Wildvlees

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Wildvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:29

Mijn Lagos heeft met hemelvaart een klap gehad van een ander paard en heeft daarbij een nare snee en een dik been opgelopen.
Het dikke is er inmiddels weer af, de DA is erbij geweest, hij staat op Anti-biotica en we moesten hem 3x daags afspuiten.

Het probleem is alleen, dat de wond nu wildvlees begint te vormen.

Iemand tips wat ik hiertegen kan doen??

Bedankt alvast!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:16

Wondermiddel Nummer 1 = groene klei !!!
Als je deze klei kan toepassen op 'rauwe' wildvlees dan wordt dit aanzienlijk vermindert.
Een echte aanrader !!!!!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:18

Hoe kan ik daaraan komen?

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:26

Groene klei kun je bestellen bij de paardendrogist.

Wat ook goed helpt is calendulan zalf van VSM (homeopathisch, eigenlijk voor mensen). Dat kun je bij de drogist krijgen.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:19

Wat is groene leem?
Groene leem is een door universitaire laboratoria geverifieerde geneeskrachtige leem, die indien zij aan het zonlicht wordt blootgesteld daaraan kracht ontneemt en zeer actief wordt. Deze activering blijft jarenlang bestaan. Groene leem is een levende stof, rijk aan mineralen, sporen en enzymen.
Leem werd in de oertijd gebruikt als huidreiniger en voor wondbehandeling. In de oude medische geschriften van bijv. Avicenna wordt er melding van gemaakt. In onze tijd eten natuurvolken in Afrika, Amerika en Australië klei tegen diarree, misselijkheid of maagpijn. In het evangelie van Johannes geneest Jezus een blinde door op de grond te spuwen en een kleipleister te maken die hij daarna op de ogen van de blinde aanbracht. In de vorige eeuw hebben o.m. de Duitse natuurgeneeskundigen Kneipp, Just en Felke bijgedragen tot een heropleving van leem-behandelingen. Mahatma Gandhi in India was een groot voorstander van het gebruik van leem als geneesmiddel. Veel boeren behandelden van oudsher de kwalen van hun huisdieren en vee met leem. Vaak was het aan wilde dieren te danken dat men de plaatsen met helende aarde ontdekte. Men had opgemerkt dat gewonde dieren zich op speciale plaatsen in de modder wentelden en daarna snel genazen.

Vertagil:
Het product is een geneeskrachtige groene leem welke zowel voor inwendig als uitwendig gebruik geschikt is (althans, het betreffende product dat ik gebruik van Vertagil). Groene leem bevat veel heilzame mineralen zoals aluinaarde, aluminium, ijzer, silicium, calcium, magnesium, natrium en kalium. Er zijn restsporen van waterstof, titanium, chloor, fosfor, koolstof, mangaan en zwavel in aangetroffen. Het is rijk aan enzymen, die het opnemen van mineralen en vitaminen bevorderen. Het hoge gehalte aan kiezelzuur werkt gunstig op o.a. het bindweefsel, haren, nagels en lage bloeddruk.

Een andere zeer goede merk is AGRILETZ.

Groene klei werkt heel goed om 'troep' uit oude wonden te halen en om wild vlees tegen te gaan.
Behandeling is heel makkelijk: een goede laag klei van 1cm diep op de wond smeren, een uurtje laten zitten, afspoelen/zachtjes spuiten, rest klei dat in wond blijf 'plakken' laten zitten, een uurtje 'rust' (niks doen), en dan behandeling herhalen.
Met het afspoelen van de 2e (of 3e) laag komt de rest van de 1e laag mee met daarin veel etter/troep/vuiligheid. Kan zoveel keren achterelkaar doen als je tijd hebt.
Dit kan verschillende dagen herhaald worden en meestal is een duidelijk verbetering te zien.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:23

Mijn paard heeft enkele jaren geleden met de benen in het prikkeldraad gezeten heb toen Lotagen zalf (via dierenarts te verkrijgen) gebruikt. Geen wildvlees ontstaan(terwijl bij het beenwerk de kans zeer groot is) en is zelfs zonder bandage te gebruiken. Het is daarnaast ook nog ontstekingsremmend. Succes!

jeped
Berichten: 125
Geregistreerd: 15-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 01:51

Lotagen gebruiken wij ook altijd bij wonden, super

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 07:51

grone leem kun je ook bij zo'n beetje elke goed drogist kopen en dar is t ook aanzienlijk goedkoper dan bij een speciaalzaak voor paarden..

was het niet zo dat SRL-gelei ook goed hielp?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:30

Bij de paardendrogist staat bij Groene Leem niets over wildvlees, maar over stalbenen Verward

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:54

Mariek87"]
Bij de paardendrogist staat bij Groene Leem niets over wildvlees, maar over stalbenen Verward
[/quote]

Groene leem is wel degelijk voor het genezen van wonden en tegengaan van wildvlees, het is jùist daarvoor.., maaaar kan ook voor stalbenen gebruikt worden. Ik had vroeger een pony die met zijn achterbeen Verward over het touw had gestaan. Gevolg; een nare wond in de kootholte. Wij moesten die behandelen met groene leem. Dit was om de wond mooi te laten helen èn wildvleesgroei tegen te gaan. Deze wond was verbazend snel genezen en je zag er uiteindelijk niets meer van..

[quote="ellepel schreef:
was het niet zo dat SRL-gelei ook goed hielp?


Dit lijkt me niet echt een fijn gevoel op een wond (SRL= spieren, rug en ledematen..)

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 14:02

Ok, dan ga ik maar groene leem bestellen, en hopen dat het er snel is Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:32

Heb zelf echt heel goede ervaring met calendula zalf: licht inmasseren paar keer per dag. Als het wildvlees heel erg is, zal de dierenarts het evt. weg moeten snijden. Leem wil wel helpen, maar vaak alleen in het begin. Zou daarna dus overstappen op de calendula. Groene leem vaak wel belangrijk dat je het niet te lang laat zitten (paar uur) en dan ververst, dan werkt het beter.

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:09

Hoi !

Mijn paard heeft een aantal jaren terug in het draad gezeten waaraan hij een behoorlijke hoeveelheid aan wildvlees had over gehouden. Door de groene klei is dit voor het grootste gedeelte weg gegaan. Dus ik raad je aan om dit zo snel mogelijk dagelijks te gaan smeren !!!

Gr.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:30

Yellowcream van de firma Brugman, dat werkt echt heel goed om wildvlees te voorkomen en zelfs als er alal wat zit om het weg te krijgen. Dit spul zorgt er vor dat de wond zich snel sluit en dat er binnen no time weer vel en haar op zit. Geweldig spul!!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:26

waar kunnje het zien op internet over yellowcream cookies

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:12

Nooit !!! Violet spray. Is op basis van Permagaan dit zal eerder wildvlees veroorzaken dan dat het het voorkomt of verhelpt.