Sumrin Tulip Festival heeft een merrieveulen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Sumrin Tulip Festival heeft een merrieveulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 09:18

vanmorgen om 8 uur Lieropse tijd is er een merrieveulen geboren bij Sumrin Tulip Festival. Het lijkt er op dat ze vos blijft. Dat zou een unicum zijn, het eerste vos merrieveulen sinds Sumrin Zamora in 1980. Dubbel uniek: het eerste niet schimmelveulen uit de hele stam dat bij ons geboren wordt. Sinds 1976 waren alle merrieveulens bij ons uit de stam schimmel.

Voor het vaderschap tekent Mulligen's Domeniek.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:21

Gefeliciteerd!!!
Is dit ook het 1e veulen van deze merrie?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 09:31

Inderdaad, merrie is pas 4 jaar. Ze was vorig jaar beste driejarige in Sevenum. Haar moeder heeft als een twee bruine hengstveulens gegeven. Haar vader is bruin en de vader van het veulen is vos, dus het is geen heel grote verrassing. Mijn vader was alleen verrast om de kleur te zien. Geen grijze wimpers en roze randjes rondom de ogen.. Maar goed, een goed pony heeft altijd goede haren.. We zullen haar het niet kwalijk nemen dat ze geen schimmel is Knipoog

Nog eentje te gaan: Nu Taru zelf nog.. Uitgeteld op 20 Juni, dus eht veulen zal wel rond de 13 Juni komen..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:00

Gaaf zeg, nu is het wel heel leuk dat je steeds van deze wonderbaarlijke berichtjes plaatst.
Maar ik wil ook foto's zien!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:08

O ja, vrijwilligers gezocht om te fotograferen... Er staan nou al twee veulentjes bij mijn vader. het is nog niet zeker of we een hengstje gaan huren of dat we naar de hengst(en) toe gaan, dus het zou eigenlijk wel in de komende week moeten gebeuren Knipoog