hond vastgebonden aan een paal, baasje boodschappen doen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hond vastgebonden aan een paal, baasje boodschappen doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 20:28

ik zie dat hier zo vaak. Baasje gaat boodschappen doen, neemt hond mee, hond mag niet mee naar binnen, dus wordt buiten de supermarkt aan een paal gebonden, en zit vervolgens een uur zielig te zitten.
Laat dat beestje dan thuis, wat heeft ie hier nou aan?

Hoe denken jullie hierover?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:32

Ik doe dat ook wel eens hoor, als ik een paar kleine boodschapjes moet doen. We wonen vlakbij het winkelcentrum, dus ik laat de hond uit, even langs de winkel, dan moet ie dus aan een paaltje zitten en stelt ie zich verschrikkelijk aan. Daarna gaan we bijna altijd langs de dierenzaak om een kluifje te kopen.

Als dat zielig is, wat vind je dan van alleen thuiszitten? Da's in principe ook zielig.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:32

Voor geen goud bind ik mijn hond aan een paaltje!!
Hij gaat wel eens mee boodschappen doen, maar dan weet ik dat het niet zo lang duurt en dan laat ik hem in de auto zitten Haha!
Moet ik wel zorgen dat er niks in mijn auto ligt waar hij bij kan
(ook vooral geen rolletjes pepermunt of labello's laten liggen, want als ik terug kom is er niks meer van over Haha! )

Maar ik denk niet dat een hond het plezierig vind om aan een paaltje vast gebonden te worden. En dan nog een keer allemaal mensen voor zijn neus die zijn aandacht proberen te trekken, of kinderen die hem pesten ofzo!!
Of stel dat je naar buiten komt en je hond is gedoggienapped!!
Ik moet er toch niet aan denken Frusty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:35

Dat ie gejat werd ben ik inderdaad wel eens bang voor geweest. Als klein schattig hondje liet ik haar ook niet alleen. Maar nu ze wat ouder is kan ik wel even snel een boodschapje doen.
We hebben een Schapendoes en die probeert echt altijd iedereen bij elkaar te houden (instinct) dus zal echt niet zo snel mee gaan met een vreemd iemand als een van ons in de supermarkt is.
GRRRRRRRRRRRR Extreme duivel

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:36

Zo zielig is dat niet, toch? Onze hond wordt op vakantie ook wel eens meegenomen naar een stad en als we dan een kerk in gaan binden we haar vast aan een paaltje. Als we haar namelijk achterlaten op de camping gaat ze helemaal flippen, ze is namelijk waarschijnlijk vroeger achtergelaten of kwijtgeraakt en ze wil ons niet kwijtraken zeg maar.
Maar ik ben ook wel een beetje bang dat ze wordt meegenomen en ben altijd heel blij als ze er nog steeds ligt!

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:38

ik laat mijn hond altijd thuis als ik naar de winkels ga.wat heeft een hond er nou aan dat hij mee mag en dan buiten in de drukte moet wachten zonder z'n baasje.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:45

Diesel vind het altijd wel leuk (al ga ik dan ook alleen even de winkel in om snel beltegoed te halen en weer terug) alleen als ik aan komt springt die zo dat die heel die paal scheef trekt Knipoog is die zo blij echt cool zo'n Duitse dog!! Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:48

Dat doet ie van ons ook. Helemaal door het dolle als je er weer bent.
Heb wel eens stiekem zitten kijken hoe ze zich gedraagt als ik in de winkel ben en dan is het dus mooi zitten, koppie omhoog en heel eigenwijs zich heen kijken.
Wij nemen haar zelfs wel expres mee naar het centrum van de stad enzo omdat onze hond een beetje 'pleinvrees' heeft Haha! We hebben haar toen een tijdje overal mee naartoe gesleept, winkels in, op vakantie, met vreemde honden het bos in, uit logeren, noem maar op.
Ze is toen veel makkelijker geworden.

Alleen nu ze wat ouder wordt gedraagt ze zich weer veel afhankelijker.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:04

Nij ons voor de supermarkt zit er altijd een groepje van ongeveer 3 honden dus volgens mij boeit het die honden niet zo.
Volgens mij vind je het dan ook zielig dat we vroeger mijn hond in de achterbak deden als we gingen varen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 21:31

in de achterbak? Dus letterlijk in de klep? Of bedoel je nou op de achterbank?

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:34

Als ik even snel wat kleine boodschappen moet doen dan mag de hond best mee. Hij vindt het volgens mij niet erg om even te moeten wachten. Alleen thuis vindt hij erger, volgens mij vindt hij het wel leuk om mensen te kijken. Haha!

Sprakeloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 21:38

even snel een paar boodschappen doen kan ik inkomen, maar hier praat ik dus over echte werkendammers (ik dus niet Haha!) die op hun dooie gemakkie boodschappen gaan doen, en gerust die hond 1 of 1.5 uur aan dat paaltje laten zitten.
Ik vind thuiszitten of aangebonden een groot verschil,. Thuis is de hond in zijn eigen vertrouwde omgeving, en is los, maar aan een paal is ie dus, juist, vast.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:42

stef schreef:
in de achterbak? Dus letterlijk in de klep? Of bedoel je nou op de achterbank?

in de achterBAK ja, onder die klep achteraan zo'n auto, daar zette we onze hond altijd als we gingen rijden omdat hij helemaal parra werd anders, hij ging blaffen enzo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 21:45

lekker benauwd voor dat beest.
Een hond kan prima mee op een boot.
Ach, jou hond, maar mijn keuze zal het niet zijn

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:55

Gelukkig maakt iedereen op bokt zijn eigen keuzes die soms door anderen niet begrepen worden Stef Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 22:01

tja, inkoppertje he cody?? Haha!

Zat er eerlijk gezegd op te wachten.
Ben wel benieuwd hoe andere hier over denken, een hond in de achterbak

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:35

Bij een vijfde of derde deur is dat niet erg. Als je de hoedenplank eruit haalt zit hond gewoon in de auto. Dat is niet benauwder dan de achterbank. Ik denk niet dat ze hem echt in de kofferbak stopt Haha! .

Ik had ooit mijn hond even bij het ziekenhuis vastgezet. Bliksembezoek aan mijn moeder en ik had hond toevallig mee. Toen ik terugkwam was hond weg. Ik heb hem in het asiel teruggevonden. Iemand dacht dat hij daar achtergelaten was. Dat was even flink schrikken.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:09

Onze hond wil eigenlijk alleen maar in de achterbak. Hij moet van ons op de achterbank zitten, meer een keertje was een stoel naar oren geklapt, en toen sneakte meneertje zo naar de achterbak, en wou er niet meer uit komen Dromen Hij voelde zich helemaal op zijn gemakje daar.
Ik vond het eerst ook zielig, maar nu niet meer. Misschien is het wel anders geweest als de stoel normaal had gezeten, misschien dat het dan idd wel benauwd wordt? Verward

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:14

moet er niet aan denken!
Onze hond gaat jankend blaffend staan wachten tot ik terug ben en me dan om de nek vliegen! Denken ze ook vast van: zielig!
Zowieso, wie weet denkt iemand hem te kunne verlossen! *zodra hij los is rent hij mij achterna, weet ik zeker!)
Soms neem ik hem mee, als ik weet dat ik alleen bij de dierenwinkel hoeft te wezen! Mag hij een kluif uitzoeken... begint hij bij de grote*kijkt hij zo van:mag het! Zeg ik neej, pakt hij toch een kleinere! Lovers !*
En iteindelijk kiest hij van de kleinere de grootste!
Hij si wel zo slim...
Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:33

Ik zet mijn hond ook buiten vast als ik boodschappen doe. Dat vind hij ook helemaal niet erg (de winkelier is minder blij). Gelukkig hoef ik net als Marfiek niet bang te zijn dat ze hem stelen, want een duitse dog is niet zo makkelijk in je binnenzak te proppen.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 02:58

Op oudejaarsdag zat voor de vuurwerkwinkel een lieve hond te bibberen,vastgebonden aan een paaltje. Verward
Er was zoveel geknal mensen staken voor de deur al net gekocht vuurwerk aan ,het hondje was erg bang,die had beter even zielig alleen thuis kunnen zitten !!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:07

Hond in de achterbak?? why not? Ik snap het verschil niet helemaal, of ie nou op de achterbank zit of in de bak... Verward
Waldi zit ook gerust in de bak, want ik wil niet een bemodderd hondje, liefst ook nog onder de paardestront, op de banken van mijn vaders nieuwe auto.
Ik kan haar daar rustig een tijdje laten zittenhoor, ze gaat lekker liggen slapen. En benauwd? In onze auto niet hoor, valt best mee.

Waldi gaat ook met mij mee om boodschappen te doen. Ik bind haar niet vast overigens, ze blijft naast de deur wachten tot ik terug kom. Zonder riem dus.
Ze zit dan voor het raam te koekeloeren tot ze mij ziet bij de kassa Lovers
Heel grappig trouwens, zo'ndeur met een belletje als je er door gaat. Dus niet als de deur opengaat, maar ook als de deur openstaat en je gaat erdoor heen. In de zomer steekt Waldi dan haar neus door de deur, dan kan ze beter zien of ik er al aan kom. En dan gaat dat belletje Haha!
Ik sta dan om het hoekje en kan haar zien, ik lig dan helemaal in een deuk, gekke hond!!

Maar als je nou anderhalf uur onderweg bent en die hond zit daar 1,5 uur op je te wachten.... Sja, dan zou ik haar niet meenemen, kan ze beter in de tuin spelen. Maar zielig vind ik het niet eigelijk.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:29

Ik vind het niet echt zielig, maar ik doe het nooit.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:58

stef schreef:
in de achterbak? Dus letterlijk in de klep? Of bedoel je nou op de achterbank?

misschien heeft ze wel een stacyen(zou me god niet weten hoe je het schrijft) wagen,een jeep,een bus ofzoiets is ruim zat en licht eraan wat voor een hond je hebt Knipoog

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 17:48

onze hond gaat echt voor geen goud aan een paaltje buiten!
Punt 1) Hij draait helemaal door, doet alsof ie dood gaat en ie verwaarloosd wordt enzo Haha!

Punt 2) Iemand zal maar denken goh das een leuke hond (niet dat dat snel gebeurd maar okee) en neemt m mee...
Ik moet er niet aan denken dat dat gebeurt!
Huilen
Daar komt ook nog bij dat het wel een boel geld heeft gekost wat je aan een paaltje bind (in ons geval dan) daar gaat het natuurlijk niet helemaal om maar dat zit toch wel ergens in je achterhoofd!

enneh idd wat Marfiek zegt, als je een station hebt heeft een hond ruimte zat in de achterbak!! in de zomer doe je raampjes op een kiertje of je laat de airco aan ofzo geen probleem lijkt mij... tenzij het heel heet is.. maargoed zó vaak gebeurd dat nou ook weer niet hier..

"Some memories are best forgotten"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, 3lsk3, Besje, Bloemetje75, cariena1, fro, heidy_wilco, Hootje, Jade91, jen, Mrskiwi, N_B_N, Piekosjj, PotjeMayo, Saaams, Sanniejtjuh, Seventeen, sollair310, Westerntrail en 77 bezoekers