Hoe moet ik de papieren lezen van mijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Hoe moet ik de papieren lezen van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:47

Bloos Ik heb er de ballen verstand van....heb hem hier voor me liggen. Mijn paardje heet Tuch O


1. V. Abendprinz
absatz-->v.abglanz m. Landmoor
pause--> v. perser m. frondirndl

2. M. Kiganta
adios --> v. legaat m. tavanta
siganta --> v. pastriocio m. giganta

Het gaat nog wel verder door maar daar had ik geen zin meer in. OOk heb ik de predikaten ff weggelaten.
Wie kan mij helpen? Wie kent de hengst of meerder hengsten? Verward
Laatst bijgewerkt door LotteAnna op 31-05-04 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:59


LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:04

Ja dit is de goede.

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:17

Weet iemand iets van deze hengsten? of is het een totaal onbekende stamboom, haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:22

Adios 82.5444 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 03-04-1982
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 22.5 cm

Verrichting 1985
Stap 7
Draf 7
Galop 7
Rijproef 7
Springen vrij 6.5
Springen ohz 7
Terreinproef 6.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal 73 punten
Plaatsing: 12e van 24 (18)

Fokker: E. Heuker, Adorp

Legaat keur x Tavanta ster v. Uppercut xx pref x Lavanta keur pref v. Farn keur x Zalanta model pref v. Sinaeda pref x Yranta model pref v. Commandeur pref.

Verrichting Ermelo 1985
Vriendelijk, gehoorzaam met goed humeur. Eerlijk. Raakt af en toe zonder duidelijke reden in paniek. Bij begin onderzoek nog groen. In eerste stadium onderzoek zeer stugge mond, later is dat verbeterd en laat hij zich zeer fijn rijden. In de loop van het onderzoek is de stap van tamelijk kort en weinig overtuigend verbeterd tot krachtig met voldoende regelmaat. Tijdens gehele onderzoek is stap zoekend. In draf goed zweefmoment, regelmatig. Heeft nog moeite met middendraf. Galop regelmatig en voldoende ruim maar af en toe scheef. Bij springen onder het zadel voldoende techniek. Bij landing vóór dikwijls breed. Bij vrij springen goede techniek, goed oog op de sprong. Springt dikwijls scheef. Gaat in terrein goed door. Voldoende bereidheid om te werken. Ervaart werk als normaal. Ruim voldoende aanleg als spring-, dressuur- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal. Goed stalgedrag.

Afstammelingen 1987 (veulens)
Van deze hengst werd een collectie goed ontwikkelde veulens getoond, die voldoende rijtypisch zijn gebouwd en bovendien ras en kwaliteit vertonen. De ribwelving zou royaler kunnen zijn. Het hoofd is goed gevormd en heeft expressie. De hals heeft doorgaans voldoende lengte, een enkele is even zwaar. Het verloop van hals naar schoft zou dikwijls vloeiender kunnen zijn. De nek heeft een goede lengte. De nog niet geheel ontwikkelde schoft heeft wel een goede lengte; in de groep geprikte veulens was de schoft doorgaans iets minder. De schouder was vrijwel steeds kort en zou ook schuiner moeten liggen. De verbindingen zijn over het algemeen goed. De weke ruglijn deed zich met name voor in de groep geprikte veulens. De croupe is goed van vorm en bespiering; bij de geprikte veulens zou de croupe iets hellender en langer kunnen zijn. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld, soms wat fijn en het kniegewricht zou wat ontwikkelder kunnen zijn. Ook het achterbeen bleek goed gesteld te zijn; het spronggewricht zou dikwijls wat forser kunnen zijn. De kwaliteit van het beenwerk is overigens goed.
De stap bleek voldoende tot goed te zijn; de draf was over het algemeen gedragen met goede balans en veel souplesse. Enkele veulens draafden zeer goed. In andere gevallen zou het achterbeen meer onder moeten treden. De heel goed bewegende veulens lieten dat ook vanaf de eerste pas zien.

Kort samengevat: voldoende rijtypische veulens met wat weinig ribwelving. Ze tonen ras en kwaliteit. De draf is gedragen met goede balans en veel souplesse.
Getoond: 10 veulens uit 37 dekkingen.

1993 (november) export Engeland

Competitie
1986/1987 Springen Cat. A -- 82 punten, 6e plaats
1987/1988 Springen Cat. B -- gedeelde 3e plaats

Fokregistratie
Totaal ... veulens uit 461 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

pammy
Berichten: 225
Geregistreerd: 21-11-04
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:17

Ik heb ook een paard van de hengst abendprinz, over abendprinz is niets te vinden, maar de hengst absatz is een vrij bekende hannoveraanse hengst.
Jonker het paard van anky van grunsven is ook een afstammeling van absatz.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:21

Kun je het papier inscannen?