Arm ponytje....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Arm ponytje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:57

Als ik naar school fiets kom ik altijd langs een krottig huis met een paar koeien en een ponytje, een shet denk *ben niet goed in rassen Bloos *
En de eerste keer heb ik hem niet goed bekeken, de eerste weken eigenlijk niet, maar het viel me op dat hij eigenlijk altijd lag...toen ik hem een keer op zijn voetjes zag staan en een paar stappen doen schrok ik me echt kapot...
Hij leek wel op een of andere sultan of pardoes uit de efteling met zijn omhoog-gekrulde-veel-te-lange-nog-nooit-gekapte-hoefjes, hij zakte helemaal door zijn beentjes... Huilen
Dat was een jaar geleden, toen was hij ineens verdwenen, stond nooit meer in zijn weitje...

Pas stond hij er weer, hoefjes nog langer, echt heel zielig, ik was al het nr van de DB aan het zoeken, heeft mn ma vandaag gehoord dat de db al gebeld was, en idd, de hoefjes zijn weer normaal! Het beest is helemaal opgefleurd, echt! Hij is eigenlijk best mooi...

Ik moest het even kwijt, vind het zo stom, ik wil keigraag een pony maar mag/kan er geen hebben en dan heb je van die mensen die er een nemen en hem dan verwaarlozen Boos!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:01

Tja, dat is wel heel frustrerend, kan het zijn dat dat in Someren is?

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:42

dat zie je wel vaak bij Shetjes zulke hoefjes maar das niet normaal nee
(Emma)

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:54

Pauline schreef:
Tja, dat is wel heel frustrerend, kan het zijn dat dat in Someren is?

nee, het is in klein zundert...

Ik kan daar echt zo boos om worden! Boos!
Ik heb er nog al eens een zo zien staan, met van die lange hoeven, binnenkort even kijken hoe het met die is, als het nog niet verholpen is dan bel ik de DB, weet nu iig zeker dat ze ervoor komen OK dan!

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:00

ik vind het ook heel stom van die mensen, gelukkig gaan mijn pony´s altijd netjes optijd naar de hoefsmid!!! zelfs mijn mini-shetlander hengstje (heeft van die geinige kleine hoefjes haha) Lachen
gelukkig staat hij nu weer mooi op zijn hoefjes en hopen dat het ook zo blijft.

groetjes

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:57

getsie, ik heb ze ook welleens gezien, zulke pony's. echt niet normaal.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:26

Heb ik ook vaak meegemaakt vooral in Frankrijk zijn er ponys met gesleten hoeven en helemaal gebarst enzo. Je moet toch gewoon hoefijzers aandoen en als je er geen geld voor hebt neem dan geen paard!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:32

bah wat sneu zeg!
kun je niet eens aanbellen bij die mensen ?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:43

ja dat heb ik ook wel eens gezien, toen was ik op vakantie in drenthe en daar stond op de camping ook een pony met van die omgekrulde hoefjes.
in het bgein dacht, aagh wat schatig hij ligt de hele tijd..
maar hij kon dus gewoon niet lopen..
wordt er nog steeds niet goed van als ik eraan terug denk..

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:58

Als je zo graag een pony wil, ga je vragen of je deze mag verzorgen.... kan je gelijk die hoefjes in de gaten houden.

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:02

jah supper zielig ik wil ook al 2 jaar een shet of pony maar weet niet waar ik het laten moet dus zoek ik een verzorgpony in capelle aan de ijssel

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:13

Tartuffo schreef:
Als je zo graag een pony wil, ga je vragen of je deze mag verzorgen.... kan je gelijk die hoefjes in de gaten houden.

Eerlijk gezegd durf ik het niet Bloos
Die man is een beetje heel erg creepy...van dat spierwitte bosapenhaar dat eruit ziet of hij met zijn vingers in een stopcontact heeft gezeten Scheve mond Als dat al in dat primitieve huis van hem ingebouwd zit Haha!

Nee even serieus, ik wil wel gaan proberen of ik een verzorgpony/paard mag, maar dan bij mensen dat ik zeker weet dat ze me helpen als ik er niet uit kom met het dier...Ik heb er al eens een gehad, en daar moest ik het allemaal vooral zelf uitzoeken, ik mocht het dier longeren, ik vond het keileuk, en zolang ik de stal uitmestte was het goed, op een gegeven moment mocht ik zelfs gaan voeren Pling En toen kreeg ik pw week en stopte ik met uitmesten *eigenaar had zelf altijd gezegd dat ik dat niet hoefde te doen* (ik maakte daar de boel ook schoon, schepte de sh*t uit de wei enz) en toen werd ik weggestuurd, nu staat het arme perdje weer in haar weiland 'weg te rotten'. Ze heeft het hetzelfde als dat shetje met zijn sultanhoeven, alleen wordt Beauty regelmatig naar de hoefsmid gedaan, maar that's it...

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:31

Ponygekkie schreef:
Heb ik ook vaak meegemaakt vooral in Frankrijk zijn er ponys met gesleten hoeven en helemaal gebarst enzo. Je moet toch gewoon hoefijzers aandoen en als je er geen geld voor hebt neem dan geen paard!

Een pony heeft niet meteen hoefijzers nodig hoor. Als ze maar regelmatig bekapt worden... Lachen