rover geopereerd, misschien kanker....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

rover geopereerd, misschien kanker....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 14:26

rover had al enige tijd 2 gezwellen op zijn peimal zitten die er niet hoorden. Wij een maand geleden de DA erbij gehaald maar die wist niet wat het was. We moesten dus naar de kliniek komen. Wij de week erop naar de kliniek. Ook daar wisten ze niet wat het was, dus ze zouden het weg gaan snijden en opsturen voor onderzoek. Het is waarschijnlijk kanker, goed of kwaadaardig weten ze niet. Ik ben de 3 weken daarop met rover op stage geweest en in die 3 weken groeiden de gezwellen echt, en hij liet zn peimel vaak hangen, dus hij had er duidelijk last van.
Nu is hij afgelopen week geopereerd, alles gelukkig goedgegaan. Hij heeft daar 4 dagen moeten blijven en is nu weer thuis. Er zitten nog hechtingenin, maar de gezewllen zijn weg gelukkig. Het grootste gezwel is naar Utrecht opgestuurd, over 1-2 weken krijgen we de uitslag, dus dat wordt duimen dat het een positief bericht is....

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:38

Sterkte ermee en duimen dat het goedaardig is. Gelukkig is Rover nog jong (las ik in je profiel) en is de kans dat hij weer bovenop komt een stuk groter.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:47

jeetje zeg,
ik ga mee duimen!
hoop echt dat het allemaal met een sisser afloopt...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:53

Ik duim ook mee, wat een verhaal zeg.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:49

Jeetje zeg hoop voor je dat het goedaardig is Alleen kanker is het alleen als het kwaadaardig is hoor Knipoog Ik wens jou en je paard heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat hij er heel goed vanaf komt

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:45

sterkte !!!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:48

veel succes hoop dat het mee valt.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:39

hopelijk is het goedaardig en loopt het met een sisser af!
wel vervelend dat je zo lang moet wachten op de uitslag!
nou,veel sterkte voor jou en je paard!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:46

Ik duim met je mee dat t iets goedaardigs is.

Mijn paardje heeft veel melanomen (goedaardige gezwellen)
Iedere schimmel (of gedeeltelijke)boven de 10 heeft ze, maar de mijne had ze ook al heel erg jong (als 3 jarige al) hij kan er 50 mee worden .
Het is niet het mooiste gezicht maar hij heeft er nu geen last van.

Passoa-> Kanker is Kanker goedaardig of kwaadaardig heeft te maken met de evt manier van uitzaaingen niet of het goed of kwaad is en of het al dan niet levensbedreigend is (kan goedaardige namelijk ook zijn!)

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:13

IK hoop dat het goedaardig is. Laat je ons iets weten als je de uitslag weet?

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:15

bedankt voor de reacties, zodra de uitslag binnen is zet ik het hier neer, ondertussen ga ik heel hard duimen!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:25

Dat is niet niks!

Ik hoop voor je dat het goed is! Sterkte!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:56

nickyu schreef:
Ik duim met je mee dat t iets goedaardigs is.

Mijn paardje heeft veel melanomen (goedaardige gezwellen)
Iedere schimmel (of gedeeltelijke)boven de 10 heeft ze, maar de mijne had ze ook al heel erg jong (als 3 jarige al) hij kan er 50 mee worden .
Het is niet het mooiste gezicht maar hij heeft er nu geen last van.

Passoa-> Kanker is Kanker goedaardig of kwaadaardig heeft te maken met de evt manier van uitzaaingen niet of het goed of kwaad is en of het al dan niet levensbedreigend is (kan goedaardige namelijk ook zijn!)


Wat jij wilt maar goedaardige gezwellen kunnen echt niet uitzaaiien hoor (en kanker kan dus wel uitzaaiien dus het is of kanker of iets anders)
Er bestaat geen goedaardige kanker of het moet iets nieuws zijn Verward Knipoog
Laatst bijgewerkt door Yvette90 op 01-06-04 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:39

Jeetje dat is niet niks

Nu maar hopen dat het geen kwaadaardige kanker is !
Veel sterkte en beterschap voor je paardje ! Ach gut

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:07

[quote="Passoa
Wat jij wilt maar goedaardige gezwellen kunnen echt niet uitzaaiien hoor (en kanker kan dus wel uitzaaiien dus het is of kanker of iets anders)
Er bestaat geen goedaardige kanker of het moet iets nieuws zijn Verward Knipoog[/quote]

Nou dan heb ik dus 2 x iets anders gehad en 2x kwaadaardige kanker
terwijl die artsen het goedaardige (met dus wel uitzaaiingen maar omdat ze niet vertakte maar als gezwellen groeide )noemden???

er zijn geloof ik zo'n 10.000 soorten k

Zit nu ook al weer een tijdje in de malle molen dit keer kwaadaardige K
omdat deze zich vertakt en door het omliggende weefsel groeit
en zich daarbij heeft uitgezaaid via lymphe en bloedbaan en nu na amputatie en chemo mag ik nog steeds voor mijn leven vrezen

zullen we deze discussie op een andere manier voeren dan via of agressieve berichtjes op mijn pb en via deze topic

Laten we voor de goede orde maar hopen dat haar paardje iets anders heeft dan ok

Lonnie mijn excuses voor deze discussie op jouw topic

Ik hoop van ganzer harte dat je een goed bericht krijgt en dat
t allemaal goedkomt met je paardje .

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:21

Je hebt geen goed en kwaadaardige kanker. wel goedaardige en kwaadaardige TUMOREN. goedaardige tumoren breiden zich niet uit en zijn vaak glad van vorm. dit is geen kanker. een vetbult is bijv. een goedaardige tumor. als het een kwaadaardige tumor is heeft het kans dat het heel snel uitbreid en is het kanker.

Lonnie, hoop voor jou en je paardje dat het goedaardig is. sterkte. Ach gut

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:36

droebel schreef:
Je hebt geen goed en kwaadaardige kanker. wel goedaardige en kwaadaardige TUMOREN. goedaardige tumoren breiden zich niet uit en zijn vaak glad van vorm. dit is geen kanker. een vetbult is bijv. een goedaardige tumor. als het een kwaadaardige tumor is heeft het kans dat het heel snel uitbreid en is het kanker.

Lonnie, hoop voor jou en je paardje dat het goedaardig is. sterkte. Ach gut

Idd mooi gezgd en hoop ook zeker dat het goedaardig zal zijn en het makkelijk te behandelen is Lachen Nogmaals heel veel sterkte

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:38

heel veel sterkte! Hoe gaat het nu met hem?

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 08:38

op het moment issie gewoon vrolijk, laat zn peimel niet meer zo vaak hangen en plast gewoon, ondanks de hechtingen. ben alleen bang dat het uitgezaaid is..Natuurlijk zou dat het allerergste zijn, maar ik hou er iig rekening mee dat dat kan gebeuren.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:12

He heel veel sterkte! Dit is niet leuk Scheve mond

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:17

Oh, wat zijn dit dan spannende dagen voor je. Balen dat je altijd zo lang op de uitslag moet wachten. Ik duim heel hard mee dat het goed mag zijn.
Sterkte hoor voor jou en je paardje Ach gut

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:18

lonnie schreef:
bedankt voor de reacties, zodra de uitslag binnen is zet ik het hier neer, ondertussen ga ik heel hard duimen!


Nou meid ik duim heel hard met je mee,en in die tussentijd heel veel sterkte toegewenst.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:40

Wat naar zeg. Wist niet dat paarden ook kanker konden krijgen Verward

Heel veel sterkte en ik hoop dat het niet verder uitgezaait is

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:46

niet om jullie te laten schrikken ofzo.. maar mijn paard is eraan overleden. ze had in haar h0ofd allemaal gezwellen. (melanomen) bij haar luchtwegen en egt overal waar je t maar kon bedenken...
zij heeft het niet mogen halen, maar uiteraard zal ik v0or jullie duimen, dat t allemaal goedaardig is en jullie nog veel plzier van elkaar mogen hebben.. ( want ik gun dit niemand toe.. ) sterkte ermee

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:52

Passoa"]
[quote="droebel schreef:
Je hebt geen goed en kwaadaardige kanker. wel goedaardige en kwaadaardige TUMOREN. goedaardige tumoren breiden zich niet uit en zijn vaak glad van vorm. dit is geen kanker. een vetbult is bijv. een goedaardige tumor. als het een kwaadaardige tumor is heeft het kans dat het heel snel uitbreid en is het kanker.

Lonnie, hoop voor jou en je paardje dat het goedaardig is. sterkte. Ach gut

Idd mooi gezgd en hoop ook zeker dat het goedaardig zal zijn en het makkelijk te behandelen is Lachen Nogmaals heel veel sterkte
[/quote]

Deze uitleg klopt, alle kankers zijn maligne (=kwaadaardig), want benigne (=goedaardig) tumoren worden geen kanker genoemd. Het verschil zit er hem in dat een kwaadaardige tumoren zich verspreid en indringd in omliggend weefsel en dit vernietigd/overwoekerd en op zich zelf zich kan verspreiden (=uitzaaien) naar andere organen of delen van het lichaam. Een goedaardige tumor is omlijnd en kan omliggend weefsel verdrukken en zo hinder veroorzaken ... en dan heb je nog de initieel goedaardige tumoren die veranderlijk is van karakter en dus kwaadaardig kan worden ... Heb er ook aan den lijve ervaring mee Knipoog

Tinkiebel, zelfs planten kunnen tumoren krijgen!!! Freeky maar waar!
Ik hoop voor je paardje dat het gewoon om een fibroom of zo zal gaan, dan is hij er met het wegsnijder er vanaf! In ieder geval een spoedig herstel aan z'n piemel, vervelende plek lijkt me om hechtingen te hebben Bloos