Harry's Horse Cap. (en andere caps :P )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Harry's Horse Cap. (en andere caps :P )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:44

Ik ben opzoek naar een nieuwe cap. Mijn oude is namelijk een beetje versleten en toch wel een paar keer uit mn kasje gevallen (ja teveel spullen idd Bloos )
Nou vind ik die caps van Harry's Horse (met dat ventilatie'strookje' op de voorkant enzo) ene mooie cap. En heb gehoord dat hij best ligt is en lekker zit. Ook is hij niet vreselijk duur.

Heeft iemand ervaringen met deze cap? Of raden jullie me een andere aan Tong uitsteken
Ik hoor het graag

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:46

Ik heb een Horca Airstream, vind ik zelf een erg fijne cap. Verstelbaar door klitteband.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:36

ik heb een Horca Airstream gehad, en heb er mindere ervaringen mee... het klitteband waarmee je de maat kan verstellen raakte erg snel helemaal los van de helm zelf... gaf me een niet zo veilig gevoel... en het gevoel van "zonde van mijn geld"...

Nu heb ik een Casco Youngster, en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.

Ik heb ook de Harry's Horse in de winkel opgehad, maar ik kreeg na een paar minuten in de winkel last van hoofdpijn (ja... ik heb een paar minuten met dat ding op mijn kop rondgelopen)... met de casco heb ik nergens last van.

De Kieffer-cap vond ik er erg mooi uitzien, maar daar heb ik verder geen ervaringen mee....

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:11

ik heb die nieuwe harry's horse cap onlangs gekocht en ben er erg tevreden mee, misschien wat minder beluchting als de casco of horka maarre dat wordt dubbel en dwars goedgemaakt door het slanke uiterlijk van deze helm, het was de enige helm die nog een beetje betaalbaar was en niet als een champignon op mijn hoofd stond... Haha! .Ik krijg er geen hoofdpijn van en je koopt hem gewoon op je maat, hij is dus niet verstelbaar.
die van pikeur is ook prachtig maar die prijs...echt ongeloofelijk.

hopelijk heb je hier wat aan..

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:13

oh,ja enne hij zit echt om je hoofd en staat er niet op zoals veel caps!!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 01:35

okej mooi. ik vind die champignonnen ook niet mooi, en volgens mij ventileert de HH wel goed genoeg!
De Horca Airstream ken ik niet...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:09

ik heb hem besteld in het blauw en zit super lekker de cap

je bedoelt de harry's horse pro-plus *LOL*

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:12

Ik heb de Casco youngster,een hele fijne cap,lichtgewicht en comfortabel!!! en verstelbaarr door draaisysteem,ik vind de cap erg fijn en mooi.Maar hoe de HH cap zit weet ik niet,al vind ik die ook wel mooi en lijkt me ook best praktisch

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:37

SmithsGirl schreef:
ik heb een Horca Airstream gehad, en heb er mindere ervaringen mee... het klitteband waarmee je de maat kan verstellen raakte erg snel helemaal los van de helm zelf... gaf me een niet zo veilig gevoel... en het gevoel van "zonde van mijn geld"...

Nu heb ik een Casco Youngster, en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.


Dat is mij nog niet gebeurt met de Horca cap. Ik ben weer niet tevreden over de casco Haha! Het verstelbare draaiding gaat megasnel kapot of vastzitten.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:20

Ik heb mijn Pro-plus nu ruim een maand en ik vind hem heel lekker zitten. Het warme vind ik ook wel meevallen. Het is nu toch al een paar dagen heel war geweest, maar ik heb nog niet zo'n plakhoofd gehad als bij die eerste veiligheidscaps...

Hiervoor had ik een Casco Youngster, maar dat draaisysteem is na een tijd toch op. Als ik hem op had en aangedraaid, draaide hij toch weer een beetje losser. Volgens de ruitersportzaak waar ik altijd kom is dat een veelvoorkomende bekende kwaal van de casco's... Vandaar dat ze die binnenwerken ook los verkopen, zodat je ze kan vervangen, maar dat vind ik teveel gedoe. Een cap moet gewoon goped zitten...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:23

Ineke2 schreef:
Dat is mij nog niet gebeurt met de Horca cap. Ik ben weer niet tevreden over de casco Haha! Het verstelbare draaiding gaat megasnel kapot of vastzitten.


voor 7 euro heb je een nieuw binnenwerk Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:26

Ik heb sinds kort een GPA. Deze zit heel lekker in is lekker lichtgewicht! En met airconditioning! Knipoog Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:28

Kliko schreef:
Ik heb sinds kort een GPA. Deze zit heel lekker in is lekker lichtgewicht! En met airconditioning! Knipoog Haha!


Ik heb de namaak van de GPA van Horka en die zit helemaal geweldig Haha! Hij staat ook nog super! Vind het gewoon leuk om hem op te zetten Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:25

LuvdaTossa"]
[quote="Kliko schreef:
Ik heb sinds kort een GPA. Deze zit heel lekker in is lekker lichtgewicht! En met airconditioning! Knipoog Haha!


Ik heb de namaak van de GPA van Horka en die zit helemaal geweldig Haha! Hij staat ook nog super! Vind het gewoon leuk om hem op te zetten Haha!
[/quote]

Klopt! Ik mag voorlopig nog niet rijden, dus die cap ligt hier in de kamer op de kast. En iedere keer als ik hem zie, heb ik de drang om hem op te zetten! haha! Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:31

Welke Horka is dat dan? Ik heb hem nog niet gezien, staat ook niet op de site... Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe cap ontwikkelingen, dus erg nieuwsgierig.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:12

Ja, ik heb de HH cap. Ben er héél tevreden over, beter dan al m'n andere cappen die ik heb gehad, en dat zijn er nog al wat..

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:31

die casco vind ik iets minder mooi dan de HH. mooi dat er positieve reacties op zijn! Ga eerdaags maar ff de ruiterwinkel opzoeken Haha!
(en mezelf proberen in te houden alleen die cap mee te nemen... Tong uitsteken )

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:57

Rij je ook dressuurwedstrijden? Dan zou ik toch voor de 'champignon' gaan, zo'n soort helm of een gpa-achtige cap staat dan voor geen meter.
Ik heb zelf de horka huntmaster, ook een champignon, bevalt wel goed, zweet alleen wel als het warm is.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:02

Ik heb een Casco veiligheidscap. Verstelbaar, maar niet met zo'n draaisysteem, bij mij werkt dat anders... Kan alleen niet uitleggen hoe Tong uitsteken
Fijn ding dat wel.. Vind hem zelf vrij licht, wel warm, maar dat is iedere cap op den duur..

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:08

SmithsGirl schreef:
ik heb een Horca Airstream gehad, en heb er mindere ervaringen mee... het klitteband waarmee je de maat kan verstellen raakte erg snel helemaal los van de helm zelf... gaf me een niet zo veilig gevoel... en het gevoel van "zonde van mijn geld"...



Dat heb ik ook maar dan met een veiligheidscap van HH. Hij ligt nu in de kast en ik rij zonder cap Bloos! Dus ik moet weer op zoek naar een andere... zit de casco met draaisysteem te overwegen. Maar eigenlijk wil ik proberen bij HH een nieuwe cap los te peuteren Haha!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 16:45

Misser schreef:
Rij je ook dressuurwedstrijden? Dan zou ik toch voor de 'champignon' gaan, zo'n soort helm of een gpa-achtige cap staat dan voor geen meter.
Ik heb zelf de horka huntmaster, ook een champignon, bevalt wel goed, zweet alleen wel als het warm is.



wil ik wel weer gaan doen. Hoezo vinden ze die casco's (chamignon) dan beter? Opzich vind ik die HH juist mooier staan dan die casco's. Verward

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:49

Waterkippie"]
[quote="Ineke2 schreef:
Dat is mij nog niet gebeurt met de Horca cap. Ik ben weer niet tevreden over de casco Haha! Het verstelbare draaiding gaat megasnel kapot of vastzitten.


voor 7 euro heb je een nieuw binnenwerk Haha!
[/quote]

Wat dus ook weer heel snel kapot was... Boos!
Ik heb een Casco Master en daarvan werd eerst dat draaiding lam. Nieuw binnenwerk erin gezet en ook hiervan werkt dat draaiding niet goed van. Ik heb nu een doekje in de cap gezet en nu past hij super!
Als ik weer een helm koop (en dat zal niet snel gebeuren, want voor de wedstrijden heb ik een ouderwetse Engelse cap) koop ik iig geen casco meer, ik denk eerder aan een Pikeur GPA dan.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:30

ja dat dat draaiding kapot gaat heb ik vaker gehoord!
vind ik niet echt fijn, een cap moet gewoon goed zijn

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:48

Ik heb een Casco, ben er heel erg tevreden over!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:51

ik heb een GPA Carbon.
zit super lekker, alleen wel n beetje zweterig in de zomer.