Alweer gelanceerd :( ik ben het beu

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Alweer gelanceerd :( ik ben het beu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 17:31

hey
vorige week liep Lutin op links in draf licht onregelmatig. Dierenarts laten komen, en hij moest op rust en enkel stappen. Maar het is wel zo'n paard dat héél veel beweging nodig heeft.
Gisteren was hij duidelijk beter, dus ik dacht vandaag maar weer eens te gaan rijden. Had 10 minuten gelongeerd zodat hij al wat energie kwijt zou zijn. Dat heeft niet geholpen, want heb amper 15 seconden in het zadel gezeten Boos! Hij was zogezegd bang van water dat door de regenpijp sijpelde! Normal bokt hij wel hoog, maar gewoon rechtdoor. Hij besloot vandaag er nog een schepje bovenop te doen en dan ook maar al bokkend constant te changeren én omhoog te springen met z'n hoofd tussen z'n benen Boos!
Heb toch wel dik vijf minuten blijven liggen, en kan nu nog maar amper zitten. Ben voor de verandering voor de 10de keer op mijn (al 3 keer zwaar gekneusde) staartbeentje gevallen.
Ik word het nu wel wat beu. telkens als het even weer goed gaat, begint hij weer. Ligt dat nu aan mij dat alle drie de paarden die ik al heb gehad mij er steeds willen afgooien? Ik snap het niet meer hoor. Maja, het zal wel aan mij liggen. Misschien kan ik maar beter een houten schommelpaard gaan kopen Boos!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:35

Komt bekend voor,ninla heeft daar in het begin last van gehad,en dat is nog wel een fjord zou je denken die doen dat niet met dat gewicht......lag er in 5 minuten 2 keer naast Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:36

Ascot heeft me het eerste half jaar dat ik hem reed iedere rit afgeworpen! Kan me voorstellen dat je die noodlandingen zat ben. Controleer eens of het zadel wel goed past en of het paard geen lichamelijke problemen heeft. Als je dat kunt uitsluiten kan je eens met de opvoedkunde beginnen. Tong uitsteken Sterkte!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:55

Dat is niet zo fijn. Kan me goed voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten. Wat zegt je instructeur dan van de uitbarstingen???
Misschien val je net op paarden met een bepaald karakter en heb je daarom al drie keer een paard gehad dat je eraf wilde gooien. Veel sterkte

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:00

ja ik vraag me ook af wat je instructrice ervan zegt

zeker omdat het al het derde paard is dat het doet.. rijd je met sporen ?
is je zadel wel okej?
voer je misschien teveel??

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:04

Heeft je paard weidegang of staat het de hele dag in de stal? als hij de hele dag binnen staat kun je hem beter wat weidegang bieden, 10 minuten vooraf longeren is dan niet genoeg. Sterkte met je paarde en je spierpijn.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:15

das nie zo fijn. je moet wel doorzetten hoor!!!
veel succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!


elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:17

ligt het niet aan je zadel? Zeker als 3 paarden dat doen bij je?
Bitje te sterk? Ik weet het niet anders

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:37

he, vervelend joh! ik weet wel wat je bedoelt...paardje wat ik nu rijd kan je echt niet stil zitten, daar wordt je levensgevaarlijk vanaf gelanceerd, ik ben er tot nu toe altijd op blijven zitten, maar ik vrees dat ik ook wel een keer te grond ga!!! paarden ook, waar zijn we aan begonnen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:51

he wat vervelend.
Mijn paard heeft dat ook.
Heb er 6 weken mee oeten stappen ivm een overbelaste peesschede.
Ik ben nu twee weken weer aan het rijden maar je kan het geen rijden noemen.
Sterker nog als ik de bak inkom met mijn parrd dan gaat de rest eruit Boos!
Heb dus ook heel wat blouwe plekken opgelopen en nu een geneusde pols Boos!
Begin er nu ook genoeg van te krijgen wil weer normaal kunnen rijden.
Sterkte ermee.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 10:35

hey
het enige van voer dat hij krijgt is 1/2 schep stimix en 1/2 schep stibro 's ochtends en 's avonds, en tussendoor nog wat stro en hooi om te knabbelen (hij staat op krullen) Komt elke dag op de wei, wordt ook losgezet in paddock, ik longeer hem minstens 10 à 20 min voor ik erop ga. En dit is m'n derde zadel al (die nu echt wel past, terwijl vorige ook pasten hoor)
Ik denk dat ik het aantrek Scheve mond Ik heb elke keer de eerste de beste gekocht omdat ik verliefd werd op hun hoofd Scheve mond
Heb nu beslist dat hij weggaat. Een vriendin met nogal veel connecties gaat me helpen.
En daarna kijk ik uit naar een rustig type. Tinker ofzo? Verward Ik heb nl totaal geen vertrouwen meer op een paard. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:13

Je had toen gewoon bij Flap moeten komen kijken Knipoog

Ik heb nu ook zo'n mafketel, maar meestal kan ik hem gelukkig uitzitten *LOL*
Succes ermee en ik hoop dat je snel een nieuw baasje voor hem vindt

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:17

Jeetje wat een pech. Ik ken het ik heb ook 2 van zulke paarden gehad. Neem aan dat je alles al geprobeerd hebt (les. fysio etc.) Als je echt niet gelukkig van elkaar word en geen vertrouwen in elkaar kan krijgen dan is je beslissing te stoppen idd de goede. Het moet een leuke en relatief veilige hobby blijven toch. Sterkte

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:28

haha...dus al de derde keer verliefd op het verkeerde hoofd, wel sneu voor je...Ik zou eerst eens een hele lading paarden gaan bekijken en dan een keus gaan maken...doe ik ook, ook al denk ik bij de eerste: JA! Als ik dat na een hele rit paarden bekijken nog denk....dan zit het wel goed!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 08:04

hey
idd heb ik ondertussen al zowat alles geprobeerd (3 verschillende zadels, andere bitten, fysio, osteo tot zelfs accupunctuur / accupressuur)
Als hij goedgekeurd wordt, is hij verkocht. (aan eigenaar vd manege) Weliswaar voor minder dan ik had gehoopt, maar beter zo dan dat ik nog een jaar moet betalen voor een paard waar ik niks aan heb.
Ben gisteren gaan kijken bij die tinker, maar weet nog niet goed.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:10

ik zou als ik jou was even rust inbouwen,
ga des noods lekker lessen op een manege zodat je weer wat vetrouwen krijgt, ook omdat dit al het derde paard is waar het mee mis gaat..
Ga eens wat meer paardje kijken, en pin je niet vast op 1 type paard!

Ik zou iig goed te tijd nemen voor je weer een paardje koopt...

Dag lieve mama...

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:41

Lieve Kim,

Wat een ellende.
Ik ken dat verliefd-worden-op-mooie-koppies.
En ik ga helemaal mee in het advies van Waterkippie.

Watch out !!!
Shetties about !!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:41

jij reed toch ook graag dressuur? is een tinker dan wel het ideale paard voor jou?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:23

ingeo schreef:
jij reed toch ook graag dressuur? is een tinker dan wel het ideale paard voor jou?

hey
ik heb geen vervoer naar wedstrijden, dus zal nooit (of alleszins de eerste 5 jaar) geen wedstrijden gaan starten.
Daarbij komt dat ik momenteel echt ziek ben van de zenuwen en stress daarvan. (van m'n paard en het feit dat ik er niet opdurf) zelfs mijn dokter heeft aangeraden een rustig paard te kopen ofwel te stoppen (en dat doe ik nooit)
Heb al speciaal pillen gekregen (homeopathische basis) om wat rustiger te worden. Want ben flink op weg een maagzweer te krijgen (heb al 3 maagontstekingen achter de rug)
Ik ga nu alleen nog rijden voor mijn plezier. Wat dressuur, af en toe een sprongetje en veel gaan wandelen met vrienden. Dat ik eindelijk ook eens tot rust kan komen.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:49

kan ik heel goed begrijpen OK dan! ! om diezelfde reden zou ik nooit lol hebben in wedstrijden.
veel geluk met je zoektocht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee en 112 bezoekers