eerst wedstrijd van seizoen(L1)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

eerst wedstrijd van seizoen(L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 15:47

...en al dadelijk uitgesloten Scheve mond
Vandaag had ik mijn eerste wedstrijd van het seizoen. Ik moest voormiddags 8tal rijden en 's namiddags L1 dressuur. Dus goed geoefend, gisteren Evita onder de douche gezet en klaargemaakt, de hele tralala. Toen vandaag opgestaan en klaargemaakt, na een emotioneel afscheid met Prima konden we met Evita en de trailer wegrijden (sorry voor de mensen in de buurt die door het concert van 2 hartverscheurende schreeuwende paarden 's morgensvroeg zijn wakker geworden Haha! ) Toen aangekomen, even wat rondgekeken, paard eraf gehaalt en opgezadelt (die toen ze met haar neus in het gras stond alang was vergeten dat Prima bestond Haha! ) en het oefenterrein op voor 8tal. Dan na het oefenen het proefje gereden, wat in het geheel redelijk goed geen, er zaten toch nergens grote fouten of iets in. Maar ik heb de uitslag wel niet gezien omdat ik om half twee mijn individueel moest rijden. Na het proefje even afgezadelt en wat gaan eten en drinken, paard nog wat opgetut en terug opgezadelt en weg.
Het inrijden ging nog redelijk. De zon stak nog achter de wolken en er zat een frisse wind op. Ik mocht als eerste beginnen dus ik ben ook dadelijk de ring ingegaan. De zon begon door te breken en het werd ook merkelijk warmer, zeker met een zwarte jas, zwarte laarzen en cap aan. En dan mocht ik mijn proefje beginnen. Begin ging redelijk, alles was vrij netjes, juist had ik et zelf door de zon plots goed warm en ontbrak de kadans er wat in zodat het er naar mijn goesting een beetje te "braaf" uitzag.
En toen gebeurde het ineens. Ik moest nog juist mijn galoppen rijden toen ik niet goed werd. Ik reedbij de E toen alles plots vervaagde, en toen ik aan de wending was, wat het plots helemaal weg. Ik zag nog wel, maar ik voelde mij doodsbenauwd, kon mijn handen niet meer stilhouden en alles en iedereen leek kilomters van mij af. En ja toen ik weg was, was mijn proef die ik uit het hoofd reed ook weg. Ik ben de ring uitgegaan, paard afgestapt, jas en cap uitgedaan en heb me op de grond neergezet om te bekomen. Toen is de hulpjury even komen kijken en mocht ik even op een stoel gaan zitten. Ik heb wat in de schaduw uitgerust en heb toen besloten om mijn proef vanaf het punt waardat ik gestopt was verder te rijden, om toch die proef te hebben gereden (ander ben ik niet content Tong uitsteken ) Gelukkig mocht dat wel van de jury, alleen dan wel buiten de wedstrijd. Heb toen de rest van de proef gereden, zonder jas en stukken minder wat ik had ik de kracht of de fut niet om Evita de corrigeren, maar ik heb hem tenminste afgereden. Ik ben daarna ook onmiddelijk terug naar de trailer gegaan, heb Evita even wat laten grazen en dadelijk terug naar huis, voor een emotionele herreniging met Prima Haha!
Dus dikke pech gehad voor mijn eerste wedstrijd, volgende week heb ik er normaal gezien weer eentje en dan maar hopen dat het beter gaat. Ik heb het wel vaker dat ik onwel word van de warmte, kan er echt heel slecht tegen. Vorige zomer ben ik om die reden de helft van mijn ponykamp thuisgebleven(waren toen ook extreme termperaturen van 40° ), als ik 's zomers in een benauwde stal bezig ben moet ik er ook wel eens uitgaan en vorige zomer heb ik ook eens een proef gehad dat ik flauw van de warmte was. Van de dokter al eens pillen voor de bloeddruk gehad en advies om veel zout en zo, mar ik ben volgens mij gewoon een watje Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:52

Jezus das niet echt leuk nee, maar hopelijk volgende week zondag beter *LOL*

Weet je wat ik duim voor jou als jij het voor mij doet (eerste concour ooit)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:55

Ik zou daar toch maar een beetje om denken hoor, die warmte... Gelukkig hebben wie hier in het Hooooge Noorden nog geen last van hoge temperaturen.... maar ik zou er maar om denken dat je geen zonnesteek of iets dergelijks krijgt.. Je kunt nooit weten.. Ik snap trouwens dat advies van veel zout niet helemaal.. Oke, zout houd het vocht vast, maar het lijkt mij veel beter om heel veel te drinken, en dan vooral water etc.
Maar i.i.g... jammer dat het zo min ging.. volgende keer beter Lachen


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:56

jeetje katleen Ach gut Dat is idd niet bepaald leuk, zonde man. Maar de volgende keer gaat het vast weer beter

[o]

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:04

Echt vervelend, maar hopen dat het volgende week beter gaat.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 17:13

Ik heb volgende wedstrijd op precies dezelfde plaats, dus ik krijg echt een herkansing Haha! .
Maar ik denk dat het grootste probleem de temperatuurverschillen zijn geweest, dat was echt niet normaal. Toen ik hier vertrok had ik het koud, en eens aangekomen was het ook nog fris. Toen ik aan het rijden was voor 8-tal was het aangenaam, en dan kwam de zon erweer door en werd het weer warm. Het was weer warm, zon ging weg, en ik stond te bibberen van de kou. en zo de hele tijd door, koud en alle jassen en bloezen die ik bij had eroverheen, dan plots weer zon erdoor en de wind liggen en ik kon alles gaan uittrekken en de schaduw opzoeken, raar weer >;)

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:26

He wat jammer voor je... Kunnen je paardjes echt zo slecht zonder elkaar?
Ik zal voor je duimen dat het volgende week beter gaat... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:41

Jammer hoor....maar het kan een keer gebeuren. Is mij ook al eens gebeurd (toen was het ook heel warm), ik ben dus ook een watje Haha! ben je niet de enige

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 17:53

haha ben dan toch niet de enige Tong uitsteken
o ja voor sommige die mij om foto's gevraagd hadden, ehm....het zit zo Haha!
Mijn moeder was vandaag cameravrouw van dienst, helaas had ik haar geen cursus "hoe gebruik je een digi" gegeven(dacht dat ze dat wel wist) een eh heb ik wel enkele mooie landschappen, konten en staarten erop staan Haha!
of 1tje waar ik helemaal opsta
Afbeelding
zie je die stip daar, dat ben ik dus tijdens of juist voor mijn proef Clown

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:16

wat waren je punten?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 18:19

weet ik niet, ik ben dadelijk na de wedstrijd doorgegaan en heb er niet naar gekeken Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:23

xKatleentjex schreef:
weet ik niet, ik ben dadelijk na de wedstrijd doorgegaan en heb er niet naar gekeken Knipoog


oww okeej, als je het weet moet je het maar ff zeggen Knipoog

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 18:32

ja dan zal ik het zeggen, maar het zal waarschijnlijk niet spectaculair hoog zijn, zo denderend was de proef niet en zeker niet nadat ik mij niet goed voelde Knipoog

Maar ik heb juist op internet gekeken naar het programma van volgende week. En blijkt dat ik toevallig volgende week in dezelfde ring moet rijden, misschien een herkansing Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:39

Wauw wat een spectaculaire foto Wow!
Ik hoop voor je dat het volgende week beter gaat en dat het niet zo vreselijk warm is.. Lachen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:39

He bah Katleen, wat kl*te! Hopelijk is het volgende week wat koeler en rij je dan de sterren van de hemel!! Tong uitsteken En idd, een knap staaltje fotografie!! Knipoog

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 15:55

oh die fotografie is nog niks, ik heb ook nog een foto met een hele mooie zwaaiende staart van Evita Haha!
Maar heb ook nog goed nieuws, het 8tal is 6de van de 11 worden, wat buitengewoon goed is, aangezien wij volgens traditie altijd laatste zijn Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:50

Ik hoop dan voor je dat jullie 8tal vaker de traditie gaat breken.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 19:59

ik hoop het juist niet, als wi die traditie iets te vaak breken moeten we over naar Zwaar, en we rijden erin met beginners en licht paarden Haha! Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 13:57

aaaaarrrrrrgggggghhhhhhh
De vriend van mijn zus zei zojuist dat het zaterdag 28 graden gaat worden, dus waarschijnlijk gaat het zondag ook wel zo warm zijn! Bloos!
help help help, dat overleef ik niet Verdrietig . Ik heb het een paar keer aan de hand gehad dat het echt warm was, en of ik heb toen met een duf hoofd een slap proefje gereden of Evita is duf en rijdt een slap proefje (of soms alletwee Haha! )
Verdrietig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:35

Veel drinken tijdens en voor en na de wedstrijd...
Rustig aan doen...

Of... je zegt de wedstrijd af en wacht tot het koeler wordt (wat waars. niet gebeurd Rolleyes ).... Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 17:53

nee mijn instructrice kwam met de ultieme oplossing
ik moet gewoon een blok ijs onder mijn cap doen Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 18:39

ik heb juist gekeken op internet
ik ben zelfs nog niet laatste Party!! Haha!
voorlaatste met 155 punten Tong uitsteken. Ik heb waarschijnlijk vooral na mijn flauwte veel punten verloren, omdat ik toen eigenlijk gewoon maar wat van het ene punt naar het andere aan het crossen was Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers