zadel gesloopt, ik?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

zadel gesloopt, ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 09:12

Kom ik vrijdag op stal ( heb niet elke dag internet vandaar dit late verslag) komt een stalgenootje naar me toe, dus ik zeg hoi en vraag hoe het met haar nieuwe paardje gaat Krijg ik geen antwoord maar meteen geschreeuw Verward
Ik had haar zadel gesloopt en nu had ze geen garantie meer!

Effe stukje voor geschiedenis: Ik had haar wintec vz geleend op woensdag om te kijken of het toch niet iets is om "erbij" te kopen mits het dus paste. Ik een half uurtje gereden (normaal rij ik min 1,5 uur) want het zadel was gewoon veel te smal aan de voorkant en daardoor liep Sheila gewoon niet
Na het rijden heb ik mijn beugels en dekje er weer vanaf gehaald en het zadel netjes terug gehangen

Nou was vrijdag de zadelmaker geweest om te kijken of dat zadel ook op haar nieuwe paard kon.
Die haalde het zadel open om te zien welke boom erin zat en zag toen dat de boom helemaal krom was en dat alles los zat Verward

Wat denk je wat dat meisje zegt? Goh dat heeft Randy zeker gedaan
Die heeft het vast uit elkaar gehaald.
Hij er een nieuwe boom in gedaan en nieuwe schroefjes want er miste een paar en andere zaten helemaal tussen de zweetbladen.

Waarom zou ik in ***naam haar zadel open moeten slopen en kapot maken Verward
En waarom moet ze dan meteen zeggen tegen de zadelmaker dat ik dat gedaan heb Verward

Dus met haar in discussie gegaan want ik hou er niet van om beschuldigd te worden van iets wat ik niet gedaan heb

Maar zij beweerde bij hoog en laag dat ik het gedaan zou hebben en dat was dat.
Ik heb haar nog even gezegt dat ik het heel sneu vondt dat zij nadat we elkaar toch al ruim een jaar kennen en vriendinnen zijn toch van dit soort wanpraktijken beschuldigd Stoom uit je oren en toen ben ik weg gegaan.

Ik ben daarna dus meteen naar die zadelmaker gegaan om verhaal te halen
Kom ik binnen en het eerste wat hij zegt (waar een klant bij was) ik heb vannochtend een zadel moeten repareren die JIJ onder handen hebt genomen.
Ik kon gewoon mijn oren niet geloven hij dacht gewoon echt dat ik het gedaan had (ik ken hem al bijna 3 jaar en ben met zijn vriendin bevriend).
Hij zou toch wel beter moeten weten Verward

Ik het hele verhaal vertelt en gevraagt hoe het zou kunnen komen.
Hij zei dat het onmogelijk uit zichzelf los kon zijn gegaan want het zadel kwam bij hem weg. Maar de schroefjes waren op sommige plekken al flink in het kunststof gedrukt en dat gebeurt niet in 1 keer rijden, er waren er ook een aantal weg.
Dat meisje beweerde ook dat ze nu geen garantie meer had en dat heb ik ook even nagevraagt de zadelmaker zei dat ze gewoon garantie had maar dat ze dat soort dingen gewoon niet meer moet doen Verward

Ik hoop maar dat ik de zadelmaker heb kunnen overtuigen dat ik het echt NIET gedaan heb
Waarom zou ik een zadel slopen van een meisje die ik als vriendin beschouw Verward
Ik hoop maar dat ze het gaat inzien en dat de echte dader gepakt wordt
Maar tot die tijd heb ik dus een slechte naam op stal en dat verdien ik niet. (ik ben er altijd voor mensen als er iets is of als ze iets nodig hebben)

Voor de zekerheid heb ik mijn zadel daar weg gehaald (straks sloopt ze die Huilen )

Sorry voor het lange verhaal maar wat denken jullie wat ik nu moet doen Verward ik heb geen zin om naar een andere stal te gaan want ik kom hier al 9 jaar (dat is 8 jaar langer dan zij) en dan heb ik het gevoel alsof ik toe geeft.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:51

gewoon lekker blijven rijden bij die stal en volhouden dat jij het egt niet gedaan hebt

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:42

Inderdaad! Ik denk dat die zadelmaker gewoon niet wou toegeven dat er bij hem iets fout is gegaan en erg blij was met het verhaal van die troela. Lekkere vriendin is zij. Is zo'n zadel trouwens dan zo makkelijk open te halen? Lijkt mij een heel werkje om de boom zo toe te takelen..knap hoor! Haha!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:50

een een rot streek zeg!
Net of jij dat kan in een uurtje tijd

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:54

nah lekker aardig, maar toch wel raar dat dat zadel opeens gaar is..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:29

als de zadelman zegt dat dat niet in 1 keer zo kan zijn is dit zadel ben ik bang al langer gaar
maar wel rot dat ze je beschuldigt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

eveliene
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:44

ja wat een vriendin zeg. en gewoon nergens iets van aan trekken en doorgaan met wat je normaal doet.

ik zoek een niet te dure E-pony tussen de 5 en 15 jaar oud dat kan dressuuren en niet te wild is

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:47

Misschien kijkt ze jou er op aan omdat je constant je eigen zadel uit elkaar haalt en aan het veranderen bent, als je voor jezelf weet dat er niets aan de hand is, zou ik me er niet druk om maken, je weet toch wel beter? Lachen

Gillian

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:04

Ann schreef:
Misschien kijkt ze jou er op aan omdat je constant je eigen zadel uit elkaar haalt en aan het veranderen bent

Met wat voor een zadel rijdt jij dan? LIjkt me wel handig, een zadel wat je zelf aan kunt passen.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:10

Citaat:
Lijkt mij een heel werkje om de boom zo toe te takelen..knap hoor!


bij een Wintec met verwisselbare boom??
Een Wintec-boom verwisselen kan ik (met 2 linkerhanden) zelfs in 5 minuten , alleen moet je wel uitkijken dat die 4 kleine schroefjes niet in het zadel vallen

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:31

Zolang JIJ de waarheid maar weet en als de rest dat niet wil horen, weet je meteen wie je echte vrienden zijn!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 23:01

Juut"]
[quote="Ann schreef:
Misschien kijkt ze jou er op aan omdat je constant je eigen zadel uit elkaar haalt en aan het veranderen bent

Met wat voor een zadel rijdt jij dan? LIjkt me wel handig, een zadel wat je zelf aan kunt passen.
[/quote]

Ik heb aan mijn huidige zadel 1 ding veranderd maar dat was niet zo makkelijk als een boompje bij een wintec ik heb er een stuk tussen genaaid zodat er meer schoft ruimte ontstondt. Verder heb ik wel meerdere dekjes gemaakt (en nu 1tje gekocht met dank aan smurf Knipoog )

Ik heb mijn oude wintec zelf 1 keer open gehad om een boom te verwisselen en weet dus dat het erg makelijk is maar als je de schroefjes niet goed in de gaatjes draait gaan ze los, dit gaat vooral snel als er een smalle boom in zit dan staat er de meeste spanning op.
Maar nadat ik het zadel geleend heb heeft er niemand meer mee gereden en de schade die het zadel en de boom had (was helemaal krom) kan alleen door gebruik komen (schroefjes die in het kunststof gedrukt zaten en er bijna doorheen kwamen).
Dat meisje beweerde dat zij haar zadel vlak voordat ik het leende had schoon gemaakt en toen zat alles nog goed zat.

Conclussie: het moest dus al niet meer goed zijn toen ik ermee reed
En als ze weet dat ik zo'n zadel in en uit elkaar kan halen zou ik dan niet zo slim zijn om het goed achter te laten Schijnheilig

Vandaag was ze op stal maar ik heb gewoon mijn ding gedaan en haar genegeerd. De staleigenaar en ik hebben nog even een gesprekje gehad en met hem is het dus goed nu nog een excuus

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:11

Nou fijne vriendin heb je hoor.
Ok een wintec is best makkelijk open te krijgen maar waarom zou je dat doen.
Waarom had ze er eigenlijk de zadelmaker bij gehaald?Misschien wist ze dus al dat r zadel stuk was.
Ik zou me er niet al te druk om maken als ik jou was.Je weet zelf dat je het niet gedaan hebt en anders moet ze het maar zien te bewijzen dat jij in een uurtje zo'n zadel kapot rijdt.Ik heb de mijne al zo'n 3 jaar en je rijdt m echt niet snel kapot of je moet er heel lomp mee omgaan, maar dan leen je m ook niet uit als je iemand niet vertrouwd hierin

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 23:40

Ze heeft een paard gekocht en de zeldmaker kwam kijken of het zadel goed lag. Ik heb zelf ook wintec gehad en dat gaat echt niet zo makkelijk kapot en zeker niet in 1 uutje.

Wel viel me op dat het zadel naar 1 kant hing want ik had telkens het gevoel dat ik mijn beugels ongelijk had wat niet kon omdat het mijn eigen riemen en beugels waren waarmee ik altijd rij en dan heb ik dat gevoel niet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:02

Jouw paard wilde niet lopen omdat je op een zadel zat met een kromme boom. Het lijkt mij dat dat zadel al naar de ratsmoedee was en dat de eigenaar er iets heel aparts mee heeft gedaan, anders gaat zo'n stuk stevig ijzer niet krom.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 09:03

Dat dacht ik dus ook want mijn merrie is normaal niet zo sloom Haha!

Nu heeft ze 2 rare harde bulten waar normaal de singel zit (1 aan elke kant) Verward

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:11

wat zijn sommige mensen tog gekke snuiters haha,
ze denken altijd dat ze het beter weten

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 09:29

En ze heeft norsteeds niets tegen me gezegt (en ik niet tegen haar want ik wil gewoon een excuus dan is het klaar)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:30

gezellie bij jou op stal dus...

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 09:31

smurf schreef:
gezellie bij jou op stal dus...


Niet bepaald op dit moment Huilen

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:36

Lekkere vriendin.Verward
Wees blij dat je de staleigenaar aan jouw kant heb staan,want anders was je waarschijnlijk de pineut geweest.
Ik zou haar (denk ik) straalnegeren en niks meer van haar lenen.

Watch out !!!
Shetties about !!!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 10:06

Shettiefan schreef:
Lekkere vriendin.Verward
Wees blij dat je de staleigenaar aan jouw kant heb staan,want anders was je waarschijnlijk de pineut geweest.
Ik zou haar (denk ik) straalnegeren en niks meer van haar lenen.

Ben ik nu hard mee bezig

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:24

Misschien wist je "vriendin" dat het zadel niet meer joppie was, en aangezien ze er vanuit ging dat er geen garantie meer op zat... Zou het kunnen dat ze het over de rug van jouw verzekering wilde spelen? In elk geval niet echt iets wat vriendinnen met elkaar uithalen lijkt me
Ik ben benieuwd wie het langste stommetje kan spelen bij jullie Lachen


Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 10:45

Monday schreef:
Misschien wist je "vriendin" dat het zadel niet meer joppie was, en aangezien ze er vanuit ging dat er geen garantie meer op zat... Zou het kunnen dat ze het over de rug van jouw verzekering wilde spelen? In elk geval niet echt iets wat vriendinnen met elkaar uithalen lijkt me
Ik ben benieuwd wie het langste stommetje kan spelen bij jullie Lachen


Dat ben ik kan heel lang mijn mond houden tegen zo iemand en binnenkort staat ze in het land dna heb ik er helemaal geen last meer van Schijnheilig

Maar de garantie is nu nogsteeds gewoon goed en ik ga zeker niet oets betalen of mijn verzekering aan zetten als ik het niet gedaan heb

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:02

wat een arrogantie zeg, om jou de schuld te geven Boos!

miss you
Uneksia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, bora, DexterM, Fayyah19, GoogleAdsense, Kloesje, NinaCharlie, Poekkie, Rex_Rolfo, Slmt9, supervon78, tienus63, Urbiezira, Zitaaa en 156 bezoekers