dat het een reactie op de topicstarter is!

Over Sambertino: ik vond het een gaaf paard, kan heel goed lopen.
Toendertijd reden we samen in het M1 (dat moet in 1997 geweest zijn), we reden bij dezelfde vereniging, en omdat we meestal na elkaar moesten starten, reden we veel gelijk op (samen losstappen en uitstappen en dan konden zowel wij als de paarden ff bijkletsen Haha! ).
Hij had een speciaal herkenningshinnikje voor Fab altijd Haha!
Overigens gedroeg hij zich super voorbeeldig op wedstrijden!

Alleen wel vervelend dat Gemma meestal de eerste of tweede plek in beslag nam hihihihihi........

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:55

Het is onnodig elke keer te quoten toch?

Sambertino staat nu in duistland nabij Oldenburg, ik ga er in Juli heen te kijken...

Haha!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:17

Gaaf!! Doe hem maar de groetjes van zijn zoon Boy Sambertino Haha!;) (mijn paardju) Tong uitsteken

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:18

Zowel Sammartini als Sambertino komen uit fokfamilie 44.
Sambertino is idd bij ZfDP goedgekeurd.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:57

Ik sprak Hanneke (eigenaresse Sammartini) zondag in Zelhem en zij zei dat hij nogsteeds goegekeurd is bij het NRPS, hij is alleen uit de dekking gehaald. Maar misschien kwam hij weer terug omdat hij nu voor het sportpredikaat in aanmerking kwam...

She's my lady Lovers

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:59

Nistria schreef:
Ik sprak Hanneke (eigenaresse Sammartini) zondag in Zelhem en zij zei dat hij nogsteeds goegekeurd is bij het NRPS, hij is alleen uit de dekking gehaald. Maar misschien kwam hij weer terug omdat hij nu voor het sportpredikaat in aanmerking kwam...



hoe zat dat dan met dat slechte nakomelingen rapport? Wel leuk natuurlijk dat hij nog steeds is goedgekeurd. Zal ze hem later opnieuw voorbrengen?

Sammartini bedoel ik.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:38

petraaken schreef:
hoe zat dat dan met dat slechte nakomelingen rapport?


Bloos dat durfde ik niet te vragen Haha!

She's my lady Lovers


petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:25

Nistria"]
[quote="petraaken schreef:
hoe zat dat dan met dat slechte nakomelingen rapport?


Bloos dat durfde ik niet te vragen Haha!
[/quote]
Haha! Zou ik eigenlijk ook niet gedurfd hebben. Clown

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:19

petraaken"]
[quote="Nistria"][quote="petraaken schreef:
hoe zat dat dan met dat slechte nakomelingen rapport?


Bloos dat durfde ik niet te vragen Haha!
[/quote]
Haha! Zou ik eigenlijk ook niet gedurfd hebben. Clown
[/quote]

Waarom niet? Dat moet je zo iemand toch gewoon kunnen vragen? Ik had dat toch wel graag willen weten. Want het was iemand bij het NRPS stamboek weg die mij voor mijn site informeerden, of eigenlijk vriendelijk verzocht, erbij te vermelden dat Sammartini niet meer goedgekeurd was. Van de (toenmalige) eigenaar heb ik geen reactie mogen ontvangen. Dekt hij dan nog wel? Hij was vorig jaar ook te zien op de bontenveiling in Tolbert, vond het niet vreemd dat een niet "goed"gekeurde hengst mee liep, gezien ico sun ook nergens ingeschreven staat en wel dekt...

Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:22

Volgens mij had hij geen slecht nakomelingenrapport, maar gewoon een onvoldoende aantal nakomelingen getoond. Zoiets staat mij bij, maar ik kan me vergissen. Knipoog


[Edit] Ik heb het topic gevonden waarin staat waarop hij is afgekeurd voor de dekdienst: [FA] sammartini niet langer gehadhaaft voor de dekdienst

(niet meer in reageren AUB, is een heel oud topic, uit 2001!)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:13

zie mijn onderschrift Knipoog ik ben dus bezig met de stamboom van mij lievelings (aant uitzoeken)ik heb zo'n vermoeden dat ie van samber is omdat hij er qua bouw enzo erg op lijk en ik ken iemand met een paard van samber en die lijk er ook op.ik hoop dat eer iets van samber in zit en stiekem hoop ik natuurlijk dat er iets van sempatico in zit maar dat zal wel nie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 70 bezoekers