Hoeven uitkrabben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Juangii
Berichten: 47
Geregistreerd: 11-10-08

Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-08 20:36

Anica heeft er dus echt geen zin als ik haar hoefen uit ga krabben, ze gaat dan haar gewicht naar het been verplaatsen dat ik vraag om op te tillen. Ik leun tegen haar, zeg hoefje maar het werkt helemaal niet. Iemand tips?

14 december: Eerste FNRS wedstrijd! Starten in de F4 Bloos
26 december: Kerstkur! Als dat maar goed gaat Lachen


_Lydia_

Berichten: 510
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:54

Euhm heeft ze dan ook geleerd om een voetje te geven? (neem aan van wel!) Tong uitsteken
En als ze het doet .. belonen! Maar ja dit is nou niet echt de beste tip! Kan iedereen denk ik wel bedenken! In ieder geval succsess ! Haha!


denicola

Berichten: 260
Geregistreerd: 11-10-08

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:58

als jezelf gaat leunen, zal de het paard als reactie idd alleen tegenleunen. Misschien kan je oefenen bij een verhoging, iets als een drempel of zo ? Stap er langzaam bij op, zeg hoefje, pak snel haar hoef en beloon haar met wat lekkers.

Alicia2u

Berichten: 3418
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Zundert

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:58

Probeer eens in de zwilwrat te knijpen in plaats van de voet op te tillen aan de koot. Onder de zwilwrat loopt namelijk een zenuwbaan die het reflex geeft om het gewicht van het been te halen als je die stimuleert.
Zeg 'voetje', knijp in de zwilwrat (eventueel moet je een beetje draaien, dat doet geen pijn) en wacht tot het paard gewicht van het been neemt. Dan goed belonen! Begin klein en verwacht niet dat je in een keer de voeten uit kunt krabben als je paard het commando 'voetje' niet kent. Gewoon een aantal keer herhalen en steeds verder uitbouwen.
Bij de achterbenen zit dit reflex op het uitsteeksel van de hak (spronggewricht).

Equus Pondus Hippische SportOefentherapie: Houding van ruiter en paard
Balance Coach, Lessen, workshops en lezingen
Bezoek ons youtube-kanaal en Facebookpagina voor tips en tricks voor je houding

Ikke2008
Berichten: 122
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:41

Die van mij had precies hetzelfde. Maar hij was me vooral aan het uittesten. Nu gaat het prima, gewoon volhouden was bij mij de truuk en veel belonen als het goed ging. Ik geef niet constant tegendruk maar bij de vraag om een voetje geeft ik een duwtje zodat hij zijn gewicht verplaatst.
Succes!

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:43

Had ik op het begin ook last van. Gewoon heel rustig blijven en je pony opzij duwen zodat ze haar voet wel op moet tillen. En wat al gezegd werd, belonen als ze het doet.

Flash Nothing compares to you!

turbo_12
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-11-08

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:47

ja inderdaad, de aanhouder wint! en altijd belonen, als ze eenmaal weet dat ze er wat lekkers voor krijgt, zal ze alles voor je doen( nouja bijna alles dan! ):D

Tezza13

Berichten: 271
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Friesland :D

Re: Hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:39

die van mij wou voor geen mogelijkheid zijn hoef optillen ,,
toen heeft een vrouw het geprobeerd met heel veel gewicht tegen haar aan leunen toen deed ze het.
ze doet het nu ook bij mij maar alleen heeft ze een probleem dat als ik haar voor hoefjes wil uitkrabben dat ze dan in mijn bil wil happen Tong uitsteken dus dan halster touw maar strakker Tong uitsteken
en als ze alle 4 hoefjes heeft opgetilt krijgt ze en beloning ,
ook moet je de beentjes heel veel aanraken Knipoog

suc6 ermee groetjes

BOKT-SWAT-TEAM #10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers