herannes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

herannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 21:32

weet iemand iets over de hengst herannes? wat ik heb gehoord is het een duitse springhengst.. of heeft iemand foto's? ik heb een jaarlang een zoon van hem gereden en ben toch wel erg nieuwsschierig geworden naar deze hengst!! het paard dat ik heb gereden is een herannes X sadoc

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:37

Herannus van Grannus? Volgens mij heeft Misshis daar wel wat van.

Heeft/had Lovely van bokt niet eentje van Herannus? Tenminste zoiets staat me vaag bij.....

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:49

Hihihi, ik weet wel wat er geworden is van die hengst.... Een ruin!

Even zonder gekheid, hij heeft ter dekking gestaan bij de Radstake maar op basis van nakomelingen afgekeurd en dus gecastreerd.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:06

Annegti, je neus groeit! Tong uitsteken Herannus is niet afgekeurd. In 2002 werd hij gehandhaafd nav 7 jr nakomelingen, hij was toen al gecastreerd.

Herannus 89.9257 Stb (ex Goldstar 33.07451.89 Old)
Bruin, 1.69 m, 20.5 cm
06-02-1989 bij W. Sloot, Osterwald, BRD
Grannus Stb (Graphit Hann x Ozean Hann)
Citana II H 33.85105.83 Old v. Sendbote Hann x Bilbao x
Fokfam 911
Verr. 1992 RP 70.00 punten, 32e van 38 (27)
1997 na dekseizoen castratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:33

LuvdaTossa schreef:
Herannus van Grannus? Volgens mij heeft Misshis daar wel wat van.

Heeft/had Lovely van bokt niet eentje van Herannus? Tenminste zoiets staat me vaag bij.....

Dat klopt, ik heb inderdaad een Herannus. En ik ben altijd erg nieuwsgierig naar andere nakomelingen van hem, ik ken er zelf (behalve de mijne) maar eentje.

In 1996 heb ik hem zelf nog in Hoofddorp zien lopen in 140 parcoursen, hij heeft namelijk een tijdje gesprongen in die tijd. Het gangwerk kwam me erg bekend voor en ik zie dat dus duidelijk terug in mijn paard. Het springen ging niet vlekkeloos, hij ... uhm ... vond bepaalde hindernissen niet zo leuk Haha!. Het was trouwens geen watje, nogal sterk aanwezige hengst.

Herannus is niet op zijn nakomelingen afgekeurd, wat MissHIS zegt, klopt gewoon. Hij is gecastreerd en verkocht naar (volgens mij) de US.

Fotootje van Herannus, uit het hengstenboekje van de Radstake van 1992:
Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 07:50

MissHIS schreef:

Herannus
89.9257 Stb (ex Goldstar 33.07451.89 Old)
Bruin, 1.69 m, 20.5 cm
06-02-1989 bij W. Sloot, Osterwald, BRD
Grannus Stb (Graphit Hann x Ozean Hann)
Citana II H 33.85105.83 Old v. Sendbote Hann x Bilbao X= Anglo Ar. X Harald vader de arabier Haladin ox
Fokfam 911
Verr. 1992 RP 70.00 punten, 32e van 38 (27)
1997 na dekseizoen castratie


Dit is de stam van o.a. Welt Hit II zonder Bilbao

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:55

Lovely"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Heeft/had Lovely van bokt niet eentje van Herannus? Tenminste zoiets staat me vaag bij.....

Dat klopt, ik heb inderdaad een Herannus. En ik ben altijd erg nieuwsgierig naar andere nakomelingen van hem, ik ken er zelf (behalve de mijne) maar eentje.
[/quote]

Volgens mij had je eens foto's op bokt van hem staan Verward Heeft iig wel indruk gemaakt op mij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:00

Ceasario, de moederlijn van Herannus is CitanaII - Citana (v. Bilbao x) - Cilla II .

Luvdatossa, dat klopt wel, ik heb foto's van hem als veulen, los, onder het zadel, met springen, noem maar op. Weet je nog wat voor foto het was??

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:15

Volgens mij waren het dressuurfoto's, tenminste wat ik me nog herinner.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:18

Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:04

Lovely schreef:
Ceasario, de moederlijn van Herannus is CitanaII - Citana (v. Bilbao x) - Cilla II .





Cilla II v. Harald - Haladin ox

Zeg ik toch stam Welt -Hit.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:17

Lovely"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Herannus van Grannus? Volgens mij heeft Misshis daar wel wat van.

Heeft/had Lovely van bokt niet eentje van Herannus? Tenminste zoiets staat me vaag bij.....

Dat klopt, ik heb inderdaad een Herannus. En ik ben altijd erg nieuwsgierig naar andere nakomelingen van hem, ik ken er zelf (behalve de mijne) maar eentje.

In 1996 heb ik hem zelf nog in Hoofddorp zien lopen in 140 parcoursen, hij heeft namelijk een tijdje gesprongen in die tijd. Het gangwerk kwam me erg bekend voor en ik zie dat dus duidelijk terug in mijn paard. Het springen ging niet vlekkeloos, hij ... uhm ... vond bepaalde hindernissen niet zo leuk Haha!. Het was trouwens geen watje, nogal sterk aanwezige hengst.

Herannus is niet op zijn nakomelingen afgekeurd, wat MissHIS zegt, klopt gewoon. Hij is gecastreerd en verkocht naar (volgens mij) de US.

Fotootje van Herannus, uit het hengstenboekje van de Radstake van 1992:
Afbeelding
[/quote]

haha, dat paard dat ik heb gereden vond bepaalde hindernissen ook niet zo leuk!! thuis sprondie bijna alles en sprongdie als de beste!! maar zodra we op concours kwamen maakte hij slordige foutjes of weigeringen, dat was wel jammer..

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:18

en als iemand nog foto's van herannus of van nakomelingen heeft zou ik die graag zien

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:03

mon_amie7 heeft ook een Herannus, moet je haar even een mailtje sturen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:12

Ik kende wel een nakomeling van deze hengst. Ik heb zelfs nog een poging gedaan hem zadelmak te maken. Haha! Lukte mij dus niet .
Hij was echt een vreselijke angsthaas en op de momenten dat hij het niet meer begreep, ging hij totaal door het lint. Verder wel een lief paard hoor, maar vreselijk bang.

Later is hij door een proffesionele stal zadelmak gemaakt (hij was toen al verkocht.) Hij heeft het tot het M springen geschopt, maar het bleef altijd een beetje een vreemd paard.

Hij was trouwens pikzwart van kleur. Ca. 1.68m en luxe, maar wel wat aan de iele kant gebouwd.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:37

het paard dat ik heb gereden was schimmel, ongeveer 1.75m en echt springpaard gebouwd. karakter: kwam over als een grote stoere jongen, maar als het erop aan kwam was het een mietje!! maar wel een super lief en aanhankelijk paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:29

Wat boemel vertelt, komt me wel bekend voor, de andere Herannus die ik ken(de) was af en toe niet te hanteren, vooral niet onder het zadel. Hij kon ook echt onbetrouwbaar worden zo af en toe.
Mijn Herannus is wat dat betreft een stuk makkelijker, hij doet eigenlijk alles wel, maar heeft wel overal zijn eigen mening over Haha!. Hij is met bluf toch wel een eind gekomen *LOL*. Maar bovenal is het vooral een lief paard, hij heeft zijn streken, maar hij doet nooit echt eng of echt gevaarlijk en daar kan ik hem wel in vertrouwen. Er gaat wel een heleboel in hem om soms, maar hij kan zich gelukkig erg goed beheersen en zodoende is het een fijn paard. Die mening die houdt hij toch wel Haha!.