mag je dressuur wedstrijden rijden met peeskappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

mag je dressuur wedstrijden rijden met peeskappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 20:43

hoi,
ik vroeg me dus af of dat mocht of mag het alleen met springen?

Alexandra


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:44

nee mag niet, peesbescherms of bandages mogen alleen met losrijden niet in de ring.

met springen juist wel, dan heb je ze nodig voor de veiligheid.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:44

zoekfunctie

verder zie runningkawa!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:45

Dus dat zal betekenen dat ik nooit met mijn paard op wedstrijd kan omdat ie zijn achterbenen zo kappotgetrapt heeft... das balen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:46

Barvrouwke schreef:
Dus dat zal betekenen dat ik nooit met mijn paard op wedstrijd kan omdat ie zijn achterbenen zo kappotgetrapt heeft... das balen


Idd balen..... *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:47

Soms helpt het om net voor de proef er vasaline op te smeren zodat het wat schuift, verder is er helaas niets aan te veranderen, zelfs niet met DA verklaring.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:27

raar eigenljik dat dat niet mag......

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:43

Reden dat het niet mag is dat mensen prut onder de peeskappen/bandages/whatever kunnen stoppen om een blessure weg te moffelen of iets prikkends/verzwaards zodat de paarden aparter lopen...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:00

Nee, je mag niet met peesbescherming rijden op wedstrijd. Ook geen peeskappen. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar het staat in het regelement.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:02

Concorde schreef:
Reden dat het niet mag is dat mensen prut onder de peeskappen/bandages/whatever kunnen stoppen om een blessure weg te moffelen

Belachelijke regel. En springruiters mogen ze wel gebruiken omdat zij dan niks wegmoffelen Verward
Zelfde belachelijke regel als dat je geen borsttuigje mag gebruiken bij de dressuur. Boos!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:23

Mijn paard loopt ook zijn benen snel kapot, maar als ze eenmaal losgereden is, kan ze er wel 5 minuten zonder. Ik had ze altijd met losrijden aan en als degene die voor mij was aan het rijden was haalden we de peesbeschermers eraf en odra ik de ring uit kwam weer erom. Misschien is dat te proberen... Eens extra opletten of ze paard als je hem goed losgereden hebt nog steeds tikt...


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:24

Scum"]
[quote="Concorde schreef:
Reden dat het niet mag is dat mensen prut onder de peeskappen/bandages/whatever kunnen stoppen om een blessure weg te moffelen

Belachelijke regel. En springruiters mogen ze wel gebruiken omdat zij dan niks wegmoffelen Verward
Zelfde belachelijke regel als dat je geen borsttuigje mag gebruiken bij de dressuur. Boos!
[/quote]

Wat denk je van het wel met bandages mogen rijden met een vier of achttal... Dat vind ik dat ook nergens op slaan, dat is zelfs gewoon dressuur!


mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:39

hoi, ik heb nog nooit gehoord dat dat mag, dus je kan zelfs met een of andere medische verklaring niet meedoen, stom he?


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:42

Misschien dat een andere manier van bekappen wat helpt? Onze vorige pony liep van zichzelf wat nauw van achteren en streek daardoor. We lieten de hoefsmid altijd iets schuin bekappen, op een gegeven moment was het probleem daarmee vrijwel verdwenen. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:57

Tja, ik vind het ook lastig, want een paardje dat ik uitbracht heeft ook een snee in zn voorbeen getrapty omdat ie schrok toijdens een proef (en met zn ijzer langs zijn vboorbneen ging). Maar a, wat heb je erovetr te zeggen he...helaas niks.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 21:24

dressuur suck s gewoon Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers