voorkeur voor mannen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

voorkeur voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:22

kan dit?

Mijn merrietje van 1 jaar is mannen fan...

zo gauw er ook maar een man in de buurt is staat ze al te kijken of hij komt.. bij een man is ze poes lief.
Ze loopt hem heel de wei achterna.

Bij een vrouw is ze niet lief.. ze komt er ook niet zomaar bij staan.

En als ze kan kiezen tussen een man en een vrouw dan kiest ze de man.


is dit toeval?
Of kunnen paarden een voorkeur hebben.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:30

ik heb geen idee op je vraag. maar een soort gelijkenis ken ik wel met een pony die ik ken.

hij is ongelooflijk bang (of hij vind ze in ieder geval niet leuk) voor mannen, voor vrouwen is hij poeslief en doet ze ook geen kwaad, maar zodra er een man in zijn buurt komt dan draait hij zijn kont naar hem toe, hoe het bij deze pony komt weet ik wel...

als veulen (toen hij nog hengst was) is hij vaak geslagen omdat hij veel beet, 1 keer heeft een man een bloedneus bij hem geslagen... gewoon omdat, vooral, mannen ruw tegen hem waren is hij waarscheinlijk zo geworden...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:55

Mijn pony (ruin) heeft juist een voorkeur voor vrouwen. Komt waarschijnlijk doordat hij vroeger naar behandeld is door mannen. Hij vertrouwt mannen gewoon minder snel. Dit is overigens wel een heel stuk minder geworden, vroeger was het volgens mij veel erger.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:11

Ooooh ja, dat ken ik ook hoor ! Mijn hengstje krijg je ook gewoon niet in de buurt van mannen, en is superlief tegen alle vrouwelijke ruitertjes bij ons Haha! . Hij is nochthans nooit geslagen ofzo door een man; integendeel Verward . Alleen; bij z'n geboorte heeft de boer hem echt uit de merrie moeten trekken, misschien dat hij daar toch nog een trauma aan heeft overgehouden Verward . Het is nl. vooral voor hem dat hij zo bang is... terwijl het een heel zachtaardige man is.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:23

Ik denk ook zeker wel dat een paard een voorkeur kan hebben..Mijn paard is dus ook vooral mannengek..Met een man zal ze eerder kroelen dan met een vrouw(en dan geeft ze weer vooral de voorkeur aan mijn vader en de boer )...Geen idee hoe dat komt Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:39

Kan heel goed hoor. Mijn paardje heeft zeker in het begin wat moeite gehad met mannen. En ik merk dat bij ons op stal de meeste paarden net iets beter reageren op mannen of op vrouwen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:23

Dat kan idd. Mijn paardje is een vrouwengek. Volgens mij omdat die zich toch rustiger gedragen en een rustigere stem hebben dan mannen.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:15

mijn Sheronittje.. is ook onzettend eentonig.. vroeger heeft ze veel slaag gehad.. (vooral in de stal volgens mij) .. en als er een man in haar stal aan het uitmesten is.. doet ze zo zuur.. en als ik het alleen doe.. of ik sta erbij.. dan is er niks aan de hand..

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:16

KellyenXena schreef:
Ik denk ook zeker wel dat een paard een voorkeur kan hebben..Mijn paard is dus ook vooral mannengek..Met een man zal ze eerder kroelen dan met een vrouw(en dan geeft ze weer vooral de voorkeur aan mijn vader en de boer )...Geen idee hoe dat komt Verward


echt niet Kelly ??? en het feit (heb het bewijs op de computer staan) dat jij je hoofdstel aan Xena's oor ophangt dan ik zou het ook niet pikken hoor Haha!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:19

Die van mij is echt een vrouwenpaardje, en dan vooral jongere meisjes (15,16 enzo...). Ik denk dat het komt omdat ze nooit echt met mannen in aanraking is gekomen...

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:58

messchien valt je pony wel op mannen Tong uitsteken
is je pony is ruin of merrie?????
mijn verzorg pony heeft juist voor kur op vrouwen
haha iedere pony zijn eigen voorkur toch.. Knipoog

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:25

Mijn paard was altijd wat banger van mannen, behalve de stal eigenaar, maar dit kwam door het voeren. Ik heb het een keer gehad toen kwamen er twee mannen tegelijk aan rijden. Een dierenarts en een gewone man. Eerst kwam die gewone man binnen lopen en hij keek niet op of om, maar toen de diernarts binnen kwam stnd hij aan het einde van zijn stal.
De gewone man en de dierearts hadden nog niets gezegd en het was een stuk van zijn stal af, maar toch weten ze dondersgoed het verschil. Dit had hij trouwens ook met vrouwlijke artsen Verward

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:30

geen idee Verward .... misschien wel

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:34

Stekeltje schreef:
Mijn paard was altijd wat banger van mannen, behalve de stal eigenaar, maar dit kwam door het voeren. Ik heb het een keer gehad toen kwamen er twee mannen tegelijk aan rijden. Een dierenarts en een gewone man. Eerst kwam die gewone man binnen lopen en hij keek niet op of om, maar toen de diernarts binnen kwam stnd hij aan het einde van zijn stal.
De gewone man en de dierearts hadden nog niets gezegd en het was een stuk van zijn stal af, maar toch weten ze dondersgoed het verschil. Dit had hij trouwens ook met vrouwlijke artsen Verward


de geur van de dierenarts Kunnen dieren pittig op reageren. Daarom weet een hond ook precies waar ie naartoe moet zodra je de auto bij de praktijk opendoet...