Vanmorgen om 10.00 uur pas opgestaan, nog snel op zoek gegaan naar een memorycard van de digi want anders kon ik geen foto's maken

Eefke op de fiets en ik op Solide en zo richting Manege Meulendijks te Geldrop. Onderweg hadden we dorst, dus even een pittstop...
Solide moest natuurlijk ook wat drinken.
Hierna eventjes gewisseld want Eefke kreeg last van het fietszadel, maar ja al snel genoeg kwamen we een ijskraam tegen en hadden we wel zin in een ijsje. Het was best warm, dus why not. Dus weer een stop. We hadden ook nog tijd genoeg om op de manege te komen.
Solide vond het ijsje ook super interressant, dus zat er al snel met haar snoet in. Dus wat ijs op haar neus. Op het laatst haar nog maar het laatste stukje van de koek gegeven. Ze was weer helemaal happy.
Toen ging onze rit naar de manege weer verder. Na 1,5 uur grotendeels stappen en een stukje draven waren we er uiteindelijk. Maar we waren er veel te vroeg. Solide had ontzettende dorst, maar we konden niet zo snel een emmer vinden dus dan maar proberen of het uit de fles lukt. En ja hoor ze had het door en dronk zo uit de fles. Beetje gek paard

Hier kijkt ze super mooi vind ik, alleen jammer van die fles...
Al snel genoeg kwam Rachele (PintoNatal) met Pinto in een superdeluxe auto met daarachter een super mooie trailer aan gereden. Hierop volgden al snel genoeg Emma (Emeraldo) met Emeraldo.
Rachele
Emma
Solide moest eventjes vriendjes maken met Emeraldo

Ondertussen waren Mireille (Fairie), Larissa (Larish) en Meike (Zilverster) ook aangekomen. De opa van Mireille en Larissa was zo aardig om ze te brengen. Toen zij er waren konden ze al meteen aan de slag om hun manegepaarden op te zadelen. Ondertussen kwamen als laatste Daniëlle (Amable) met Zhenna en Marlou (xtostarlight) met Starlight ook aan. Hun hadden ook iemand zo aardig gevonden dat ze hun paardjes brachten en later ook thuis zouden brengen. Wat een luxe, dat had ik nou niet

Links Marlou met Starlight en rechts Daniëlle met Zhenna
En daar kwam de rest ook aan, we waren klaar om te gaan. Ik weet zo niet wie op welk manegepaard zaten, maar voor zover als ik het weet was het Mireille op Holly, Eefke op Guusje en van de paarden van Larissa en Meike weet ik het niet. Ze waren in ieder geval alle 4 erg groot.
En daar gaan we. Het is vanaf het begin tot het eind een grote pofzooi geweest, maar ja dat mocht de pret zeker niet drukken. Het werd daardoor alleen maar leuker

Nog maar net onderweg en men moest nog maar ff snel beugels langer/korter maken en de singels aansingelen. En daarna konden we weer verder met onze rit.
Mijn collega fotograaf

Daniëlle was net te laat om haarzelf achter de bosjes te verschuilen. Gelukkig was de fotograaf (ikke dus) veel sneller met een foto te maken.
And there we go again..... Guusje van Eefke was een nogal chagerijnig paard. Die koos echt de paarden uit waar hij langs wilde lopen. Verder kon ie ook nogal vervelend zijn, maar gelukkig had Eefke hem goed in de hand. Starlight was zijn echte draf aan het showen en lag vaak voorop. Zo liet Mireille een aantal kunstjes van de Spaanse Rijschool zien op haar Holly en zag je Rachele overal en nergens met Pinto. Ze zat ook regelmatig zo te kletsen dat ze niet in de gaten had dat ze zo de takken in reed met haar gezicht.
Ons uitzicht vanaf ons paard of pony
Meike kan ook achterstevoren paardrijden

Bijna de hele groep op mij na. Je ziet nog een stukje van de oren van Solide
En we zijn netjes op de ruiterpaden gebleven
Toen we weer bijna terug waren moest Guusje nog even plassen
Maar dat bracht Solide ook op een idee...
Mireille is weer flink eigenwijs of ze kan gewoonweg niet lezen
En toen waren we weer terug op de manege. De paarden werden weer afgezadeld, behalve Solide want wij moesten weer terug naar Lierop. Ondertussen nog wel een drinkpauze voor haar en eventjes rusten.
De zanderige benen van Pinto...
Daniëlle, Marlou en Emma waren de paarden klaar aan het maken voor de terugreis
Solide kreeg nog snoepjes van Marlou, daar was ze super blij mee...

De manegepaarden mochten de wei in
Guusje eindelijk met zijn oren naar voren
2 knettergekke paarden die in de wei naast de oprijlaan stonden. Die hadden even hun dolle 5 minuten volgens mij. Een goede smoes om daar ook nog leuke foto's van te maken. Die tinker was ook een super mooi beestje

Watch out for the bokt-gang
Toen het eindresultaat van onze gezichten tijdens de rit
Mireille en ik (wij hebben de hele tijd achterop gezeten)
Meike
Rachele
En nu ook nog even de kont van Mireille....
Eefke heeft nog een cursus paardenmelken gedaan. Ze heeft het ook gedronken en vond het lekker smaken...
Mireille met mijn beauty
Solide nog even laten drinken voordat we weer terug gingen naar Lierop, maar aangezien dat ze niet normaal wil drinken en altijd met water gaat spelen levert het rare pics op.
Solide bleef maar spelen met het water en toen de emmer leeg was ook met de emmer, dus hebben we haar even gelukkig gemaakt met een emmer op haar hoofd.
Toen mochten wij weer terug rijden. We waren veel sneller thuis dan toen we heen moesten. Solide was zo blij dat ze naar huis ging dus had weer een bult energie. Toen ze thuis was kon ze weer de wei in, daar was ze super blij mee.
En als laatste nog de gezichten van mij en Eefke. Je ziet wel duidelijk wie er achteraan heeft gezeten...

Dat was het dan weer. Het zijn veel foto's, maar ik moest er ook uit 100 kiezen. Dus sorry.... Dames ik vond het een heel leuke en gezellige rit en zeker weer voor herhaling vatbaar. Dus misschien tot de volgende boktrit.