eerste keer dat wij jonge katjes krijgen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

eerste keer dat wij jonge katjes krijgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 15:41

onze kat gaat nu de hele tijd liggen en mij de hele tijd aankijken.
zou het kunnen dat de katjes dan bijna komen?
ben alleen thuis en heb geen idee wat ik doen moet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:42

Heeft ze al een 'nestje' klaargemaakt?

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 15:45

we hebben een doos neer gezet met een handdoek ze heeft wel wat liggen rommelen met die handdoek..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:48

Is ze erg onrustig ?
Grote kans dat ze dan gaat bevallen hoor !
Je hoeft eigenlijk niets bijzonders te doen, 't is een kwestie van afwachten.
Je zou wel een bakje met water bij haar in de buurt kunnen zetten voor als ze dorst krijgt.
Sommige poezen willen graag dat je in de buurt blijft (onze moederpoes was zelfs van plan om bij ons in bed te komen liggen Haha!), terwijl andere poezen liever stilletjes alleen in een hoekje gaan liggen.
Veel succes !

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 15:59

ja ze is wel onrustig zal gelijk even bakje water klaarzetten!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:10

spannend he.
mijn eigen poes is 2 jaar geleden bevallen, en nu heb ik bij mij op de wei ook al weer een nestje.
leuk hoor.
gewoon even afwachten, het gaat 99 van de 100 keer vanzelf.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:12

O spannend Hedwig!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:13

En weet je al iets meer?? Tong uitsteken

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:43

Ja ik ben ook wel benieuwd. Meestal lukt het ze goed alleen, en als mams het goed vindt kan je gewoon rustig toekijken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:53

Een van mijn poezen die laatst een nestje heeft gehad, was behoorlijk in paniek toen ze ging bevallen. Het was haar 1e nestje en ze had geen idee wat er gebeurde. Toen de eerste er half uit hing, kwam ze nog uit de doos en rende de kamer door Clown
Uiteindelijk heeft ze midden in de kamer op een paar kussens haar kittens (4 stuks) gekregen.
3 in stuitligging waarvan ik maar bij 1 moest helpen omdat het koppie klem zat, verder deed de poes het prima zelf.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:00

Ik heb 3 jaar geleden een nestje gehad. We hadden die kat gekregen van iemand omdat die hem niet mee kon nemen naar zijn nieuwe woning.
Ze was dus net krols geweest en gedekt, dat wisten we niet en haar oude eigenaar ook niet. Totdat ze staads maar dikker en dikker werd en altijd honger had.
Toen mijn vriend en ik na het werk thuis kwamen kwam ze bij ons zitten begon te mouwen en toen begon het eigenlijk.
De waterblaas kwam eruit en een half uur later waren de 1e 3 er al uit. Toen weer wat later hadden we er 5.
Ze had haar nestje onderin een krabpaal, dus dat was erg klein, dus op een gegeven moment zijn ze daar uitgegroeid.
Maar normaal gesproken loopt alles wel goed.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:21

Wij hebben een week geleden een nestje gehad.
Het klinkt vast raar maat vanaf dat de bevalling begon tot aan het einde heeft ze de hele tijd liggen spinnen.
En je kan idd rustig toekijken als mams het goed vind.
Wel ff laten horen he als ze er zijn.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:22

Ik heb nu een nest van vijf weken en mijn moederpoes heeft ook liggen spinnen in de bevalling maar dit komt weldegelijk door de krampen en de pijn hoorde ik van de DA. Op internet kan je een heleboel moeilijke toestanden lezen over hoe en wat allemaal maar de meeste poezen kunnen het echt helemaal zelf.

Ze worden inderdaad heel onrustig voor het bavallen .. ik had wel een doos klaar gezet maar moeders vond het toch lekkerder om onder het bed te gaan liggen (dat vemoeden had ik al dus ik had daar al oude handdoeken neergelegd).

De eerste twee kittens heb ik niet geboren zien worden en de laatste twee wel. Ik kwam thuis en de moeder rende gelijk naar me toe.. toen ik snel boven kijken en daar lagen de twee kittens al helemaal schoon.. en na een kwartiertje ging ze weer liggen en persen en toen kwamen er nog twee. De moederpoes gaat duidelijk persen als er een kitten komt en ze komen er als een soort ei in een vlies uit. De moeder eet alles op.. vlies en nageboorte en dan moet ze de kittens helemaal likken en dan kruipen ze ook helemaal vanzelf richting een tepel.

Na de geboorte heb ik alle lappen verschoond en moeder met kinderen in de doos gedaan.. Ik vond het niet zo praktisch om ze onder het bed te laten liggen. kruik er bij voor de warmte en lekker met rust laten de eerste paar dagen. Inmiddels slopen ze mijn halve huis al dus dat gaat heelmaal goed.

Wat je wel kan doen voor de zekerheid is de kittens na de geboorte even wegen om te controleren of ze goed aankomen. Verder hoef je er de eerste twee weken eigenlijk niks aan te doen als het goed is.
Succes!!!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:36

die van ons zijn nu 4 weken, de hele week voor de bevalling deed ze al onrustig, maar de laatste dag begon ze zo gek te miauwen.
het was heel grappig om te zien,het 1e katje was er,maar lag en nogal levenloos bij,toen de moeder de navelstreng doorbeet zag je opeens dat het katje begon te leven en te spartelen! zo schattig!!