Tea Tree Oil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Tea Tree Oil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 13:45

Heeft iemand dit wel eens voor zn paard gebruikt? Ik vraag me namelijk af wat de beste methode is om het toe te passen


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:46

waar voor wil je het gebruiken??

ja ik heb het wel eens bij mijn paard gebruikt samen met groene leen

de leem aangemaakt met tea tree. ( was voor een wondje)

ook heb ik het wel eens puur op een wondje gedaan.

maar je kan het ook inwendig doen. dus het is maar net waarom/ waarvoor je het wil gebruiken.

ik heb hier een heel boek over oilieen liggen daar staat heel veel in

tja....

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:49

Tea tree is de basis-olie waarmee je veel dingen kunt doen. Het wordt veel gebruikt om te mengen met o.a. aroma-therapie en andere (onverdunde) olieen voor massage, kalmeren etc.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:53

heb ook zo'n heerlijk flesje stinkzooi in m'n poetsdoos.
Gebruik het oa als vliegenspray. Een paar druppels in het water om in de zomer de benen mee af te koelen. Als Lois weer eens een schuurplekje heeft doe ik wat druppeltjes in de vaseline en smeer het geheel op het plekje, is snel weer genezen. Helpt ook goed bij korstjes in de kootholte. Helpt ook om littekentjes beter te laten genezen. Als het goed is zit er bij zo'n flesje een gebruiksaanwijzing waar het allemaal goed voor is Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 14:53

Talida heeft een hardnekkig schimmeltje, en ik vind het te koud om haar helemaal in te spuiten met imaverol (die overigens nog niet echt veel gedaan heeft). Ik had ergens gelezen dat de olie ontsmet en tegen schimmels hielp. Zat te denken om de olie te verdunnen met baby olie en dan op de plekjes te smeren

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 20:22

Als je haar schimmel wilt bestrijden met tea tree moet je de olie er puur op aanbrengen .
Kan met Imaverol ook ,puur dus als verdunning niet het gewenste resultaat geeft.
Informeer anders als je met dit produkt wilt gaan werken eens bij de Silverlinde.com of via de paardendrogist.nl die hebben het ook in hun assortiment.
succes!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:00

Bij Dennis heb ik het nooit gebruikt maar zelf vond ik het ideaal, vooral op wondjes. Maar ik ga nu meer voor lavendel. Werkt nog beter en minder kans op allergische reacties. En ruikt nog lekkerder ook Haha! . Dennis heeft eigenlijk nooit wat dus ga ik ook niet aan het smeren.*ik zal het even afkloppen*

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

tea tree oil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 18:12

Hai!

Ik heb tea tree shampoo.Ik gebruik dit omdat Chinouc in de zomer wel wat extra verzorging voor haar huid kan gebruiken.Ik vind het erg fijn spul!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:20

In mijn nachtkastje (jawel!) staat een potje, ik gebruik het voor mezelf, tegen jeuk van muggen en dazen (daar ben ik verschrikkelijk allergisch voor, dan zwel ik helemaal op als een ballon), ik denk dat het ook goed is voor paarden, tegen wondjes en jeuk, maar heb het nog nooit uitgeprobeerd.

Toos paardloos

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:16

Ik gebruik het ook als vliegenspray: vijftien druppels in een plantenspuit en dan vullen met water. Helpt prima tegen vliegen, maar dazen zitten er in de polder niet zo veel, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Heb het ook onverdund gebruikt op een schaafwondje, en dat geneesde prima ...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

hmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:08

Ruikt lekker en ik stop het in de een zelfgemengd antiprikbeestenmiddel.
Ook spuit ik zn rug wel eensin na het rijden, schijnt goed voor de huis te zjin vandaar...maar of het helpt? Verward

groetjes Elise Party!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 13:14

Wij gebruiken altijd tea-tree als ons paard last heeft van jeuk aan de staartwortel. Iedere dat een paar druppeltjes, goed in masseren en weg is de jeuk! Echt geweldig spul!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:22

Bij ons zit het in het hoevenvet, helpt om de hoeven te voeden en gezond te houden!

Groetjes

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:50

Talida schreef:
Talida heeft een hardnekkig schimmeltje, en ik vind het te koud om haar helemaal in te spuiten met imaverol (die overigens nog niet echt veel gedaan heeft).


Sorry, ff off-topic.

Imaverol moet lauw aangebracht worden, dus hoezo vind je dat te koud???
Ik gebruik in geval van (verdenking van) schimmel ook imaverol,met nog geen weekje is t over!!


Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:02

Er bestaat ook tea tree olie voor inwendig gebruik (o.a. via de paardendrogist). Super voor als je paard een "dipje" heeft. 2x Daags 2 druppels tea trea met 2 druppels citroenolie oplossen in een klein beetje lauw water met een theelepeltje honing.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, DemiSisa, hoogendroog, janneke584, Jokonootje, MallyBelly, Saaams, Selente, tengeltje11, TompoesB, vierhoef, WendyKtH, YandexBot en 25 bezoekers