Een leven zonder Marilyn na 7,5 jaar???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Een leven zonder Marilyn na 7,5 jaar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 21:12

Sinds mijn 11e kreeg ik les op Marilyn na 3 jaar ging ik Marilyn ook verzorgen en doen.
Op een gegeven moment was het gewoon bijna mijn paardje op de kosten na...Ik was dus onwijs happy en trots op de dingen die ik "bereikt" heb met Marilyn.

Heb vandaag een smsje ontvangen van de eigenaresse, dat ze Marilyn gaat laten leasen, maar dat ik mag blijven komen.

Dat was een klap in mijn gezicht, omdat ik dag in dag uit klaar stond van 7 tot 12 uur s nachts. In hagel en windkracht weet ik veel hoeveel. Soms zelfs helemaal alleen op stal op een afgelegen laantje (toen was ik nog maar 13)
Voor mijn gevoel ben ik der nu kwijt, ik mag blijven komen maarja wat moet ik doen? Toe kijken hoe ze als het waren onder me vandaan wordt gepikt?

Voor mij is het moeilijk vaste dagen af te spreken en het is redelijk ver voor mij rijden en eerder dat ik een zadel erop heb liggen ben ik al 1,5 uur verder.

Dinsdag krijg ik vakantie en je raad het al, iedereen heeft dus nog school en is Marilyn mijn enigste steun en toeverlaat, maarja voor hoe lang nog?

Ik weet het echt even niet meer...voel me behoorlijk klote Verdrietig

22 Januari verwachten we ons kleintje


Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:21

Tja dat is het moeilijke met een verzorgpaard, je hebt er niks over te zeggen, het kan zomaar afgelopen zijn. Helaas weet ik dat uit ervaring...

Je mag in ieder geval nog steeds gaan van de eigenaresse, of je dat leuk vind of doet terwijl ze geleasd is een 2de maar ze zet je niet zomaar opeens opzij.

Sterkte ermee...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 21:28

Nee dat is waar, maar nu wordt er nog gezegt je mag komen, maar als die ander die least 7 dagen in de week komt, dan hoef/kan ik niet eens komen....En ik denk dat als je een paard least je voor dat geld wel zoveel mogelijk wil komen en dus je geld eruit wilt halen

En er zit nog een heel verhaal achter maar dat wordt te lang en dat zet ik liever niet open en bloot in dit topic ivm dat bokt vrij toegankelijk is, als je in mijn situatie zou zitten, dan is het wel letterlijk aan de kant zetten...

Mensen die dat toevallig zouden willen horen, dat kan over de Pb

22 Januari verwachten we ons kleintje

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:52

Wat rot voor je! Maar dat is inderdaad het nadeel van een verzorgpaard, dit soort dingen kunnen zomaar gebeuren Scheve mond

Extremely rare and Beyond Compare

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:48

Kun jij dat paard niet leasen dan?
Ik vind het wel banketstaaf dat ze jou dat verteld via een sms.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:10

maar als jij hem nou least.. dan is het opgelost!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 17:43

Ja maar zo makkelijk is het jammer genoeg niet...
Het bedrag weet ik niet, maar dat zal wel veel zijn. Opzich geen punt als je facaliteiten hebt.

MAAR, we hebben geen binnenbak, geen buitenbak, amper een paddock, amper plek om te poetsen etc etc en dat vind ik dan wel erg zonde als ik daar veel geld moet neerleggen.

Tevens als ik vaker stallen moet mesten etc, dan ben ik meer stalhulp dan leaser en dan vind ik het geld ook niet waard.

Tuurlijk houd ik van Marilyn, maar volgend jaar start ik ookal met de Pabo en het wordt binnenkort weer winter en dan kan je ook niks doen, we hebben niet eens verlichting op stal. Dus ik vind het een beetje onzin om geld te betalen om te voeren, mesten en knuffelen.

Mijn studie is natuurlijk ook niet gratis en ik wil over een jaartje ook een huisje gaan zoeken met mijn vriend.

Snappen jullie?

22 Januari verwachten we ons kleintje

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:09

zow ieds heb ik ook gehad ik verzorgde bizzy een appaloosa merrie al heel lang en opeens was ze verkocht opeens en ze vertelde het me toen dat wijffiej ging rijden dus ik hellemaal in paniek maar het is wel wat anders maar ik zie hem nooit mee rhij staat in braband volgens mij of limburg

Julliee blijven altijd in mijn hart !!
Zal jullie no0itt vergeten !!
Rode-bokker #13

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:10

He dat is echt bagger.
Maar die stal waar jij komt is dan ook primitief (niet banketstaaf bedoelt,hoor), geen verlichting, hoe gaat dat dan in de winter??
mmm als er geen rijbaan is, dan zal er ook niet gauw iemand willen komen. Als ik een paard zou leasen dan zou ik toch minstens in een buitenbak willen rijden. Ga toch echt niet zomaar met een wildvreemd paard naar buiten, no way.

Watch out !!!
Shetties about !!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 18:22

Onze oude stal had wel verlichting, maar door de randstad rail, moest deze stal weg en hebben we een andere stal toegewezen gekregen, wel op dezelfde locatie en die heeft dus geen verlichting.

In de winter moet je voor 4 uur weg zijn, anders zie je niks en aan water komen is ook een ramp. Je kan vaak niet eens je paardje buiten gooien.

Nee daarom, dat dacht ik dus ookal. Ik zou daar niet voor willen betalen maarja

22 Januari verwachten we ons kleintje

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:44

Echt heel jammer.
Is het geen optie om een soort stroom-generator neer te zetten??

Watch out !!!
Shetties about !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:09

jeetje joh, vervelend zeg
en je wil har ook nie kopen begrijp ik aangezien je gaat samenwonen, wel fijn voor dat paardje dat jij alles voor dr doet, kwou dat er meer van dat soort mensen waren

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 19:52

Zou wel een optie zijn, maar op de loolaan zelf, buiten is ook geen verlichting en dan moet je alsnog door het donker.

De eigenaresse wil haar niet verkopen...dus dat is ookal geen optie

22 Januari verwachten we ons kleintje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:57

zet je haar toch bij n andere stal?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:01

Het regeltje over de verlichting heeft betrekking op shettiefan Knipoog
De eigenaresse wil haar niet verkopen en dan als nog helpt dat denk ik niet, of ik zou kunnen blijven verzorgen bij de nieuwe eigenaar.

Wat ik al eerder vertelde, mijn vriend en ik willen gaan samen wonen en in die periode zit ik ook nog op school dus dat kost best veel geld

22 Januari verwachten we ons kleintje

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:58

misschien kan je haar nog wel een hele tijd doen denk niet dat iemand haar wil leasen als ze toch niet kan rijden. is zonde van je geld.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 08:43

Dank jullie wel allemaal, stelt me zeer gerust...
Als ik er nu over na denk, denk ik niet dat er snel iemand wordt gevonden

22 Januari verwachten we ons kleintje

lotje82
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:44

dit is echt een kl*te situatie...
wel banketstaaf via een smsje.!!

ik hoop voor je dat het toch goed komt, misschien vindt je wel iets anders leuks ...het zal nooit hetzelfde zijn maar dan heb je toch een leuke afleiding..

sterkte

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 10:25

Het eerste wat me gedachten was, nee he stop ik nu al met paarden in mijn leven, dat maakte me echt onwijs verdrietig.

Het probleem is dat er niet veel paarden hier staan, op de locatie waar Marilyn staat, staan nog veeeel meer paarden, maar geen een die je kan verzorgen.

Dat is pas richting Stompwijk, daar weet ik wel een iemand waar ik zou kunnen verzorgen, maar Stompwijk is best ver voor mij...maarja ik kijk wel eerst hoe alles loopt en dan kan ik altijd nog naar haar toe gaan

22 Januari verwachten we ons kleintje

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:34

Ik denk dat je je niet al te druk moet maken. Met zo'n stal zal ze wel niet snel iemand vinden die hem wil leasen. Als ze wel iemand vind dan valt dat misschien ook allemaal wel mee.
Maak jezelf maar niet zo druk en wacht het rustig af.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:50

Denk idd ook dat ze niet zo snel iemand vind die veel geld neertelt zonder accomodaties. sterkte


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers