paardenzoektocht: zijn mijn eisen te hoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: paardenzoektocht: zijn mijn eisen te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:44

Een lui paard kun je absoluut wel fanatieker krijgen en zeker die 5 jarige!. Kwestie van training na een paar overgangen kreeg hij al meer looplust dus na een paar keer rijden zit dat er echt wel in!

We zijn gister ook nog bij een ander paard wezen kijken. Het is nu een keuze tussen beide! Beide paarden zijn erg leuk. Die van gister is 3 jaartjes ouder, is al verkeersmak dus daar gaat de voorkeur nu naar uit. Als ze betreft de prijs er uit komen dan word die het. Ze vragen er nogal een flink bedrag voor, ik vind het veel te veel geld voor dat dier hij is een paar jaar geleden geopereerd aan 1 van zijn stembanden en hij heeft een bemerking op de foto's dus het is afwachten hoe ver ze zakt. Zakt ze niet genoeg dan is er nog meer keuze en voor dit geld heb je ook zat paarden zonder bemerking Knipoog Dus dat is even afwachten!

Het enige wat ik jammer vind is dat ook dit paard weer op (flinke) sporen gereden word waarbij de sporen continu gebruikt worden. Hij had wondjes (wel dicht al) van sporen (werd verteld dat dat door klanten gedaan is, is mogelijk maar kan net zo goed van haar zelf komen dat weet je nooit) Dus ik had verwacht dat ook deze niet heel best aan het been zou zijn. Louise heeft er met haar inimini spoortjes op gezeten en dat ging best goed!
Ik ben er zonder sporen op gestapt en zonder zweep omdat ik vind dat paard dan ook gewoon goed moet reageren. Reactie wat betreft overgangen reageerde hij best goed vooral na wat overgangen en wat schakelen, hij liep alleen dwars door mijn binnen been heen maar ook dat is kwestie van trainen, hij is volgens mij gewend de hoeken af te snijden als ik dat zo zag met voorrijden Haha!

Ook met dit paard is ze een leuke combinatie, het is ook een lief en mooi paard! alleen te duur!
Dus we zullen zien hoe het af loopt Haha!
Daar zullen ze vandaag uit moeten komen dus daar zal louise dan zelf nog wel op reageren Haha!
Ik hoop in elk geval dat ze op louise haar bod in gaat want ze heeft het echt wel verdiend na deze lange zoektocht naar het geschikte paard Knipoog En het paard krijgt het gewoon ontzettend goed!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:56

dobbel schreef:
Braaf en looplustig vond ik overgens niet moeilijk te vinden. mijn budget lag destijds 1000 euro hoger, en ik had echt wel wat keus. en heb het ook niet met minder gedaan dan wat ik voor ogen had.

denk goed na zou ik zeggen, je kan maar een keer zo`n uitgave doen. staar je niet blind op het 5 zijn en al M zijn,

Op dit moment is het echt heel moeilijk te vinden en de bedragen die gevraagt worden zijn soms echt belachelijk! Ze is inmiddels al bij 13 of 14 paarden gaan kijken, we hebben op veel paarden gemaild maar het meeste is toch te veel paard voor haar dat het al de moeite niet is om te gaan kijken!
Wat betreft het 5 jaar en m lopen daar prikken we wel door heen want hij is nu in niet goed in conditie dus daar is weinig van het m in te zien op dit moment Knipoog
Louise kijkt echt waar ze lekker op kan rijden en waar ze een veilig en zeker gevoel bij heeft!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:13

Dat is ook erg belangrijk en met goed voeren krijg je er vaak ook nog wel wat pit in. Niet aan het been zijn vind ik trouwens wat anders dan lui... Niet aan het been zijn is gewoon het gevolg van een niet consequente basisafrichting. Luie paarden gaan in verzet als ze plots wel consequent doorgepakt worden en dat deed deze niet, deze pakte het goed op bij de bijrijder (Breitling toch?), dus dat zit wel goed. Nog wel even laten keuren inderdaad.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:29

klopt! Conditie speelt hier ook een groot verhaal! De 5 jarige is echt een paard die niks doet als jij ook niks doet dus op die manier is hij wat lui. Als je hem even aan het werk zet dan komt zijn werklustige karakter naar boven en wil hij ook echt wel aan het werk en word hij ook een stuk heter! Je moet hem daar alleen even consequent voor rijden en hij was snel uitgeblust vanwege zijn slechte conditie.

de 8 jarige is ook niet helemaal in top conditie hij is vrij dik en ik vond hem vrij snel moe nog voor hij echt wat gedaan had maar ook heter te krijgen naarmate je hem meer aan het werk zet. Bij beide paarden is er meer uit te halen als dat er nu in zit en dat heeft hoofdzakelijk met de conditie te maken. Maarja de prijs moet wel naar het paard zijn en dat is het nu bij de 8 jarige nog even niet Clown Dus ik ben erg benieuwd of ze er uit komen Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:57

nou weer een update de 8 jarige word het niet! Ze waren er uit kwa prijs, de foto;s zijn nog even na gekeken door eigen dierenarts en die geeft negatief advies en helemaal voor dat geld. Waar hij gekeurd is vind hij dat ze te mild geweest zijn hij heeft 1tjes en een paar 2tjes en hij had daar toch echt 3tjes voor gegeven en heeft haar dus afgeraden het paard te kopen.

Haar voorkeur ging toch echt uit naar de 8 jarige daar heeft ze echt een klik mee gevoeld die ze met de 5 jarige niet had. Dus we laten de 5 jarige ook even voor wat het is en gaan opzoek naar iets soort gelijks met de 8 jarige.

helaas pindakaas, terug bij af. Maar beter om nu te weten als dat ze hem heeft gekocht en hij kan volgend jaar ook met pensioen!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:02

verstandige keus, als de klik er niet is niet kopen,

ja het is echt per da verschillend he, maar 3tjes nee zou ik ook niet voor gaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:41

tja op het rapport stonden 1 en 2tjes maar van een aantal 2tjes gaf haar dieren arts toch een 3 tje aan. Ze vonden hem veel te mild gekeurd. Dus dan is het balen maar wel gelijk een nee. Dat risico is veel te groot.
We zoeken vrolijk verder Haha! Het heeft misschien zo moeten zijn.
Wie weet komt ze volgende maand haar droom paard echt tegen waar ze nog gekker op is Haha!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:28

Die lieve Nathalie heeft jullie helemaal up to date gehouden haha. Haha! Ik baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal echt als een stekker!!!!!!!!!! Boos! Maar ja, ik weet nu wel wat ik exact moet voelen. Ik las steeds hier op bokt over de "klik". Ik dacht: wat een onzin toch, moet gewoon leuk paard zijn, waar je goed gevoel bij hebt. Ik weet nu wel wat het is om "de KLIK" te voelen!!!!!!!!!!! Als mijn dierenarts een positief advies had gegeven, was ie zaterdag al gekomen!! En dat na maar 1x rijden, slechts iets van 15 minuten ofzo, maar zooooooooooooooo fantastisch! Nou ja, nu moet ik weer opnieuw beginnen.....pfffffffffffff......... we gaan met frisse moed verder. To be continued..........

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:07

Jammer Louise.
Maar je weet nu wel wat die "klik" is. Je gevoel op een paard is heeeeeeel belangrijk hoor. Succes maar weer.
(ik vind het overigens wel leuk om jullie verhaal te blijven volgen hoor, ook al is het een lange zoektocht met tegenslagen)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:35

louise je moet zelf maar even een topic starten bij gezocht. Ze hebben die van mij verwijderd omdat je niet voor andere mag plaatsen en dat wist ik niet Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:03

ik ben bang dat het nog wel even kan gaan duren Clown

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:11

das balen zeg!

Kijken jullie op sporthorses.nl??

Staan zoveel paarden op!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:15

Er zijn inderdaad paarden genoeg, maar vind maar eens nét die ene!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:19

ja ook! er zijn zoveel paarden maar zo weinig geschikt of passend!
Er komen ook maar weinig nieuwe bij. Ik kijk meerdere malen per dag en iedere dag wat er bij komt maar heel veel paarden staan er al een hele tijd op en worden weer omhoog geplaatst!
Of ze zijn te klein, of te jong, of veel te oud, of ze vragen er veel te veel geld voor.
Nou van de paarden die over blijven die moeten maar net geschikt zijn voor haar!
En dan moet het nog klikken Clown
Kom je eindelijk een paard van de goede leeftijd en hoogte tegen en in het budget is hij alleen geschikt voor een hele ervaren ruiter. Dat soort dingen Clown

Het is echt afwachten denk ik en ergens tegen aan lopen!

Raja

ja, das lastig...

Ik heb 2 weken geleden ook een paard gekocht en had de mazzel dat deze gelijk helemaal werd ggk.

__Nathalie__

ja ook dat! vind je er 1 word die afgekeurd!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:21

Toen ik ging zoeken kwamen er iedere dag wel 5 of 6 nieuwe paarden op...

Ik heb ook het paard gekocht wat ik als eerste ben gaan bekijken.
heb er nog anderen gezien ook hoor, maar deze was toch de leukste Haha!
Niet helemaal wat ik zocht, maar had echt een klik Haha!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:21

Breitling schreef:
ja ook dat! vind je er 1 word die afgekeurd!

Dat is vaak het allergrootste probleem!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:22

valt me op dat zoveel paarden een bemerking hebben, of luchtzuiger of iets dergelijks.
Er staan wel veel paarden onder de 1,70 op. Maar als je lang bent zoals wij sta je toch mooier op een paard van rond de 1,75.
kleiner staat er zat te koop!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:26

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:27

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:28

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:30

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:31

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:31

haha, zorry, hier heb ik ook gekeken Haha!