Jonge merels gered!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Jonge merels gered!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:16

Wij hebben thuis in de voortuin een nestje zitten met jonge merels. Helaas bleek gisteren dat er twee van de drie niet goed konden uitvliegen, maar dat wel hadden gedaan. Met als gevolg twee ouders die compleet over de rooie gingen, een kat die in die kleine hummels een lekker hapje zag, en twee piepjonge kleine mereltjes, die hulpeloos op mijn achterplaatsje zaten.

Terugplaatsen lukte tot 4 keer toe niet, waarop ik maar een besluit heb genomen: deze merels moeten hier weg.

In overleg met de dierenambulance heb ik ze in huis genomen, de ene merel die door mijn lieve katje Mikkie was gepakt zo goed en kwaad als het ging even geholpen, en de dierenambulance heeft ze vervolgens opgehaald en naar het dierenopvangasiel in Someren gebracht.

Natuurlijk nog even wat foto's geschoten (niet echt goede kwaliteit maar vooruit maar) van de kleintjes:

Afbeelding

In het opvanghuisje Haha!

Afbeelding

Close-upje, beetje wazig maar ala....

Dus toch weer een goede daad gedaan Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:24

wow zeker goede daad Knipoog

echt schattig zoals ze daar zitten, nou maar hopen dat het goedkomt met ze Lachen

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:02

Goed dat je ze even helpt voor ze kunnen uitvliegen. Hier hebben ook al meer dan eens jonge en gewonde dieren verbleven!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:32

aah, wat heb je toch een goed hart Haha! Haha!
mijn kat kwam gister binnen met een dood vogeltje, ik hoorde wat kraken was die K..kat hem aan t opeten..
gelukkig was ie al dood...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:25

Als de kat er niet was geweest, dan had het zo gehoord. Jonge merels vliegen namelijk altijd het nest uit terwijl ze dat nog nét niet helemaal kunnen.
Wel goed dat je zo hebt gehandeld, helemaal met die kat natuurlijk. Hier in de buurt is het helaas o ntzettend vaak zo dat mensen denken dat het mereltje zielig is en dat er iets niet klopt, terwijl het wel zo hoort. En dan halen ze het jonkie weg bij de moeder en brengen het naar de kinderboerderij, waardoor wij dan weer met 10 jonge merels zitten die eigenlijk gewoon bij hun moeder horen. Frusty

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:34

Ik had onze kat ivm een merel nestje in de tuin een halsbandje met belletje omgedaan, met een dag was hij hem al weer kwijt. Ik hou nu wel goed de vogel geluiden in de tuin in de gaten, zodat ik de kat weg kan jagen als hij ze in het nauw werkt. Gelukkig is onze te dikke kat niet zo snel. 1 van de merel jongen wordt op de grond nog door zijn moeder gevoerd de andere 2 kunnen zich al aardig redden. Maar het verwende vogeltje wat zich nog laat voeren, roept soms zo hard dat ik denk dat hij nog niet snapt wat een kat is!