Pony bij de paarden en bij de pony's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Pony bij de paarden en bij de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:28

Ik had een vraag. Mag je als je met z'n tweeen een grote pony (1.55) hebt bij de paarden en de pony's starten. Ene amazone is 14 (wil bij pony's starten) en andere 21 (moet dus bij paarden starten).
Als het wel mag, mag je dan ook op hetzelfde concours bij de paarden en bij de pony's springen? Twee keer een pony/paard starten in het springen mag namelijk niet. Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, is een beetje warrig omschreven, maar weet niet hoe ik het beter uit kan leggen. Verward


tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:31

Ja hoor dat mag gewoon, ik rij namelijk dressuur met een grote E pony tussen de paarden en een meisje van 11 springt haar tussen de pony's.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:57

Ja hoor dat mag wel gewoon.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:58

Jeps dat mag Lachen Pony mag dan ook 4 proeven op een dag lopen (maximaal). Weet alleen niet zeker of het dan bij paarden en pony's mag, maar het lijkt mij van wel

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 11:55

Maar mag de pony dan ook bijvoorbeeld op zaterdag springen bij de pony's en op zondag bij de paarden? Want je mag niet 2 keer een pony uitbrengen in het springen(met 2 verschillende ruiters).

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 11:55

Trouwens bedankt voor de reacties tot nu toe!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:30

Even weer het reglement erbij halen.

Artikel 20 lid 3a:
Citaat:
Een paard mag uitlsuitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.

Je mag dus niet bij de paarden én de pony's springen op 1 dag. Je kunt wel allebei 2 proefjes dressuur rijden, maar dan kan er niet gesprongen worden. Deze regeling geldt per dag, dus de ene dag bij de pony's springen en de andere dag bij de paarden springen kan dus wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu en 68 bezoekers