Kennedy en zijn nakomelingen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Kennedy en zijn nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:01

Wie kan mij meer vertellen over deze hengst.
Buiten de info die ik tegen kom op de site van het dekstation.
Ik ben ook zeer benieuwd hoe zijn nakomelingen het doen.
En hoe en wat hij specifiek door fokt.
En hoe fokt hij bijvoorbeeld met merrie's die veel bloed voeren?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:15

Kennedy 92.2109 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 26-03-1992
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1995
Stap 7
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 8
Springen ohz 6.5
Springen vrij 6
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal: 69 punten
Plaatsing: 6e van 27 (16)

Fokker: J. Bardoel, Maashees

Ferro Keur x Zilverster Keur Pref Prest van Saluut x Sylphide van Liguster x Nymph van Joost Pref x Freule van Amor Pref

Elegante rijtypische hengst met ras en uitstraling.

Bloedopbouw
De bloedopbouw geeft een veelzijdigheid aan, die Kennedy ook inderdaad ten toon spreidt. Daarbij komt het zwaartepunt iets meer te liggen op zijn mogelijkheden als dressuurpaard. Hoewel de moeder nooit in de sport is uitgebracht kan uit haar rapport worden afgeleid dat ze qua model en beweging aan de hand gedisponseerd lijkt om goed dressuur te kunnen lopen. Van vaderszijde is dat patroon ook reeds aangegeven. Een halfbroer van Kennedy werd tweede bij de 4-jarige dressuurpaarden in Limburg tijdens de CK en ontving een uitnodiging voor de finale. Een halfzuster heeft een prima stationsmerrietest afgelegd.

Moederrapport 1995
De moeder is een langgelijnde, rijtypische fokmerrie met een goede voorhand en een sprekend hoofd. Hals, nek, schoft, rug en schouder zijn allemaal positief te waarderen. Rug en lendenen zijn ook goed van lengte en bespiering. De croupe is ook goed van vorm en lengte. Het voorbeen is goed gesteld, evenals het achterbeen. De voeten zijn goed ontwikkeld, het beenwerk is royaal en heeft kwaliteit. De stap is ruim en gemakkelijk, de draf is ruim, gemakkelijk en goed gedragen.

Verrichting Ermelo 1995
Eerlijk, betrouwbaar, blij. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken. Stap voldoende ruim en krachtig. Draf met goede zelfhouding en voldoende ruimte en souplesse. Galop goed gedragen. Laat zich in dressuur goed rijden, heeft ruim voldoende tact en balans. Als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Bij springen voldoende techniek, maar hij zou meer afdruk en vermogen moeten tonen. Als springpaard voldoende aanleg, geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. Stalgedrag normaal.
Op 09-04 enkele abcesjes voor op de borst. Op 25-04 ernstige huidzwelling links op de rug door een abces. Dit brak op 27-04 door, daarna snel genezen. Hij heeft daarom enige tijd niet kunnen werken. Aan het eind van deze periode rechtsachter habituele dorsale patellafixatie (knie op slot). Aangepast beslag. Dit probleem heeft zich in de voorliggende trainingsperiode nooit voorgedaan en is na hervatting van de training niet meer geconstateerd.

Afstammelingen 1996 (veulens)
Er werd een uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens getoond. Ze zijn rijtypisch gebouwd maar ze zouden langer gelijnd moeten zijn. Ze hebben ras en zijn teer in het fundament. De hoofden hebben veel expressie. De nek is goed van lengte. Ook de halzen zijn goed van lengte en zijn goed gespierd in de bovenlijn. De schoften zijn wisselend, van matig tot voldoende ontwikkeld. De schouder heeft voldoende lengte en is goed gespierd, maar zou soms schuiner moeten liggen. De rug is wat kort en zou sterker gespierd moeten zijn. Ook de lendenen missen een goede bespiering. De croupe is hellend, heeft voldoende lengte en is goed bespierd. De broekspier zou echter langer moeten zijn. Het voorbeen is goed gesteld, doch teer. Het achterbeen is wat lang en staat achter de massa en is soms wat steil. Het beenwerk is hard en droog maar het zou forser moeten zijn. In stap laten de veulens voldoende ruimte en souplesse zien. In draf gaan de veulens wat op de voorhand, ze hebben voldoende schoudervrijheid maar het voorbeengebruik is wat vlak. Het achterbeen zou krachtiger ondergebracht moeten worden en meer tot dragen moeten komen. De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 15 veulens uit 44 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Kennedy heeft merries met maat en lengte nodig, hij geeft rassige en fijn bewegende paarden.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:44

Een kennisje van mij heeft een hele mooie Kennedy merrie (paard staat in Wijk Bij Duurstede). Als je het leuk vindt kan ik wel vragen of we mogen komen kijken (ze heeft namelijk ook erg leuke veulentjes).

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:11

Naast de (altijd erg uitgebreide) informatie van Miss His heb ik toch nog wat toe te voegen:

Kennedy:
Stokmaat 1.68 mtr.

Sportprestaties Kennedy:

- Winaar Hengstencompetitie cat. A
- Winnaar Hengstencompetitie cat B.
- Reserve Kampioen PAVO Cup 4 jarigen
- Reserve Kampioen PAVO Cup 5 jarigen
- Winnaar Hengstenparade Indoor Brabant
- Winnaar bronzen medaille WK Jonge dressuurpaarden te Verden
- Winnaar Prix St Georges onder L. Strijk 70% plus scores

Afstamming:
Moeder Zilverster is dubbel preferent en dubbel prestatie

Nafok, onder meer:
- Rikarie, mv Wellington Nationaal Indoor Kampioene KNHS klasse M 2003
- Playboy, mv Kaiserstern XX Reserve Kampioen KWPN Hengstenkeuring, ggk dekhengst in Zweden en Finland
- Santo ggk AES hengst, mv. Pretendent. 3 e in de VSN Trofee dressuur
- Uptown, mv Ubis, Kampioen hengstenkeuring 2004, wordt najaar aangeboden op het verrichtingsonderzoek
- Tjinja, mv. Bentley Nationaal reserve kampioen bij de merries 2003, 2e plek VSN trofee 2003, dressuur
- Solinde mv Belisar Centraal merriekampioene Drenthe 2003
- Reserve kampioen 2002 CK Noord Brabant Sillineke, mv Flemmingh
- Penny-Lane Elite mv Facet, top 10 merrie NMK, top EPTM
- ..zelma-nog iets, mv Cabochon top 10 NMK
- Royal Irene mv Purioso top 10 NMK
- Onassis, mv Sultan, Lichte tour te België
- Presley, mv Naturel, deelnemer WK jonge dressuurpaarden te Verden
- Torino, mv Saros XX Winnaar selectiewedstrijden 2004 jonge dressuurpaarden cyclus te Moorsele België

etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:50

Waarom loopt Kennedy eigenlijk niet meer in de sport?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:31

Pipo schreef:
Waarom loopt Kennedy eigenlijk niet meer in de sport?


Moet je Fokker79 even PB-en. Dat hoeft niet all-over bokt.

Hee Jess, wij gaan wel een keer naar Haps om Kennedy een kusje te geven he?? Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:23

Suzanne F."]
[quote="Pipo schreef:
Waarom loopt Kennedy eigenlijk niet meer in de sport?


Moet je Fokker79 even PB-en. Dat hoeft niet all-over bokt.

Hee Jess, wij gaan wel een keer naar Haps om Kennedy een kusje te geven he?? Knipoog
[/quote]

Alleen Kennedy een kusje? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:25

MissHIS schreef:
Alleen Kennedy een kusje? Schijnheilig


Insinueer jij hier dingen waar andere bokkers niets van weten?

Graag verdere uitleg Haha!

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:35

Pipo"]
[quote="MissHIS schreef:
Alleen Kennedy een kusje? Schijnheilig


Insinueer jij hier dingen waar andere bokkers niets van weten?

Graag verdere uitleg Haha!
[/quote]

Clint Eastwood en Mermus R staan in de stallen ernaast, be my guest zou ik zeggen.
Haha!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 18:39

Ja ik wil hem zeker in real life komen bewonderen.
Hij lijkt mij namelijk een mooie kanidaat voor mijn Mytens merrie.
Zeker omdat hij zo bloederig door fokt.
Want dat is iets wat ik graag wil behouden in het a.s veulen.
Voor foto's van mijn merrie moet je even een kijkje nemen in mijn profiel.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:58

MissHIS schreef:
Alleen Kennedy een kusje? Schijnheilig


Ik wou net hetzelfde zeggen Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:02

Wouter24"]
[quote="MissHIS schreef:
Alleen Kennedy een kusje? Schijnheilig


Ik wou net hetzelfde zeggen Haha!
[/quote]

Haha! Pling

Enne..Fokker79: volgens mij lagen díe hengsten niet helemaal in de planning! Tong uitsteken

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:07

Mis ik hier iets? Wat weten jullie wat ik niet weet? Haha!

De hengsten lagen wel degelijk in de planning, of ligt er misschien nog meer? Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:13

Ik heb een Kennedy X Vanitas merrie. Ze is niet zo groot (haar moeder was ook 1.60), zeer chique, veel schwung maar ook een heel fijn karakter. Totaal verkeersmak, eigenlijk nergens bang voor. Kan zich wel opwinden als ze bijvoorbeeld andere paarden hoort. Verder gaat ze hangen als ze merkt dat ze vaststaat of gehouden wordt. Je moet geen gevecht met haar aangaan maar een gewone correctie accepteert ze wel. Ze is fijn te rijden, wel liever wat lui dan moe. Maar als het moet is ze er wel. Ook springen kan ze netjes.
Ze heeft nu een veulen van Skydancer. Waarschijnlijk zwart met een mooie ruglijn. (denk ik, veel verstand heb ik er verder ook niet van).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:18

Ik heb vorig jaar de Kennedy uit Jonkvrouw bekeken,
die had ook te weinig maat, net 1.60 was ze denk ik. Dit moet haast wel bij Kennedy vandaan komen, de Metall uit Jonkvrouw heeft wel goed maat.
Wat mij een aandachtspunt lijkl is het fundament, ik zie vaak dat ze gelijk zo teer worden. Bloederig is natuurlijk schitterend, maar pas ermee op dat je ze niet kwetsbaar maakt.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:22

Suzanne F. schreef:
of ligt er misschien nog meer? Knipoog


Het grote datingtopic is op [HK] hoor Clown

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:22

Ik heb ook een jaar lang een nakomeling van Kennedy gehad. Ik klikte totaal niet met haar. Het is een zeer moeilijke merrie dat veel verzet toonde, alles eng vond en zeer sensibel in de omgang was.
Ik heb haar kunnen verkopen aan iemand die een grote uitdaging in haar zag. Ze is nu van de eigenaresse van de pensionstal waar ik met mijn paarden sta. Het gaat nu de betere kant op maar écht ontspanning heb ik nog niet gezien.
Wat die merrie heeft hoor ik nu veel vaker over Kennedy-nakomelingen. Het zijn inderdaad over het algemeen (uitzonderingen hou je altijd) pittige, nerveuze en sensibele paarden met een práchtig exterieur.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:23

Bij ons op stal staat een Kennedy x Ubis merrie van 7 jaar. Ze is heel groot, ong. 1.72, maar wel echt een bloedtype. Een heel mooi hoofd, maar nooit een seconde rust in haar donder. Echt zo'n 'nijdige merrie'.

Die is nu gedekt met de Krack x Partout van Ronald.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:24

Missouri schreef:
Bij ons op stal staat een Kennedy x Ubis merrie van 7 jaar. Ze is heel groot, ong. 1.72, maar wel echt een bloedtype. Een heel mooi hoofd, maar nooit een seconde rust in haar donder. Echt zo'n 'nijdige merrie'.

Die is nu gedekt met de Krack x Partout van Ronald.


Dat wordt feest Haha! OK dan!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 10:36

Missouri schreef:
Bij ons op stal staat een Kennedy x Ubis merrie van 7 jaar. Ze is heel groot, ong. 1.72, maar wel echt een bloedtype. Een heel mooi hoofd, maar nooit een seconde rust in haar donder. Echt zo'n 'nijdige merrie'.

Die is nu gedekt met de Krack x Partout van Ronald.


Ach ja ik denk maar zo: het is maar net van wat voor type paard je houd en mee om kan gaan.
Voor mij kan het niet sensibel en gevoelig genoeg.
Mijn merrie heeft gelukkig een super fijn karakter.
Erg rillerig, maar super werkwillig.
Dus ik heb er geen problemen mee.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:43

Jessica24 schreef:
Voor mij kan het niet sensibel en gevoelig genoeg.


Heb ik ook het liefst, maar geloof me, deze is TE. Nooit ontspannen, nooit een seconde rust, nooit door het lijf. En het ligt echt niet aan de ruiter, want die meid kan gewoon goed rijden. En het paard doet dat trouwens bij iedereen.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 12:18

Tsja Missouri dat is dan wel moeilijk rijden...
Daar heeft die van mij gelukkig geen last van.
Want ze laat zich juist heel fijn bewerken.
Ze heeft bijvoorbeeld even stil gestaan omdat er een ijzer onder vandaan lag.
En als je dan ziet hoe de oortjes erop gaan als ik haar even een hoofdstel om doe en dat ze weer iets mag doen!
Dat is gewoon prachtig om te zien.
En dan loopt ze toch de hele dag in de wei.
Dus je zou zeggen dat ze beweging genoeg krijgt.
Maar nee hoor, mevrouw wil gewoon lekker aan het werk.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:58

Ja ook Lotje gaat nog eens met Kennedy! Ik houd daar ook wel van.

Bloederig, rillerig, sensibel, heet maar eerlijk en werkwillig....yep doe er maar een stal van.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:41

Ha ha Suus, ja daar zijn we het beide over eens!
Die blijven tenminste lopen.
Of je er nu een of drie uur op zit. Knipoog

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:42

Ik heb ook een Kennedy x Darwin van dit jaar, je bent welkom een keer te komen kijken.

Het is een heel lief veulen zeker niet bang!!

Groetjes
Roos